Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
05:12 23 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Top 5 fructe care tratează lipsa de calciu

ro

08 Jun, 2015 00:11 925 Marime text
 
Calciul este necesar pentru coagularea sângelui, funcțiile nervoase, oase, inimă, păr și dinți. Lipsa lui duce, printre altele, la apariția osteoporozei, o afecțiune a oaselor care afectează mai ales femeile. Nu ai nevoie să iei suplimente cu calciu decât la recomandarea medicului. În rest, este de ajuns să incluzi în dietă alimentele bogate în calciu, scrie unica.ro.
 
Kiwi se numără printre fructele care conțin o cantitate mare de calciu și sunt bogate în vitamina C. Le poți mânca simple sau în smoothie-uri. 2-3 kiwi pe zi reduce riscul formării cheagurilor de sânge cu 18%.
 
O cană de prune uscate conține aproximativ 80 de mg de calciu și te ajută să ai oase sănătoase. În plus, aceste fructe previn constipația și reglează tranzitul intestinal.
 
La fel de sănătoase sunt și caisele! Le poți consuma uscate, câtă vreme nu au adaos de zahăr, sau proaspete. Caisele merg perfect cu semințe și nuci.
 
Dudele încep să se coacă în această perioadă și, pe lângă gustul delicios, îți oferă și o doză importantă de calciu. O cană de dude conține 60 de mg de calciu.
 
Mandarinele sunt o sursă importantă de vitaminele C și D și calciu. O mandarină medie conține 33 de mg de calciu, iar vitamina D ajută la absorbția lui.

Ti-a placut articolul?

Comentarii