Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
06:45 26 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Pagina web a SPIT, ultrapremiată Cauţi declaraţiile de avere precum acul în carul cu fân. Vezi salariile anuale ale conducerii! (document)

ro

17 Feb, 2017 00:00 2087 Marime text
Angajaţii din categoria funcţionarilor publici au obligaţia depunerii declaraţiilor de avere şi de interese. Acestea se păstrează pe site-ul fiecărei instituţii şi pe portalul public al Agenţiei Naţionale de Integritate pe toată durata exercitării funcţiilor sau mandatelor, timp de trei ani după încetarea acestora, şi se arhivează potrivit legii. Declaraţiile de avere se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind drepturile şi obligaţiile declarantului, ale soţului/soţiei, precum şi ale copiilor aflaţi în întreţinere şi vor cuprinde toate datele şi informaţiile solicitate de formular (funcţie, CNP, domiciliu), potrivit modelelor prevăzute în Anexa nr. 1 din Legea 176/2010.

Declaraţiile de interese se fac în scris, pe propria răspundere, şi cuprind funcţiile şi activităţile prevăzute în Anexa nr. 2, din Legea 176/2010, potrivit prevederilor Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare.

Iată care sunt obligaţiile persoanelor din instituţiile publice responsabile cu implementarea prevederilor legale referitoare la declaraţiile de avere şi de interese!

Persoanele responsabile cu implementarea prevederilor referitoare la declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese asigură afişarea şi menţinerea acestor documente pe site-ul instituţiei, dacă acesta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepţia localităţii unde sunt situate, a adresei instituţiei care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum şi a semnăturii.

Declaraţiile de avere, accesibile doar persoanelor informate

Declaraţiile de avere şi de interese ale angajaţilor SPIT sunt imposibil de consultat pe site-ul instituţiei, în cazul în care nu cunoşti numele acestora sau ale celor din conducerea serviciului. Motorul de căutare a declaraţiei te obligă să inserezi numele şi prenumele funcţionarului. Pe site nu există decât organigrama, iar statul de funcţii al Serviciului de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa nu poate fi consultat decât în anexele HCL 150/2010 (în secţiunea „Documente“ puteţi consulta acest stat de funcţii).
 
Operaţiunea de elucidare a misterului averii conducerii SPIT, de exemplu, poate dura astfel la nesfârşit pentru un cetăţean al municipiului interesat de consultarea averilor funcţionarilor de la Taxe şi Impozite, dar care nu cunoaşte numele unui angajat sau faptul că un altul, între timp, s-a căsătorit şi a divorţat şi s-a operat, în cazul său, o schimbare de nume.
 
Solicităm, pe această cale, Consiliului Local şi primarului municipiului Constanţa să facă demersurile necesare astfel încât declaraţiile de interese şi de avere ale angajaţilor SPIT, precum şi statul de funcţii să fie publicate pe site-ul instituţiei şi uşor de accesat pentru orice cetăţean interesat să le consulte.
 
Reprezentantul SPIT în relaţia cu presa, Ghiuli Reşid, spune însă că “toate declaraţiile de avere sunt pe site, potrivit legii şi pot fi accesate”.

31 de milioane de lei, bugetul propus pentru SPIT

Dintre cele 31 de milioane de lei - bugetul propus pentru Serviciul Public de Impozite şi Taxe Locale, 20 de milioane sunt destinate cheltuielilor salariale pentru cei 250 de angajaţi.

Top 10 al salariilor din SPIT potrivit declaraţiilor de avere

Consultând declaraţiile de avere de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Integritate, acestea fiind greu de accesat şi pe site-ul SPIT, veniturile stau în felul următor:
1. Virginia Uzun - director executiv, care conduce instituţia de peste zece ani, are un salariu de 121.000 de lei pe an, adică 10.000 de lei pe lună.
2. Directorul executiv adjunct - 117.000 de lei pe an.
3. Şeful Serviciului Resurse Umane - 103.000 de lei pe an.
4. Şef Serviciu Contabilitate - 103.000 de lei pe an.
5. Şef Serviciu Agenţie Fiscală nr. 6 - 101.000 de lei pe an.
6. Şef Serviciu Juridic - 100.000 de lei pe an.
7. Şef Serviciu Agenţia Fiscală nr. 3 - 98.000 de lei pe an.
8. Şef Serviciu Informatizare - 97.000 de lei pe an.
9. Şef Serviciu Urmărire şi Executare Silită - 96.000 de lei pe an.
10. Şef Serviciu Tehnic - Investiţii - 93.000 de lei pe an.

Un site premiat, dificil de accesat

Aproape în fiecare an, Serviciul Public de Impozite şi Taxe Locale se laudă cu colecţia de premii pentru diverse operaţiuni pe care, an de an, le inovează. În câteva rânduri, site-ul SPIT a fost premiat pentru eficienţă şi inovaţie.
De altfel, SPIT spune că foloseşte la maximum resursele oferite de reţeaua de socializare Facebook (https://www.facebook.com/spitct.ro), dar are o activitate intensă şi pe site-ul www.spit-ct.ro, care este actualizat în mod constant.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii