Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
12:00 25 05 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Un nou proiect lansat de CCINA Constanţa Moştenirea culturală romană - LIMES, în parteneriat cu Bulgaria (galerie foto)

ro

09 Sep, 2016 00:00 633 Marime text
Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa a lansat, ieri, proiectul „Dezvoltarea şi promovarea unui produs turistic cultural integrat: Ruta «Frontiera romană din regiunea de graniţă România - Bulgaria»“ - LIMES, finanţat prin programul Interreg VA România - Bulgaria 2014 - 2020.
 
Proiectul LIMES reprezintă un parteneriat al cărui lider este Asociaţia Municipalităţilor Dunărene „Dunărea“ din Ruse, Bulgaria, având ca scop încurajarea folosirii unui produs turistic comun cu privire la moştenirea culturală romană din regiunea de graniţă România - Bulgaria.
 
Bugetul total al proiectului este de 908.408,15 euro, contribuţia Fondului European de Dezvoltare Regională fiind de 772.146,93 de euro, iar cofinanţarea naţională, 118.093,06 euro, din care a României - 25.846,08 euro şi a Bulgariei - 92.246,98 de euro.
 
„Acesta este proiectul în care noi, Camera de Comerţ Constanţa, suntem parteneri, iar lider de proiect este Asociaţia Municipalităţilor Dunărene «Dunărea» din Ruse şi cu care lucrăm pe parcursul a aproape doi ani la acest proiect“, a precizat directorul CCINA Constanţa, Dănuţ Jugănaru.

„Succesul acestui proiect va fi atins doar dacă vom reuşi să creăm un produs de succes “

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă valorificarea moştenirii romane din regiunea de graniţă şi a valorilor culturale prin realizarea unui produs turistic comun integrat. Această acţiune reflectă cel mai bine potenţialul de dezvoltare a turismului cultural din regiunea cross border, iar cel mai bun rezultat este produsul turistic comun integrat, ce reprezintă cea mai bună modalitate de utilizare a potenţialului regiunii. Această acţiune va îmbunătăţi folosirea moştenirii culturale romane din regiunea de graniţă, având ca ţintă finală creşterea potenţialului economic al comunităţilor, ceea ce duce şi la atingerea obiectivului programului.
 
„Succesul acestui proiect va fi atins doar dacă vom reuşi să creăm un produs de succes şi, bineînţeles, depinde foarte mult de experienţa noastră“, a spus Maria Tzankova, manager proiect Bulgaria Asociaţia Municipalităţilor Dunărene „Dunărea“.
 
Prin dezvoltarea unui produs turistic comun, toate părţile interesate pot promova, prin intermediul expoziţiilor de turism, al conferinţelor, al televiziunii, al site-urilor web sau al altor mijloace de comunicare, acest traseu istoric şi cultural. În acest sens, turiştii locali şi străini, organizaţi în grup sau sosiţi individual, vor fi atraşi către situri şi colecţii de obiecte.
 
„Atât noi, cât şi partenerii noştri bulgari am derulat numeroase proiecte şi am dus cu succes la final proiecte importante. Nu suntem la o primă experienţă ca să ne dumirim acum cum funcţionează. Toate au fost duse cu succes şi toată experienţa aceasta anterioară ne ajută şi acum, iar în privinţa acestui proiect vă daţi seama că am fost şi puţin subiectivi, fiindcă este vorba de turism, pasiunea şi preocuparea mea de foarte mulţi ani, şi nu întâmplător am fost de acord să colaborăm pe un proiect cu o asemenea temă“, a adăugat Jugănaru.
 
Principalul rezultat al proiectului este dezvoltarea şi îmbunătăţirea unui produs turistic: ruta Frontiera Romană din regiunea de graniţă România - Bulgaria. Proiectul are în vedere realizarea unei strategii comune de dezvoltare, îmbunătăţire şi inovare, precum şi a unei strategii de marketing şi promovare a unui produs turistic.
 
Proiectul va fi implementat în zona de graniţă româno-bulgară, pe o perioadă de 24 de luni, în perioada 3.02.2016 - 2.02.2018.

Ti-a placut articolul?

Comentarii