Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de Opinie Ruleta rusească cu piese… contrafăcute (!)

ro

20 May, 2011 14:49 861 Marime text

Reprezentanţii service-urilor auto s-au plâns, ieri, în cadrul unei întâlniri organizate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa, că primesc reclamaţii din partea clienţilor din cauza firmelor de asigurări. „Majoritatea firmelor de asigurări au impus o clauză în contract potrivit căreia ele sunt cele care fac comenzile pentru piese. În aceste condiţii, este imposibil ca noi să garantăm pentru calitatea pieselor respective, mai ales că unele nu sunt originale şi nu se potrivesc", a declarat un operator economic. Acesta a mai precizat că practica este ilegală, dar, dacă service-urile ar refuza clauza din contract, ar rămâne fără clienţi. În plus, firmele de asigurări întârzie foarte mult cu livrarea comenzilor de piese şi aşa se ajunge ca, o maşină ce poate fi reparată în maximum şapte zile, să stea în service până la 40 de zile. „Clienţii nu înţeleg că este vina celor de la asigurări şi ne fac nouă reclamaţii", a mai precizat un reprezentant al unui service. Şeful CJPC Constanţa, Dionisie Culeţu, a precizat că va face demersuri la Autoritatea Naţională pentru a le da comisarilor dreptul să controleze şi firmele de asigurări. „Astfel de practici sunt absolut ilegale. Voi discuta la nivel naţional să vedem cum putem interveni", a afirmat Culeţu. Întrunirea de ieri a fost un prilej de a-i instrui pe operatorii economici din domeniul service-urilor auto asupra legislaţiei în vigoare date fiind rezultatele nesatisfăcătoare ale acţiunilor de control efectuate de CJPC în perioada 5 - 11 mai. Au fost verificaţi 13 operatori şi au fost aplicate 14 amenzi în valoare de 32.000 lei, dar şi un avertisment. Comisarii CJPC Constanţa au dispus oprirea temporară de la comercializare a pieselor de schimb în cazul a patru service-uri auto. Printre neregulile descoperite s-a numărat şi lipsa autorizaţiei tehnice RAR în cazul a două unităţi. Cele mai frecvente nereguli s-au referit la lipsa informaţiilor privind tarifele practicate sau afişarea preţurilor fără a se specifica dacă sunt sau nu cu TVA. S-a constatat, de asemenea, completarea incorectă a bonurilor de comandă, nespecificarea termenelor de comandă şi lipsa garanţiei pe lucrare.

http://lideruldeopinie.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii