De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
21:19 27 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

UPDATE. CNADNR SA se conformează proiectantului Iptana Deşi nu se lucrează, restricţiile rămân pe podul de la Agigea!? (documente)

ro

11 Aug, 2016 00:00 4877 Marime text
Ca un făcut, în ultimii ani, înainte de începerea sezonului estival şi pe tot parcursul acestuia, traficul de pe podul rutier de la Agigea este restricţionat, sub pretextul că aici se derulează lucrări care să garanteze siguranţa participanţilor la trafic. Numai că, în teren, situaţia este cu totul alta, iar măsurile impuse de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) SA nu fac altceva decât să întindă la maximum nervii agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea în partea de sud a judeţului şi ai turiştilor veniţi în vacanţă în staţiunile din zonă.
 
Mai mult, se pare că intenţia CNADNR SA de a derula lucrări la podul de la Agigea este doar scriptică, la faţa locului neefectuându-se nimic. Cel puţin asta susţine primarul comunei Agigea, Cristian Cîrjaliu. În consecinţă, încă de pe 20 iulie anul curent, gospodarul-şef i-a trimis ministrului Transporturilor, Petru Sorin Buşe, o adresă prin care îi supune atenţiei o stare de fapt constatată pe parcursul a 30 de zile. Cîrjaliu afirmă că „în zona de traversare a podului rutier peste canalul Dunăre - Marea Neagră, DN 39, de pe raza comunei Agigea, care asigură ieşirea spre sudul litoralului (...), se produc zilnic aglomerări, ambuteiaje, care duc la blocarea traficului, impuse de lucrările de reabilitare la acest pod“.
 
Supărarea primarului este cu atât mai mare cu cât aici nu vezi picior de muncitor sau vreun utilaj, semn că în zonă s-ar lucra. „Deşi restricţiile de circulaţie pe podul rutier de pe DN 39 la km 8+988 sunt menţinute, nu am observat în decursul a 30 de zile execuţii de lucrări sau prezenţa unor muncitori în zonă care cel puţin să mimeze că ar lucra“, menţionează în adresa trimisă ministrului Transporturilor şeful administraţiei locale de la Agigea.
 
Stând de vorbă cu primarul, am aflat că această constatare nu se bazează pe „vizite“ sporadice ale gospodarului-şef prin zonă. „Am trecut pe acolo zilnic, de câte trei-patru ori şi la ore diferite, dimineaţa, la ora opt, la prânz, după-amiaza şi chiar seara, crezând că lucrează în funcţie de trafic sau de temperaturile de afară. Nimeni şi nimic nu demonstra că acolo s-ar efectua vreo lucrare. Nici pe sus, nici pe sub pod nu am văzut ţipenie de om sau vreun utilaj. Doar nu lucrează pe sub apă, de nu-i poţi vedea“, ne-a declarat, vizibil supărat, Cristian Cîrjaliu.
 
Iată de ce, conştient că lucrările de reabilitare a podului de la Agigea trebuie făcute, dar luând în considerare inactivitatea constatată în teren, Cristian Cîrjaliu i-a solicitat ministrului Transporturilor, Petru Sorin Buşe, să revoce ordinul de restricţionare a traficului pe podul rutier de la Agigea pe durata sezonului estival, mai precis până pe 30 august, cu menţinerea restricţiei de tonaj auto de cinci tone, dar fără restricţionarea autovehiculelor care efectuează transport în comun.

Am decis: rămâne cum am stabilit 

În urmă cu câteva zile, mai precis, pe 4 august, la Primăria Agigea avea să ajungă răspunsul celor de la CNADNR SA prin care întreaga responsabilitate este pusă în cârca proiectantului podului de la Agigea, Iptana. Astfel, directorul general al CNADNR SA, Cătălin Mohor, şi directorul Direcţiei Proiecte DN, VO şi Poduri din cadrul companiei, Marius Cocias, susţin că cei de la Iptana au solicitat pe 16 iulie anul curent, prin adresa nr. 1227, „menţinerea restricţiilor de circulaţie impuse la 15 octombrie 2015“. Motivul invocat: „cedarea uneia dintre cele două hobane neînlocuite este un risc major, iar în cazul în care acest fapt se produce, are drept consecinţă scoaterea totală a podului din funcţiune“. Bine, bine, dar dacă riscul este atât de mare şi cu urmările menţionate, de ce de atâta vreme nimeni nu lucrează, nu înlocuieşte ceea ce trebuie?!
 
De asemenea, proiectantul susţine că reluarea circulaţiei fără restricţii ar fi posibilă doar după înlocuirea celor două hobane rămase în exploatare şi demontarea elementelor componente ale sistemului de hobanaj provizoriu (colier metalic, toroane, dispozitive de ancorare). În situaţia prezentată apar, inevitabil, o serie de întrebări la care nimeni nu dă un răspuns concret: când vor fi înlocuite hobanele respective, de ce nu s-a făcut nimic până acum, deşi ordinul de restricţie este în vigoare de luni bune, de ce nimeni nu lucrează acum, când vremea permite?...
 
În atare situaţii ajungi să crezi că trăieşti în ţara celor care muncesc doar pe hârtie, dar întocmesc situaţii de plată şi încasează sume considerabile de la stat, adică din banii contribuabililor, inclusiv ai participanţilor la trafic, enervaţi, pe bună dreptate, de regimul „preferenţial“ la care sunt supuşi.
 
Din păcate, atât agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea în localităţile din sudul judeţului, cât şi turiştilor veniţi să se relaxeze în staţiunile din sudul litoralului mai-marii din CNADNR SA le dau veşti proaste. „Considerăm necesară menţinerea restricţiilor de circulaţie impuse la 15 octombrie 2015 de către proiectantul Iptana, şi anume: circulaţie pe două benzi (cu închiderea benzilor marginale), viteza maximă 50 km/h şi limitarea masei totale a vehiculelor la cinci tone“, aşa se încheie răspunsul dat de CNADNR SA adresei înaintate de reprezentantul Primăriei Agigea, Cristian Cîrjaliu.

UPDATE
 
După încheierea ediţiei, a circulat un zvon potrivit căruia Podul de la Agigea ar putea fi închis complet din toamnă. Contactată telefonic de redactorii ZIUA de Constanţa, Manuela Dumitru, din cadrul Biroului de presă al Ministerului Transporturilor, a spus că s-au reluat discuțiile cu firma care execută lucrarea.

„Suntem în discuţii cu firma care trebuia să facă lucrările de reabilitare ale Podului de la Agigea. În funcţie de modalitatea de lucru cu aceştia, se poate închide sau nu. Dacă se reiau lucrările, va fi închis”, ne-a declarat Manuela Dumitru.

Ti-a placut articolul?

Comentarii