Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:19 24 11 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Turneu de ciclism şi off-road, în centrul oraşului Proiect european cu multe semne de întrebare, la Prefectura Constanţa (galerie foto)

ro

30 Oct, 2014 00:00 2674 Marime text
Lansat în luna aprilie a acestui an, proiectul „Development of Outdoor Adventure Tourism Network in Black Sea Region (DOOA)“ găzduiește, pe 29 şi 30 octombrie, primul eveniment. Este vorba despre un tournament, adică o competiţie de off-road şi ciclism. Competiţia demonstrativă dedicată sporturilor de aventură şi celor organizate în aer liber a avut ca punct de plecare chiar Palatul Administrativ din municipiul Constanţa. Cursa de ciclism stradal-urban a avut loc ieri, desfăşurându-se pe traseul Palatul Administrativ - bulevardul Ferdinand, Poarta 2, digul de larg şi retur, Portul Tomis, cu sosirea în punctul de plecare. Astăzi, competiţia de off-road va avea punctul de plecare Palatul Administrativ din municipiul Constanţa, continuând cu staţiunea Mamaia, oraşul Năvodari, cetatea Histria, comuna Corbu, sosirea fiind stabilită în zona lacului Taşaul.

 Proiect european de aproape 600.000 de euro


 Valoarea totală a proiectului DOOA este de 596.298,92 de euro şi îşi propune să identifice oportunităţile şi obstacolele în sectorul turistic, astfel încât să fie întemeiată o dezvoltare economică durabilă în regiune. Proiectul are ca termen de finalizare 15 martie 2015. Managerul de proiect este Filiz Pârcălabu Ismail, iar parteneri sunt Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din Republica Moldova, Centrul Internaţional de Dezvoltare a Afacerilor şi Investiţii din Republica Georgia, Camera de Comerţ din Stara Zagora şi Agenţia de Dezvoltare Economică Regională din Stara Zagora, Republica Bulgaria, iar din Republica Turcia, partener lider este Administraţia Specială a Provinciei Kastamonu. Beneficiarul proiectului este Prefectura Constanţa, iar asociatul român în cadrul acestui plan este Agenţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT).

 Licitaţie cu dedicaţie specială?


 În luna august, a fost lansată, pe portalul achiziţiilor publice, o procedură de licitaţie pentru contractarea unei firme care să asigure organizarea şi promovarea evenimentului. Firma care şi-a adjudecat contractul pe data de 10 octombrie a fost şi singura care a participat la licitaţie în urma invitaţiei de participare nr. 364.904/19.09.2014. Valoarea contractului pentru prestarea de servicii în vederea organizării tournament-ului a fost evaluată iniţial la 142.693 de lei, însă contractul a fost atribuit pentru suma de 142.000 de lei. Firma Hohmann Consulting Group SRL din Constanţa a fost declarată câştigătoare. Contractul presupune organizarea, în luna octombrie, în judeţul Constanţa, a unui turneu de ciclism şi off-road, la care să participe, reprezentanţi din cele cinci ţări partenere în cadrul proiectul „D.O.O.A. - Development of Outdoor Adventure Tourism Network in Black Sea Region“.

Potrivit managerului de proiect din cadrul Prefecturii Constanţa, Filiz Pârcălabu Ismail, „Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa are de suportat o parte de co-finanţare de 10%, bani care au venit de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Restul de 90% sunt banii asiguraţi de Uniunea Europeană“.
 
Contract de 140.000 de lei pentru o fostă angajată a Primăriei Valu lui Traian
 
Firma care şi-a adjudecat contractul pentru organizarea evenimentului de ciclism şi off-road de mâine şi poimâine, Hohmann Consulting Group SRL, a fost înfiinţată tocmai în luna aprilie a acestui an (aceeaşi lună în care a demarat proiectul D.O.O.A.). Firma din Constanţa funcţionează în baza unui contract de comodat într-un apartament de bloc de pe strada Remus Opreanu nr. 12. Unicul asociat şi administrator al societăţii ce are ca domeniu de activitate „activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management“ este Monica Vodă, care nu mai apare în nicio altă firmă. Aceeaşi Monica Vodă a lucrat însă şi în cadrul Primăriei comunei Valu lui Traian. Numele său apare alături de cel al primarului Florin Mitroi chiar în contractul de asociere în Zona Metropolitană Constanţa (data naşterii coincide).

Acelaşi manager de proiect, Filiz Pârcălabu Ismail, a explicat, marţi, în contextul conferinţei de presă prilejuite de lansarea tournament-ului: „Prestatorul care şi-a adjudecat licitaţia trebuie să asigure o serie de lucruri, precum scena pe care se premiază concurenţii, cazarea şi pensiunea participanţilor, conferinţa de presă, elaborarea de materiale publicitare şi promoţionale - banere, flyere, postere, organizarea turneelor, asigurarea la faţa locului pe durata organizării evenimentului a unui echipaj de poliţie, a unuia de jandarmerie sau de ambulanţă şi altele, conform contractului.“ De precizat că de organizarea propriu-zisă a turneului de ciclism se ocupă Marius Dinu, în timp ce turneul de off-road este organizat de Valentin Buzatu.

Alte câteva mii de euro alocate fără a preciza prestatorul

 Licitaţia pentru organizarea tournament-ului nu este însă prima şi nici singura achiziţie în cadrul proiectului D.O.O.A. Au mai fost alocate sume şi pentru servicii de traduceri şi interpretariat. „Conform bugetului aprobat al proiectului, valoarea maximă pentru această achiziţie este de 4.000 de euro, cu TVA - 1.000 de pagini pentru traducere şi 2.000 de euro, cu TVA, zece zile, pentru interpretariat, în şi din limba engleză - română“, se arată în contract. De asemenea, cel mult 2.500 de euro au fost alocaţi în cadrul proiectului şi pentru „achiziţionarea serviciului de elaborare şi diseminare a cinci articole în presa scrisă naţională, regională sau locală din Constanţa, România (...) până la finalizarea acestuia, la data de 15.03.2015“, se menţionează într-un referat de necesitate semnat de asistentul de implementare, Roland Frunză. Până la 500 de euro au fost alocaţi şi pentru achiziţionarea serviciului de închiriere sală pentru desfăşurarea unui workshop, în data de 23 aprilie 2014 pentru 21 de persoane. Acelaşi Roland Frunză a înaintat şi un referat de necesitate pentru achiziţionarea serviciului de organizare a trei vizite de studiu în Turcia şi Georgia pentru patru persoane şi de organizare logistică, valoarea maximă pentru această achiziţie fiind de 8.920 de euro cu TVA. Interesant este că în niciunul dintre aceste contracte publicate pe site-ul Prefecturii Constanţa nu este menţionat câştigătorul, prestatorul de servicii.

 Informaţii publice, ţinute la secret de Prefectura Constanţa?

 De pe portalul de Achiziţii Publice (SEAP), am aflat însă care sunt firmele care au obţinut sume considerabile. Astfel, pentru servicii de tipărire şi livrare, Prefectura a alocat 35.584,67 de lei, pe data de 9 octombrie, firmei Media Estetic Vision SRL din Constanţa, care a avut de tehnoredactat, tipărit şi machetat 2.000 de hărţi, fiecare bucată costând aproape 18 lei. Agenţia de publicitate fondată în 2010 este deţinută în proporţii egale de Ştefania Cristina Omocea şi Vasilică Robert Omocea, care este şi administratorul firmei. Cifra de afaceri de anul trecut a firmei a fost de116.425 sw lei, profit -10.917 lei şi trei angajaţi. Vasilică Omocea apare şi în Ropan Construct SRL, care se ocupa de activităţi de fotocopiere, de pregătire a documentelor şi de alte activităţi specializate de secretariat, firma aflându-se acum în faliment. Ştefania Cristina Omocea apare şi în Techno Digital 4 You SRL (Constanţa), ce are ca obiect de activitate „alte activităţi de tipărire“. Societatea a înregistrat, în 2013, o cifra de afaceri de 97.085 de lei, un profit de 9.792 de lei şi 0 angajaţi.
 
Serviciile de instruire şi formare profesională certificat ANC (CNFPA) în domeniile managementul proiectelor, achiziţii publice, formarea de formatori, accesare fonduri structurale şi de coeziune sunt asigurate, prin contract, de Grupul de Consultanţă pentru Dezvoltare SCG SRL din Bucureşti. Serviciile puse la dispoziţie pentru minimum 12 participanţi din toate ţările implicate în proiect au avut o durată de trei zile, costul lor fiind de 132.108 lei.
 
Transportul şi cazarea la Stara Zagora (Bulgaria) a fost asigurat de Quattro Tavel SRL-D din Constanţa. Două persoane implicate în proiect s-au aflat la Stara Zagora între 24 şi 26 iulie (în plin sezon estival), costul pentru transport şi cazare ajungând la 3.687 de lei. Societatea a fost înfiinţată anul trecut şi este controlată de Lică Dan Cristian, născut în 1984.
 
Realizarea platformei, a paginii web şi mentenanţa necesare proiectului D.O.O.A. vor fi asigurate de BDA Gil Electric SRL, tot din Constanţa, contra sumei de 32.822, 71 de lei.
 
Şi firma Quatro Magic din Constanţa a luat 1.438 de lei pentru serviciul de organizare a conferinţei regionale. Serviciul consta în inscripţionarea cu elemente de vizibilitate în conformitate cu modelul - 30 de pachete, precum şi sevicii pentru organizarea unei conferinţe de diseminare, cazarea a 54 de persoane între 10-12 septembrie. Agenţia de turism este înfiinţată în anul 2000 şi este controlată de familia Nedelea, Cristian şi Ana, ambii fiind deopotrivă asociaţi şi administratori.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii