Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:21 14 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Lansarea volumului ”Twenty years of (re)branding post-communist Romania. Actors, discourses, perspectives 1990-2010”

ro

07 Jul, 2015 21:19 890 Marime text
Ministerul Afacerilor Externe a găzduit marţi, 7 iulie 2015, în cadrul programului „Repere editoriale la MAE”, lansarea volumului „Twenty years of (re)branding post-communist Romania. Actors, discourses, perspectives 1990-2010”, autor dr.Alina Dolea, editura Institutul European.

Volumul propune o cercetare longitudinală a procesului de promovare de ţară a României în intervalul 1990-2010, analizând actorii instituţionali implicaţi în conturarea unui brand de ţară şi stabilind o cronologie a practicilor şi campaniilor de promovare derulate în acest interval.
Este vorba despre o abordare ştiinţifică a preocupării pentru promovarea de ţară, din perspectiva unui cercetător în ştiinţele comunicării şi în relaţii publice internaţionale. Această temă care suscită ample dezbateri în România este un fenomen care se bucură de o popularitate crescândă atât printre practicieni, cât şi printre cercetători. Practicile promovării de ţară nu sunt însă un fenomen nou în sine. Ceea ce este nou este un fel de instituţionalizare a acestor practici în timp”, a afirmat dr. Alina Dolea în prezentarea volumului său.

Având la bază cercetarea doctorală a autoarei, lucrarea integrează teorii şi concepte atât din domeniul brandingului de ţară, cât şi din cel al diplomaţiei publice şi al relaţiilor publice. Scopul cercetării nu este doar stabilirea nivelului de eficienţă înregistrat de aceste demersuri, ci o explicitare a deciziilor prin raportarea la contextul naţional, care cuprinde atât decidenţii instituţionali, cât şi societatea civilă.
Despre semnificaţia cercetării efectuate de Alina Dolea au vorbit doi specialişti în relaţii publice, comunicare şi media: prof. dr. Diana Ingenhoff (Universitatea din Fribourg, preşedinta Asociaţiei elveţiene de Comunicare şi Media) şi prof.univ.dr. Dumitru Borţun (Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative,  preşedintele juriului de onoare al Asociaţiei de Relaţii Publice).

Prof. dr. Diana Ingenhoff a prezentat ca studiu de caz promovarea brandului de ţară de către Elveţia, subliniind faptul că imaginea unei ţări este compusă din mai multe dimensiuni şi că, în cazul Elveţiei, sunt o serie de actori ai diplomaţiei publice (politici, economici, culturali, sportivi) care contribuie la promovarea imaginii ţării în lume.
La rândul său, profesorul Dumitru Borţun a subliniat marile progrese înregistrate în privinţa promovării imaginii de ţară. “Brandul este şi imaginea celorlalţi despre noi, dar şi imaginea noastră despre noi. Strategia brandului de ţară ţine de o strategie mai largă de remodelare a identităţii naţionale”, a conchis Dumitru Borţun.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii