Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:51 16 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

PROTECŢIA CONSUMATORILOR ÎN DOMENIUL FINANCIAR – O PROBLEMĂ DE IMPORTANŢĂ STRATEGICĂ LA NIVEL EUROPEAN

ro

19 Mar, 2014 14:35 1095 Marime text
În Europa, conceptul de "consumer protection" se află atât pe agenda autorităţilor, cât şi a asociaţiilor profesionale. Aceasta este, de asemenea, o preocupare şi pentru companiile de asigurări, devenind un element de importanţă strategică pentru întregul domeniu. Noile reglementări, la care se lucrează deja de ani buni, sunt menite să aducă un plus de transparenţă şi de stabilitate pieţelor financiare, oferindu-le şansa de a se dezvolta şi capacitatea de a oferi şi mai multă siguranţă clienţilor finali. Aceste dezbateri au loc într-un moment în care piaţa românească de asigurări se confruntă cu serioase probleme de imagine care îi afectează reputaţia.
 
În acest context s-a desfăşurat prima ediţie a Conferinţei Europene privind Protecţia Consumatorului în Serviciile Financiare. Evenimentul a fost organizat de Comisia Juridică, de Disciplină şi Imunităţi din cadrul Camerei Deputaţilor - Parlamentul României, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor.
 
Evenimentul s-a bucurat de prezenţa unor importanţi reprezentanţi ai domeniului asigurărilor la nivel european. Aceştia au expus problema protecţiei consumatorilor ca fiind un element cheie în strategia de dezvoltare a pieţelor de profil la nivel european.
 
Gabriel BERNARDINO, Preşedinte, EIOPA – Autoritatea Europeană pentru Asigurări şi Pensii Ocupaţionale
 
“Piaţa asigurărilor din Uniunea Europeană trebuie să înveţe din problemele care au existat în trecut în diversele ţări membre. În zilele noastre, consumatorii de produse de asigurare au mai multe pretenţii, sunt mai conştienţi de drepturile pe care le au, ceea ce este un lucru pozitiv. Consumatorii de astăzi cer mai multă integritate şi mai multe informaţii.
 
Protecţia consumatorului este una dintre priorităţile principale ale EIOPA şi are două dimensiuni: înainte de toate trebuie să ne asigurăm că societăţile sunt conduse sănătos şi îşi pot asuma în faţa clienţilor toate angajamentele pe care şi le-au luat. Al doilea punct priveşte gradul de informare a clienţilor despre produse şi despre riscurile la care se expun. Primul punct se află în vizorul implementării Solvency II, iar în ceea ce îl priveşte pe al doilea, acesta se referă la corectitudinea practicilor de vânzări şi guvernanţa produsului”.
 
Peter BRAUMULLER, Preşedinte, IAIS – Asociaţia Internaţională a Supraveghetorilor în Asigurări
 
“Ne aflăm într-un moment în care clienţii nu au suficientă încredere în sistem. De aceea, supravegherea va avea un rol foarte important în creşterea încrederii în industrie. Depinde atât de noi, cât şi de industria de asigurări, să ne asigurăm că vom avea clienţi trataţi corect. Cu cât clienţii au mai multe drepturi, cu atât vor fi mai bine protejaţi”.
 
Revenind la problemele de imagine cu care se confruntă în acest moment piaţa românească de asigurări, derivate în mare parte din numeroasele cazuri în care s-a dovedit că protecţia consumatorului este pusă în plan secund, Remi VRIGNAUD, Preşedinte, UNSAR, a punctat:
 
“Evenimentele intens mediatizate au un impact major asupra încrederii clienţilor în întregul sistem. Tocmai de aceea, apreciez că este deosebit de important ca toţi cei implicaţi să conlucreze pentru ca încrederea - acest concept cheie în relaţia cu consumatorii - să renască. Noile reglementări în domeniu, la care se lucrează deja de ani buni, vor aduce un plus de transparenţă şi de stabilitate pieţelor financiare, oferindu-le şansa să se dezvolte şi capacitatea de a oferi şi mai multă siguranţă clienţilor finali”.
 
Puteţi vedea discursurile invitaţilor la conferinţă şi prezentările susţinute aici!
 
Despre UNSAR – www.unsar.ro
 
Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 24 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de peste 90% din piaţa locală de asigurări.
 
Activitatea UNSAR are drept obiectiv reprezentarea, gestionarea şi apărarea intereselor profesionale, economice şi sociale ale membrilor săi în faţa organismelor, organizaţiilor publice sau private, atât în România, cât şi în străinătate.
 
UNSAR reprezintă, de asemenea, interesele colective ale membrilor săi cu privire la problemele din industria de asigurări, iar funcţiile sale includ furnizarea de servicii cu valoare adăugată pentru membri şi colaborarea cu instituţiile publice pe aspecte care privesc piaţa de asigurare. 

Despre APPA – www.appa-asigurari.ro
 
APPA – Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor are ca scop principal promovarea conceptului de asigurare şi susţinerea creşterii gradului de educare în asigurări în rândul populaţiei.
 
APPA organizează conferinţe şi alte tipuri de reuniuni tematice pentru dezbaterea şi soluţionarea problemelor specifice majore. Asociaţia elaborează studii şi analize privind priorităţile în domeniul asigurărilor. 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii