Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:21 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prefectura lauda activitatea OPC

ro

14 Mar, 2009 03:23 1858 Marime text
Inspectoratul Regional Pentru Protecţia Consumatorilor a organizat o şedinţă de consiliere cu ocazia Zilei Mondiale a Dreptului Consumatorului, ocazie cu care a prezentat rapoarte de activitate şi a atras atenţia asupra pericolului produselor necalitative.

Primul care a luat cuvântul a fost inspectorul-şef adjunct, Gheorghe Trandafir. Acesta a prezentat un mic istoric al instituţiilor de profil de pe întregul mapamond, apărute încă din 1962, în baza unor directive ale preşedintelui american J.F. Kennedy. Măsurile cu adevărat eficiente au fost luate de către ONU, în 1985, care a elaborat o serie de principii ce îndemnau naţiunile să respecte drepturile consumatorilor.
Fiind o zonă pretenţioasă din punct de vedere comercial, litoralul românesc este considerat de Gheorghe Trandafir ca „şcoala tuturor meseriilor". În acest context, OJPC Constanţa a organizat, în ultimii ani, o serie de campanii, prin broşuri informative la mall-urile oraşului, sau şedinţe de consiliere, o dată la trei luni, cu întreprinzătorii şi presa locală.
Acestea au rolul de a educa cetăţenii şi de a fi conştienţi de drepturile lor, garantate de Legea 449/2003, privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora şi în baza căruia OJPC funcţionează.
Trandafir a mai ţinut să menţioneze că se confruntă cu tot mai multe reclamaţii, ceea ce îl determină să constate gradul ridicat de încredere a cetăţenilor în  instituţia pe care o reprezintă. De asemenea, a prezentat şi rapoarte ale activităţilor de anul trecut, peste 4.300 de sesizări, dintre care 75% au fost întemeiate, şi 1.217 acţiuni de informare.
Deşi în prezent se confruntă cu 100 de reclamaţii săptămânal, reprezentanţii OJPC au dorit să înştiinţeze că rolul fundamental al instituţiei este acela de a preveni şi nu de a „vâna" eventualele deficienţe.
Subprefectul Claudiu Palaz a luat şi el cuvântul, a lăudat activitatea şi performanţele instituţiei şi a asigurat că este singura din judeţ care nu se confruntă cu acuzaţii de corupţie.
Concluzia şedinţei reprezintă un îndemn pentru noi, cetăţenii, să conştientizăm obligaţia de a ne informa în privinţa calităţii produselor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii