Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
20:43 24 09 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

În accidentul feroviar din Portul Constanța un utilaj al silozului a fost aruncat în mare. A fost adusă o macara plutitoare. Utilajul...este ancorat de un bolard (galerie foto + video)

ro

26 Aug, 2017 13:14 4151 Marime text
Ieri, după cum anunțam, a avut loc un accident feroviar mai rar întâlnit, în Portul Constanţa.

Un vagon, probabil în urma unei erori umane,  a fost căzut de pe cheu, în timpul unei manevre de mișcarea vagoanelor pentru descărcare, pe linia ferată de la Silozul construit de Anghel Saligny.

Numai că ieri nimeni nu a suflat o vorbă: în timpul evenimentului feroviar a fost antrenată, în mersul său pe linie spre apa din bazinul portuar și o instalație de încărcarea navelor cu cereale din siloz.

Astăzi, cu mijloacele din dotare, aflate pe cheu, instalația a fost scoasă din apă și ancorată ca orice obiect plutitor și legată de bolardul în apropiere pe cheu.

Fiind prea grea pentru scos cu macaralele de pe cheu în urmă cu ăuțin timp a fost adusă o macara plutitoare care să rezolve situația.
 

De altfel, ieri, contactat telefonic, de Agerpres, directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, Dan Nicolae Tivilichi, a subliniat  gravitatea accidentului produs de operatorul feroviar și pagubele suferite de infrastructura portuară.


Peste 30 de metri liniari din platforma portuară dispusă între Silozul de cereale Anghel Saligy și acvatoriul din Portul Constanța Nord a fost distrusă după ce o garnitură de tren cu cinci vagoane de cereale, aparținând societății Rolling Stock Company S.A., a ieșit vineri, în jurul orei 12,30, de pe calea de rulare în timp ce făcea manevre în interiorul Celulei nr. 1, informează Agerpres.ro. 
 

De asemenea, în urma incidentului au fost distruse coronamentul și muchia metalică a cheului, ultimul vagon rămânând suspendat la dana 17, deasupra mării.
 

 "Nu pot să consider că este vorba despre deraierea unui tren, căci calea de rulare se termină la ieșirea din siloz iar garnitura de tren a parcurs mai bine de 30 de metri în linie dreaptă până când ultimul vagon a rămas suspendat deasupra bazinului portuar, pe marginea cheului. O să cer colegilor mei să analizeze posibilitatea de a considera acest incident drept atentat la siguranța circulației feroviare și să acționeze ca atare în instanță", a declarat Tivilichi pentru AGERPRES.
 
Sursa foto: ZIUA de Constanta

Ti-a placut articolul?

Comentarii