Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:06 21 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Valoarea terenurilor din zona centurii doi a Constantei a crescut de trei ori

ro

29 Sep, 2006 00:00 780 Marime text

Autostrada Soarelui incinge piata imobiliara * Viitorul pare si mai promitator pentru cei ce investesc in teren, dat fiind faptul ca, in aproximativ doi ani, urmeaza sa se finalizeze o sosea de centura de 23 km lungime, componenta a Coridorului IV paneuropean Berlin - Istanbul * Localitatea Ovidiu va fi punctul de pornire al soselei, iar intersectia cu drumul national 39, Constanta-Mangalia, se va constitui intr-un racord la podul de peste Canalul Dunare - Marea Neagra, in zona Agigea # Potrivit planurilor, punctul final va fi portul Constanta, intersectia cu drumul national Constanta - Bucuresti urmand sa se realizeze printr-un pasaj peste calea ferata * Valoarea totala a investitiei pentru construirea tronsonului Cernavoda-Constanta, in lungime de 52,1 km, este estimata la 1,43 miliarde de lei noi (circa 400 milioane euro), luand ca reper preturile din 2005 * Potrivit datelor Ministerului Transporturilor Constructiilor si Turismului, celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta necesita fonduri cu o valoare totala sub 300 de milioane de euro * Numai terenul necesar ultimului tronson costa cam cat investitia in sine

Tronsonul Cernavoda-Constanta va costa mai mult decat toate celelalte cinci sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta luate impreuna, desi lungimea sa reprezinta doar un sfert din traseul total al autostrazii. Valoarea totala a investitiei pentru construirea tronsonului Cernavoda-Constanta, in lungime de 52,1 km, este estimata la 1,43 mld. lei (circa 400 mil. euro), luand ca reper preturile din 2005. Celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta, denumita si Autostrada Soarelui, necesita fonduri cu o valoare totala sub 300 de milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), anuntate la diverse faze ale proiectului. Magistrala nu va ajunge insa in oras, pentru ca va da peste Centura ocolitoare a municipiului Constanta, avand ca punct final Poarta 9 a Portului Constanta Sud-Agigea. Investitia este costisitoare si pentru ca, spre deosebire de zona de campie a Baraganului, Dobrogea are diferente mari de nivel, terenuri accidentate si mai ales vestigii arheologice care trebuie protejate, cum sunt rezervatia botanica Valu lui Traian si situl arheologic cu acelasi nume. Proiectul, asa cum este prezentat, reprezinta un dezastru din punct de vedere ecologic pentru judet, iar arhitectul constantean Ion Barladeanu, specialist in sistematizare, a observat mirat ca proiectul nu are studii de amplasament. Pe de alta parte, numai banii necesari pentru plata terenurilor expropriate se apropie de valoarea alocata constructiei tronsonului.Terenurile din zona autostrazii Soarelui se estimeaza ca vor creste cu 30%Achizitia de terenuri de-a lungul tronsonului in cauza a inceput inca de acum cativa ani, cand traseul era cu totul altul. Printre cei care au cumparat zeci de hectare de teren se afla si fostul subprefect PSD, Nicolae Moga. Cei cu venituri medii cumpara loturi extravilane de circa 1 000 - 2 000 de mp. In unele localitati, preturile sunt rezonabile: sub 10 euro/mp. Tinand cont ca, peste doi-trei ani, aceleasi terenuri vor costa peste 25 - 30 euro/mp, afacerea este de viitor. Spre exemplu, la Cumpana se gasesc terenuri bune, extravilane, care se vand cu 3 - 3,5 euro/mp. Localitatea are potential, mai ales ca va deveni cartier-satelit, urmand sa fie traversata de viitoarea sosea de centura. In localitatea Lazu, intre Agigea si Constanta, un fond de investitii strain a cumparat cateva zeci de hectare. Pe terenul din Lazu, reprezentantii fondului intentioneaza sa construiasca un proiect rezidential de mari dimensiuni. Eforie Nord si Eforie Sud sunt locatii promitatoare pentru eventuale investitii imobiliare, dat fiind ca, odata cu realizarea autostrazii si a centurii de ocolire nord-sud a orasului, extravilanul va fi transformat in intravilan. Mai slab cotate sunt localitatile Tuzla si Costinesti, unde preturile caselor si terenurilor au inghetat, dupa ce, in ultima perioada, nu a fost an sa nu fie lovite de inundatii. Desi terenurile sunt bine pozitionate si rar ajung sa depaseasca 35 euro/mp, clienti nu prea exista.

Ti-a placut articolul?

Comentarii