Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:24 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Flaminia, în aşteptarea avizului autorităţilor române Prefectul Bola - „Săptămâna aceasta trebuie să luăm o decizie”

ro

14 May, 2013 00:00 2934 Marime text
Problema navei MSC Flaminia, care a ajuns în rada exterioară a Portului Constanţa, la sfârşitul lunii martie,  pentru a fi reparată în Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries, ar putea fi rezolvată chiar în această săptămână.

„Zilele acestea se mai desfăşoară o nouă analiză a buletinelor probelor care au fost prelevate din trei magazii de pe nava Flaminia. Rezultatele vor fi gata în cursul zilei de miercuri. Prin urmare, săptămâna aceasta trebuie să luăm o decizie. Problema este că trebuie descărcate 8.000 de tone de metal şi o mie de tone de şlam (deşeuri din fărâmiţarea minereurilor – n.r.). Acestea urmează să fie descărcate în Danele 39-40 ale Umex SA”, a explicat prefectul Eugen Bola. Deşeurile toxice urmează să fie decontaminate de un consorţiu format din Uni-Recycling Bucureşti, Setcar Brăila şi Glar Construct Ploieşti. Cele trei societăţi vor trata, ambala, eticheta şi transporta deşeurile de pe nava Flaminia către eliminatori finali autorizaţi, atât din ţară, cât şi din străinătate. „În calitate de prestatori, am vizitat şi noi nava Flaminia, am preluat probe pe care le-a trimis la trei laboratoare din Germania, Ungaria şi România. În cazul în care totul va fi bine, vom putea demara acţiunea de decontaminare a navei. Noi avem un contact de prestări-servicii cu beneficiarul, Şantierul Naval Mangalia”, ne-a declarat în luna aprilie Cornel Varvara, directorul general al societăţii Uni-Recycling SRL. Potrivit prefectului Eugen Bola, statul român ar avea de încasat pentru reparaţia navei Flaminia 30 de milioane de dolari. La şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), Flamina va ajunge pentru reparaţii la suprastructură.

Incendii, explozii şi două decese

Povestea port-containerului a început anul trecut cu un incendiu, care a izbucnit când Flaminia se afla în apele Atlanticului. Au urmat încă alte câteva explozii la bord, în urma cărora doi marinari au decedat. Săptămâni în şir, navei cu 150 de containere cu conţinut periculos la bord nu i s-a dat permisiunea să acosteze, pentru a-şi repara avaria. Pe Flaminia n-au vrut-o nici englezii, nici francezii, nici chiar olandezii. După o lungă rătăcire pe ape, nava a fost, în sfârşit, tractată la Wilhelmshafen. Însă nici acolo nu s-a reţinut mult. În interiorul navei Flaminia se găseşte un amestec noroios şi ruginos care n-a putut fi evacuat.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii