Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
15:47 18 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Heineken pentru Comunităţi, la cea de-a treia ediţie CENTRAS Constanţa şi ONG Mare Nostrum, câştigătoarele a două granturi (galerie foto)

ro

28 Jun, 2013 00:00 1799 Marime text
Centrul Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale CENTRAS Constanţa şi ONG Mare Nostrum au fost desemnate câştigătoarele programului de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi”. Cele două proiecte - „Mai aproape de comunitate”, depus de  CENTRAS, şi „Natura înseamnă totul”, depus de ONG Mare Nostrum - vor primi câte 50.000 de lei.

Pentru al treilea an consecutiv, Heineken şi Asociaţia CSR Nest implementează programul de responsabilitate socială „Heineken pentru Comunităţi” ca parte din agenda globală de sustenabilitate a Grupului Heineken „Brewing a Better Future”. La fel ca şi anul trecut, programul de responsabilitate socială se desfăşoară în cele patru oraşe de pe teritoriul României în care Heineken este prezentă cu fabrici: Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş. „La nivelul oraşului Constanţa, în cadrul acestui program s-au înscris 21 de proiecte: patru incluse pe social, trei pe sănătate, două pe mediu, unul pe implicare comunitară şi 11 mixte, adică social-sănătate-sport, social-turism, social-cultură, mediu-turism, cultură-turism. Suntem încântaţi să susţinem cele două proiecte pe care juriul independent le-a declarat câştigătoare în cadrul programului”, a declarat Mihai Pascu, şeful Secţiei de îmbuteliere Heineken Constanţa. Cei doi câştigători sunt Centrul Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale CENTRAS Constanţa şi ONG Mare Nostrum.

Aceştia vor primi o finanţare în valoare de 50.000 de lei fiecare. Suma obţinută va fi destinată implementării proiectului depus în perioada 15 iulie 2013 - 1 februarie 2014. În această perioadă, finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. „Având în vedere că programul «Heineken pentru Comunităţi» s-a concentrat pe aria oraşului Constanţa şi pe o rază de 15 kilometri în jurul acestuia, considerăm că un număr de 21 de proiecte înscrise reprezintă un rezultat foarte bun. La fel ca şi în anii trecuţi, aplicanţii din Constanţa din cadrul programului au acoperit prin proiectele depuse spre finanţare o mare parte dintre componentele din sectorul ONG, respectiv social, sănătate, mediu, implicare comunitară. Totodată, peste jumătate din numărul proiectelor depuse au fost mixte”, a precizat, la rândul său, Sergiu Sebeşi, preşedintele Asociaţiei CSR Nest. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către un juriu independent de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de şase ani în evaluarea de proiecte.

Despre cele două proiecte câştigătoare

Obiectivul proiectului „Mai aproape de comunitate” al Centrului Regional de Resurse pentru Organizaţii Neguvernamentale CENTRAS urmăreşte dezvoltarea în rândul comunităţii locale a atitudinii activ-participative de solidaritate, dezvoltare a spiritului civic şi implicări în acţiuni de voluntariat, precum şi asumarea unui rol activ în comunitare. La rândul său, ONG Mare Nostrum şi-a propus prin proiectul „Natura înseamnă totul” să ajute la dezvoltarea şi promovarea unui traseu interpretativ amenajat în incinta Complexului Muzeal de Ştiinţe ale Naturii, menit să le ofere atât constănţenilor, cât şi turiştilor, folosind metoda interpretării, o nouă viziune asupra biodiversităţii, precum şi să promoveze turismul durabil în oraşul Constanţa.

Ti-a placut articolul?

Comentarii