Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
23:45 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„„Nu există niciun litigiu” Primul tronson al şoselei de coastă intră în linie dreaptă (galerie foto)

ro

06 Feb, 2014 00:00 3608 Marime text
Administraţia publică locală constănţeană a lansat, ieri, proiectul „Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern”, proiect derulat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. Contractul de finanţare a fost semnat pe 3 decembrie, data începerii proiectului fiind 4 decembrie. Proiectul reprezintă, de fapt, primul tronson al şoselei de coastă, tronson care, conform declaraţiilor managerului de proiect, Ani Merlă, „începe din Zona Peninsulară, din dreptul Comandamentului Flotei, străbate drumul actual din Portul Tomis şi ajunge în dreptul străzii Eminescu, unde va urca pe taluz printr-o serpentină, făcând legătura cu actuala infrastructură rutieră a municipiului, în dreptul străzii Smârdan, unde va fi şi un sens giratoriu”.

Valoarea totală a proiectului este de 42.572.178,12 lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 33.716.083,66 lei, iar cea a beneficiarului, respectiv a municipalităţii, de 704.843,34 de lei.
Potrivit explicaţiilor lui Ani Merlă, la acest proiect nu se poate lucra şi în sezonul estival, dat fiind faptul că este vorba despre o plajă turistică. În ceea ce priveşte data finalizării proiectului, reprezentanţii Primăriei Constanţa susţin că ar fi vorba despre vara lui 2015.
Cel de-al doilea tronson al şoselei de coastă va ajunge până la strada Bucovina, iar cel de-al treilea, până în staţiunea Mamaia. Aceste din urmă tronsoane vor intra însă, în eventualitatea aprobării proiectelor, pe exerciţiul financiar 2014-2020.
Revenind la cel dintâi tronson, trebuie menţionat că acesta va avea o lungime de 2,6 kilometri, în vreme ce întreaga şosea va măsura 8 kilometri. Proiectul are ca obiectiv reabilitarea infrastructurii urbane prin modernizarea şi extinderea infrastructurii rutiere existente, dar şi sprijinirea sectorului turistic.
 
Fără probleme juridice
 
Prezent la eveniment, fostul preşedinte al Mare Nostru, Nicolae Munteanu, a cerut clarificarea „problemei FinCoGeRo”, în sensul în care, susţine el, în zona primului tronson al şoselei de coaste ar fi existat, în planuri, trei blocuri FinCoGeRo. Responsabilii de proiect au declarat că din punct de vedere juridic problema FinCoGeRo a fost rezolvată. „Nu există niciun litigiu pe tot traseul şoselei de coastă. Putem da terenul spre execuţie firmei care va câştiga proiectul”, a subliniat Ani Merlă, directorul Direcţiei Programe şi Dezvoltare din cadrul Primăriei Constanţa.
La conferinţa de ieri a participat şi Irina Oprea, purtătorul de cuvânt al SC RAJA SA, care a ţinut să menţioneze că proiectul primului tronson al şoselei de coastă „se încadrează în proiectele demarate iniţial de RAJA, de refacere a părţii de infrastructură în Zona Peninsulară”. „Salutăm acest program şi avem convingerea că în vara anului 2015 toată această zonă va deveni într-adevăr o zonă turistică europeană”, a declarat purtătorul de cuvânt al RAJA.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Vlad 06 Feb, 2014 10:09 La o prima vedere Sambadromul de Costa face legatura intre cartierul turistic Mamaia,cartierul consilierilor si viitorul cartier al baronilor din Peninsula,fost centru istoric al orasului Constanta.Chelului tichie de margaritar ii trebuie.