Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:38 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Compania de navigație Massoel a intrat în legătură cu cei ce au luat ostatici 12 membri ai echipajului navei Glarus, printre care și un român. În ce stare sunt aceștia

ro

28 Sep, 2018 13:40 2090 Marime text
Compania de navigație Massoel a intrat în legătură cu cei ce au luat ostatici 12 membri ai echipajului navei Glarus sâmbătă 22 Septembrie 2018.
 
Potrivit unui comunicat transmis de Sindicatul Liber al Navigatorilor, aceasta a comunicat că membrii echipajului sunt împreună, toți sunt bine și nevătămați.
 
Nava este acostată în portul Harcourt din Nigeria cu 7 membri de echipaj la bord, cei ce au scăpat de pirați. Reamintim că cei 12 navigatori răpiți sunt 7 din Filipine și câte unul din Ukraina, Bosnia, România, Slovenia și Croația” – au mai transmis reprezentanții SLN.
 
SLN reamintește navigatorilor câteva drepturi fundamentale și anume:
 
  • Dreptul de a fi informat și a refuză navigația într-o zona cu risc ridicat. (Aceste zone în care trebuie să ajungă nava sunt cunoscute de către operatori și trebuiesc comunicate imediat echipajului, din momentul în care nava/încărcătură și echipajul sunt asigurate pentru aceste zone.)
  •  În acest caz repatrierea se face pe cheltuiala companiei plus o compensație de două luni salariul de baza.
  •  În perioada în care se tranzitează o zona de risc ridicat (toate zonele cu risc ridicat ITF/IBF le gășiți pe www.sln.org.ro ) trebuie luate măsuri suplimentare pentru a reduce vulnerabilitatea navei în caz de atac funcție de tipul navei, mărimea, bordul liber, viteză de deplasare, consultarea specialiștilor sau a sindicatelor ITF semnatare a contractului de muncă, în conformitate cu BMP (Best Management Practice).
  •  Adoptarea acestor măsuri – BMP - este necesară pentru o minimă protecție standard.
  •  Orice atac trebuie raportat imediat autorităților relevante pentru a asigura asistență. În cazul în care echipajul acceptă să navige într-o zona cu risc ridicat trebuie să știe că salariul de baza trebuie dublat pentru perioada de navigație în acele zone (minim 5 zile de plata de la momentul întrării intr-o astfel de zona) , la fel se dubleza și compensația pentru accident și deces, iar în cazul nefericit în care sunteți capturați de insurgenți sau pirați, salariile trebuiesc plătite în continuare pe toată perioada până ajungeți acasă.
  •  Mai mult, când lucrurile sunt rezolvate și navigatorul este recuperat, un control și un tratament psihologic corespunzător trebuie asigurat de companie pe cheltuiala sa.
 
 Sursa foto: SLN
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii