Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
07:00 19 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Activități educaționale la INCDM „Grigore Antipa“ Deșeurile marine, tematica săptămânii „Școala Altfel 2015“

ro

06 Apr, 2015 12:46 643 Marime text
În săptămâna 6-10 aprilie 2015, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Marină „Grigore Antipa“ Constanța își deschide porțile pentru a fi vizitat de elevii școlilor constănțene. Astfel, activitatea institutului și principalele noastre preocupări vor fi prezentate pe înțelesul elevilor, pentru a le atrage atenția asupra nevoii de protejare a mediului marin.
Inițiativa INCDM@SCHOOL este dedicată activităților educative extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun“, și este organizată în cadrul a trei proiecte cu finanțare europeană (PC7): Perseus, CoCoNET și MareFrame, în colaborare cu Comisia pentru Protecția Mării Negre împotriva Poluării (BSC), Asociația Balcanică de Mediu (B.EN.A.) și Asociația Europeană de Mediu (AEM).
Scopul acestui program este implicarea tuturor copiilor preșcolari/elevilor și a cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii, și să stimuleze participarea lor la acțiuni variate.
Tematica din 2015 este „Învață să protejezi Marea Neagră de asaltul deșeurilor!“. Cantități uriașe de plastic și alte deșeuri ajung zilnic în mări și oceane, ca urmare a producției și consumului nesustenabil, slabei gestionări a deșeurilor și lipsei de conștientizare a populației. Un prim pas este tocmai educarea tinerei generații pentru reducerea poluării.
În decursul acestei săptămâni, se va pune accentul pe dialogul interactiv și implicarea elevilor în discuții, pentru a crește gradul de conștientizare a problematicilor ce țin de protecția mediului, în general, și poluării mediului marin, în mod special.
 
 
DIRECTOR
Dr. Ing. SIMION NICOLAEV
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii