Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:49 16 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ACoR propune o serie de modificari la legea administratiei publice locale

ro

15 May, 2010 23:03 973 Marime text

Preşedintele Asociaţiei Comunelor din România (ACoR), Emil Draghici, a declarat, sâmbătă, la Târgu Mureş, că sunt mai multe aspecte care ar trebui schimbate în Legea Administraţiei Publice Locale, una dintre propuneri fiind reducerea numărului de consilieri locali.

„Viceprimarul să poată fi numit în funcţie numai la propunerea primaruluin Numărul consilierilor locali să fie redus, este o reprezentare mult prea mare. Şedinţele Consiliului Local să fie conduse de către primar, pentru că în felul acesta se asigură şi coerenţă şi alte prevederi care conduc la întărirea autorităţii primarului în plan local. Inclusiv ca primarul să nu mai poarte răspunderea pentru semnarea actului administrativ atunci când actul este contrasemnat.

Am avut situaţii în care primarii au fost condamnaţi pentru că au pus în aplicare hotărâri ale Consiliului Local", a declarat Drăghici la şedinţa Consiliului Director al ACoR. Mariana Gâju, primarul comunei Cumpăna din judeţul Constanţa, prim-vicepreşedinte al ACoR, a vorbit despre problemele pe care le au primarii de comune în realizarea proiectelor de infrastructură. „Este vorba de resursele financiare în ceea ce priveşte achitarea cotelor de cofinanţare la proiectele cu finanţare europeană şi, mai grav, achitarea TVA-ului aferent acestor proiecte europene, având în vedere că ele privesc drumuri, canalizare, apă, iluminat - racordarea locuinţelor la iluminat - şi, în acelaşi timp, proiectele de mediu, care au mare importanţă în privinţa închiderii gropilor de gunoi sau toate celelalte aducţiuni da apă şi de tratarea apei", a declarat Mariana Gâju.

Eaa adus în discuţie şi problema funcţionării bugetelor locale. „În acelaşi timp, este problema funcţionării în cadrul bugetului unei comunea unei administraţii publice locale, a două capitole, unul bugetul de existenţă - acela care trebuie să asigure existenţa administraţiei publice locale - şi celălalt, de dezvoltare.

În plenul şedinţei de astăzi, Asociaţia Comunelor din România a insistat strict să se ia în seamă - şi am solicitat preşedintelui asociaţiei - o intervenţie la nivel de prim-ministru şi la nivel de preşedinte al României, privind stabilirea standardelor de cost la nivelul serviciilor de calitate pe care trebuie să îl aducem locuitorilor din mediul rural, precum şi la numărul de personal care trebuie să existe într-o primărie şi chiar al salarizării", a spus Mariana Gâju.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii