Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:16 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Misiune îndeplinită de SLN, MAE şi ANR Navigatorul român care a reclamat condiţiile de muncă de pe un iaht se întoarce acasă

ro

05 Jun, 2014 00:00 2398 Marime text
Mihai Cojocea, navigatorul român care a transmis un mesaj disperat prin care cerea ajutor pentru a se întoarce acasă, va reveni în ţară fie în cursul acestei zile, fie mâine. Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), a declarat că navigatorul român „este pe lista de repatriere“. 
„Mă numesc Cojocea Mihai. Sunt timonier pe iahtul «Alexander Call Sign 9HCH8», staţionat în portul Jedah Saudi Arabia. Lucrăm la bord fără ventilaţie, fără aer condiţionat, în cabină, temperatura este peste 40 de grade. Am probleme medicale, am solicitat îngrijiri, nu mi s-au acordat. Duminică, am solicitat să fiu debarcat cât mai curând posibil, dar nimeni nu face nimic în acest sens. Muncesc de ieri dimineaţă de la ora 8, până în această dimineaţă, la ora 8. Am fost ameninţat de către ofiţerul Ziagkos Theofanis că voi fi aruncat pe cheu fără bilet de avion, fără shore pass, fără acte. Vă rog, ajutaţi-mă urgent pentru a mă putea întoarce acasă. Vă mulţumesc!“, era mesajul lui Mihai Cojocea, dat ieri publicităţii.
Tot ieri, liderul SLN a luat legătura cu Ministerul Afacerilor Externe, cu Ambasada României în Arabia Saudită, dar şi cu Autoritatea Navală Română pentru a le aduce la cunoştinţă acest caz. „O să reuşim să îl aducem acasă. Mâine (n.r. azi) sau poimâine. Am lucrat cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Autoritatea Navală Română, am folosit mijloace specifice“, a declarat, ieri, Adrian Mihălcioiu.
Conform declaraţiilor liderului SLN, Mihai Cojocea are 36 de ani şi este din judeţul Constanţa. El se află pe un iaht închiriat de un şeic arab, potrivit spuselor liderului SLN.
În opinia lui Mihălcioiu, la situaţii de acest gen se ajunge din cauza faptului că în România nu există o legislaţie specifică. „Operatorii de crewing trebuie să respecte nişte condiţii minime de muncă, trebuie să existe un standard. Cei care pleacă nu trebuie să renunţe la drepturile lor, iar cei care nu suportă condiţiile nu sunt obligaţi să rămână pe nave“, a declarat liderul SLN. În acest sens, Adrian Mihălcioiu a ţinut să precizeze că SLN a înaintat, pe data de 15 mai, către Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii, Ministerul Transporturilor şi cel de Finanţe, un proiect privind implementarea unui acord social pentru navigatori.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii