De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
00:44 29 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Aţi auzit de sămânţa aztecilor? Planta care previne diabetul, stimulează memoria şi întăreşte imunitatea

ro

01 Jun, 2015 00:00 953 Marime text
Această plantă de care vă vom vorbi astăzi este o sursă bogată de antioxidanţi, proteine, acizi graşi esenţiali şi fibre alimentare, are rolul de a îmbunătăţi funcţiile creierului, de a preveni îmbătrânirea prematură şi de a combate bolile de tot felul. Salvia hispanică, cunoscută mai mult sub numele de sămânța aztecilor sau chia, este o specie de plantă cu flori cultivată în special pentru seminţele sale, bogate în omega-acizi. Ea poate concura fără probleme cu proteinele din lapte sau din carne. În plus, neavând gluten, poate fi utilizată şi de către cei cu intoleranţă la el.

Ce este senzațional la chia este faptul că dintre toate tipurile de seminţe, ea conţine cel mai mare procent de acizi graşi polinesaturaţi, acid alfa-linoleic (omega-3) şi acid linolenic (omega-6). Datorită conţinutului crescut de proteine, seminţele de chia cresc nivelul de energie al organismului, întăresc imunitatea şi previn apariţia bolilor, putând fi considerate nişte aliaţi redutabili pentru un organism sănătos.

Consumate în mod regulat, seminţele de chia reglează nivelului de zahăr din sânge, ajutând astfel la prevenirea apariţiei diabetului. De asemenea, datorită conţinutului de triptofan, un aminoacid care ajută la relaxarea organismului şi la intrarea mai rapidă în transa specifică somnului, seminţele de chia au rolul de a combate tulburările de somn. Pe de altă parte, seminţele de chia sunt o sursă bogată de antioxidanţi, care previn degradarea celulelor, dar şi de fibre, care favorizează digestia şi detoxifierea organismului. Consumate frecvent, contribuie la combaterea îmbătrânirii premature, sporind astfel longevitatea. Tot datorită conţinutului ridicat de fibre, atât solubile, cât şi insolubile, seminţele de chia au numeroase efecte benefice asupra sistemului digestiv, ajutând la prevenirea bolilor gastrointestinale. Medicii au descoperit că bolnavii de artrită care au inclus seminţele de chia în alimentaţia de zi cu zi au raportat mai puţine dureri şi inflamaţii, comparativ cu cei care nu au consumat acest aliment. Seminţele de chia au proprietatea, consumate, frecvent, de a regla nivelul colesterolului din sânge şi tensiunea arterială, ceea ce duce la prevenirea diabetului, unul dintre cei mai mari factori de risc în apariţia bolilor cardiovasculare. De asemenea, seminţele de chia îmbunătăţesc funcţiile creierului și previn osteoporoza.

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii