Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
11:57 28 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Unde se duc banii publici Cine a primit contracte de la Direcţia de Sport în 2012 (I) (document)

ro

06 May, 2017 00:00 466 Marime text
Aşa cum menţionam în ediţiile anterioare, constănţenii, dar şi românii, în general, trebuie să se obişnuiască să primească informaţii concrete legat de ce se întâmplă cu banii lor, unde se duc sumele colectate din impozite şi taxe şi care sunt beneficiarii contractelor încheiate pe bani publici. În acest sens, ZIUA de Constanţa continuă publicarea informaţiilor despre licitaţiile şi contractele încheiate de instituţiile publice locale, de data aceasta, sub lupa publicului intrând activitatea Direcţiei Judeţene de Sport şi Tineret Constanţa în anul 2012. Din nou, facem menţiunea că punem la dispoziţia publicului informaţiile care ne-au fost furnizate de către reprezentanţii instituţiei publice, prin directorul executiv - ulterior, autosuspendat din funcţie -, Claudiu Daniel Teliceanu şi şeful Serviciului Achiziţii Publice, Sorin Buşu.
 
Astfel, este de menţionat că, la fel ca în anul precedent, 2011, nici în 2012 „Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Constanţa nu a atribuit contracte de achiziţie publică în urma desfăşurării procedurii de achiziţie - licitaţie deschisă prevăzută de OUG 34/2006“. În schimb, Direcţia a atribuit contracte prin cumpărare directă, fiind vorba despre „contracte alimente“, „achiziţii activitate de tineret“ şi „achiziţii directe“.

Vechi parteneri 

La capitolul „contracte alimente“, furnizorii DJST Constanţa au rămas în mare parte aceiaşi ca în anul precedent, respectiv SC Metro Cash & Carry SRL pentru „produse alimentare“, Gecam pentru „carne pui, porc, vită“, SC Dobrogea Grup SA pentru „produse panificaţie“, SC Crizantema SRL pentru „produse cofetărie“, SC Avicola Lumina SA - „produse ouă“ şi SC Coca Cola SRL - „băuturi răcoritoare“. Singura diferenţă faţă de anul 2011 este că din schemă a dispărut SC Geocor Trade Imp-Exp, care furnizase carnea de vită şi pe cea de porc, alimentele respective fiind acum puse la dispoziţie de Gecam.
 
În ce priveşte contractul încheiat cu Metro, potrivit datelor furnizate de DJST, acesta are numărul 2.938 şi a fost încheiat pe data de 28.05.2011, durata fiind până pe 30.05.2012, iar valoarea, de 61.344,58 de lei. Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 4 mai 2017, societatea are ca activitate principală „comerţul cu ridicata nespecializat de produse alimentare, băuturi şi tutun“, un capital social subscris de 13.537.500 de lei şi acţionari persoane juridice: Metro AG, din Germania, şi SC Metro Cash & Carry International Holding B.V., din Olanda. Administratorii Metro Cash & Carry SRL sunt băcăuanca Violeta Luca, austriacul Roland Ruffing, neamţul Matiias Hans Christian Felix Dutschmann, piteşteanul Valentin Pauna, neamţul Philippe Olivier Sainson şi bucureşteanca Oprea Camelia.
 
La rândul său, societatea Gecam s-a angajat să livreze „carne de pui, porc, vită“, în schimbul sumei de 48.800,03 lei, în baza contractului nr. 2906/01.05.2012. Asociaţii Gecam sunt tulcenii Grigore şi Elena Avram, iar funcţia de administrator este îndeplinită de Grigore Avram. Aşa cum am precizat în articolele precedente, partenerii publici ai firmei includ Căminul pentru Persoane Vârstnice Constanţa, mai multe unităţi militare din judeţ, Direcţia Judeţeană de Sport şi Tineret Constanţa, dar şi alte entităţi finanţate din bani publici.
 
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, consultat la 4 mai 2017, firma se ocupă de „intermedieri în comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun“. Societatea are un capital social subscris de 300 de lei şi a fost înfiinţată în 1996. Aşa cum precizam mai sus, în 2012, faţă de anul anterior, Gecam a preluat de la DJST şi contractul pentru livrarea cărnii de vită şi a celei de porc.
 
Mai departe, SC Dobrogea Grup SA s-a ocupat cu livrarea produselor de panificaţie pentru DJST, în schimbul sumei de 52.000 de lei, potrivit contractului nr. 1887/27.04.2011, astfel cum reiese din datele ce ne-au fost puse la dispoziţie de către reprezentanţii Direcţiei pentru Sport. Aflată în prezent sub incidenţa Legii nr. 85/2006, fiind în reorganizare judiciară, societatea a fost înfiinţată în 1991.
 
Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 4 mai 2017, în acţionariatul firmei se regăsesc următoarele persoane juridice, fiecare deţinând 0,0034%: SC Arsenal Forest SRL, SC Arsenal Montana SRL, SC Ana Variete SRL şi SC Actinvest SA. Restul acţiunilor, totalizând 99,9864%, sunt deţinute de acţionari listă.

Foarte interesant, în anul în care societatea s-a (re)angajat să livreze produsele de panificaţie către DJST, adică în 2012, s-a pus sechestru pe acţiunile pe care „debitorul Bardas Marian“ le deţinea în firmă, măsura fiind ridicată după o lună, adică în iulie, când acţiunile au fost vândute. La acest moment, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, administratorul special al Dobrogea Grup este Fotini Teodorescu, iar administratorul judiciar, Fair & Full Insolvency Consulting IPURL.

Crizantema, Avicola, Coca Cola 

La fel ca în 2011, de furnizarea produselor de cofetărie s-a ocupat SC Crizantema SRL, potrivit contractului nr. 2/04.01.2012, suma pusă la bătaie de DJST fiind de 15.000 de lei. Conform datelor oficiale de la Registrul Comerţului, consultat la 5 mai 2017, acţiunile firmei sunt împărţite în mod egal între Ion şi Adriana Munteanu, Crizantema având un capital social subscris de 28.000 de lei. Administratorul afacerii, care a fost înfiinţată în 1991, este Ion Munteanu, iar activitatea principală este „fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie“.
 
În urma contractului nr. 19/28.02.2011, conform informaţiilor puse la dispoziţie de DJST, SC Avicola Lumina SA s-a angajat să asigure furnizarea de ouă pentru direcţie, în schimbul sumei de 9.500 de lei. În ce priveşte acţionariatul societăţii, potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 5 mai 2017, firma băcăuană Agricola International SA deţine 72,92% dintre acţiuni, alături de acţionari persoane fizice, alţii decât fondatorii, ce deţin în total 15,02%, şi de acţionari persoane fizice (fondatori), cu o cotă totală de 12,06%. Avicola Lumina are un capital social subscris de 1.350.291,81 de lei, a fost înfiinţată în 1991, iar împuterniciţi sunt Gheorghe Antochi, administrator şi membru în Consiliul de Administraţie, Lidia Gheorghe, administrator şi preşedinte, Vasile Bunduc, director general, şi, respectiv, Marinel Iacob, administrator şi membru în Consiliul de Administraţie. Activitatea principală este creşterea păsărilor.         
 
SC Coca Cola SRL a fost desemnată şi în 2012 să se ocupe de băuturile răcoritoare pentru DJST, în schimbul sumei de 62.667,55 de lei, potrivit contractului nr. 12/03.01.2012, după cum reiese din datele puse la dispoziţie de Direcţia de Sport. Înfiinţată în 2009, firma Coca Cola HBC România se ocupă cu „producţia de băuturi nealcoolice; producţia de ape minerale şi alte ape îmbuteliate“. Potrivit Registrului Comerţului, consultat la data de 5 mai 2017, firma este administrată de cetăţeanul estonian Mikkel Jaak şi este deţinută în proporţie de 99,99 de către compania olandeză CC Beverages Holdings II B.V., restul acţiunilor revenindu-i lui Dragoş-Aurelian Ion, din Buzău. Capitalul social subscris este de 372.427.330 de lei, împărţit în 37.242.733 de acţiuni.

Activităţi de tineret

În 2012, Direcţia Judeţeană de Sport şi Tineret a făcut inclusiv diverse achiziţii cu obiectul „activitate de tineret“. Aici se încadrează articolele sportive pentru proiectul „Petrece, Vara la Mare“, furnizate de SC Action Sport Trading, potrivit contractului nr. 4418/27.08.2012, semnat pentru „furnizare produse“, în schimbul unui preţ de 5.710 lei şi având o execuţie imediată.
 
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, consultat pe 5 mai 2017, la momentul atribuirii contractului de către DJST Constanţa, societatea avea aproape un an de la înfiinţare, fiind înregistrată în septembrie 2011. Capitalul social subscris este de 200 de lei, integral vărsat, din care 48 reprezintă echivalent euro participare străină. Unicul asociat şi, totodată, administrator al societăţii este cetăţeanul rus Sergey Polikarpov, născut în 1959, la Kaliningrad. Activitatea principală a firmei este „comerţul cu amănuntul al echipamentelor sportive, în magazine specializate“.
 
Pentru acelaşi proiect, „Petrece, Vara la Mare“, DJST Constanţa a cumpărat „miniporţi, mingi“ de la firma K-reul Sportiv, în baza contractului ff4/28.08.2012, în schimbul sumei de 2.380 de lei. Conform datelor de la Registrului Comerţului, consultat la 5 mai 2017, în prezent, societatea se află în „lichidare, dizolvare“, fiind înfiinţată în 2009. Capitalul social subscris este de 200 de lei, iar activitatea principală este „comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare“. Asociaţi cu drepturi egale şi administratori sunt Virginia şi Ionuţ Virgil Soare

Şase contracte, aceeaşi firmă 

O altă firmă ce a avut o bună colaborare cu Direcţia pentru Sport Constanţa este SC Techno Digital 4 You, în 2012 fiindu-i atribuite în total şase contracte. În august, firma s-a ocupat cu „servicii de inscripţionare şi furnizare“ pentru tricouri şi şepci, în baza contractelor nr. 4115/17.8.2012 (tricouri), în valoare de 15.004 lei şi, respectiv, nr. 4432/28.08.2012 (şepci), în valoare de 10.000 de lei. Ulterior, în decembrie 2012, DJST i-a mai atribuit alte patru contracte, pentru broşuri şi alte materiale personalizate.
 
Astfel, contractul nr. 5661/21.11.2012 avea ca obiect „servicii elaborare şi tipărire materiale: - agende personalizate datate 2013 - pixuri mecanism Tratto personalizate - blocnotes A4 personalizate - port cărţi de vizită - mape pentru blocnotes“, iar valoarea era de 6.593,2 lei. Următorul contract are numărul 5826/03.12.2012, o valoare de 20.540 de lei, iar obiectul - „servicii elaborare şi tipărire materiale: broşuri A5, pliant A5, pixuri personalizate“. În aceeaşi zi s-a semnat şi contractul nr. 5864, pentru „servicii elaborare şi tipărire materiale: diplome A4 personalizate, afişe promovare A3, broşuri prezentare A5, platouri personalizate, plachete aniversare personalizate, trofeu de sticlă personalizat, medalii premiere personalizate, cocardă mică personalizată“, suma fiind de 4.839 de lei. După zece zile s-a semnat şi ultimul contract pe acel an cu firma, respectiv cel cu numărul 6064/13.12.2012, pentru „servicii elaborare şi tipărire materiale: calendare de perete, etichete autoadezive, agende datate“, suma fiind de 9.646 de lei.
 
Datele înscrise la Registrul Comerţului, consultat la 5 mai 2017, ne arată că societatea a fost înfiinţată în 2011 şi are un capital social subscris de 220 de lei. Unicul asociat este Ştefania-Cristina Omocea, din Constanţa, iar administratorul este, începând cu 21.08.2014, Vasilică Robert Omocea, născut în Tulcea. Activitatea principală este reprezentată de „alte activităţi de tipărire n.c.a.“.
 
În ediţia următoare vom continua prezentarea contractelor publice atribuite direct de către DJST în 2012.

Sursa foto google maps
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii