Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
00:49 11 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de opinie Bilete mai scumpe, condiţii mai mizere

ro

21 Sep, 2010 14:09 681 Marime text

Preţul unei călătorii cu trenul s-a majorat, începând de ieri, cu opt procente. Astfel, drumul Constanţa-Bucureşti cu rapidul, la clasa a II-a costă 61,13 lei, cu 4,53 lei mai mult ca săptămâna trecută, iar la clasa I valoarea lui atinge aproape 66 lei - cu 4,88 lei mai mult. Ieri, la ora 12.00, în Gara Constanţa nu erau decât câţiva turişti care se întorceau spre case. Din fericire, rezervările au fost făcute înainte de scumpirea biletelor şi pentru că era grup de nouă de persoane a primit şi reduceri. „Mergem înapoi acasă, la Iaşi. Cu reducerea de grup am plătit, fiecare, 59 lei pe bilet. Am avut noroc că le-am cumpărat şi înainte de scumpirea lor", a declarat una dintre femeile care însoţea grupul de la Iaşi. Totuşi, ea a precizat că nu i se pare normală această majorare de preţ, mai ales că trenul face şapte ore până la destinaţie, iar condiţiile de drum nu sunt tocmai dintre cele mai bune. „Toaletele au rămas la fel de murdare, canapele sunt rupte, pe jos e mizerie", a afirmat turista. Şi totuşi, trenul prezintă mult mai multă siguranţă faţă de microbuzele sau autocarele, care sunt mult mai rapide şi practică un tarif mai mic. „Ştiu că am fi ieşit mai ieftin cu microbuzul, dar ne simţim parcă mai în siguranţă în tren", a declarat un cuplu care aştepta acelaşi tren, spre Iaşi. Cât despre creşterea tarifelor la tren, „dacă toate se scumpesc, mai rămânea biletul de tren... Nu ştim care au fost motivele, dar nu putem noi să ne opunem. Nu ni se oferă condiţii bune de călătorie, dar asta este... măcar ne simţim în siguranţă". N-ar trebui să simţim aşa, dacă ne gândim că reţeaua de cale ferată a României este cea mai proastă şi periculoasă din toată Europa. Şi asta din cauză că, imediat după Revoluţie, şinele de tren au fost lăsate de izbelişte. Nimeni nu a mai investit. Între 1990 şi 2009, numărul celor care călătoresc cu trenul s-a micşorat de şase ori, ajungând de la 407,9 milioane la 70,3 milioane, iar până la finele acestui an se preconizează o scădere cu încă zece procente.

40% dintre linii trebuie reparate

Tocmai din cauza stadiului precar al infrastructurii, viteza maximă a trenurilor abia ajunge la 50 km/oră, astfel că oamenii încep să se reorienteze spre alte mijloace de transport. Potrivit datelor oficiale, 40% din căile ferate şi 96% din podurile feroviare au nevoie de reparaţii majore. Există şi liniile în renovare în cadrul proiectelor europene, cum ar fi cea între Constanţa şi Bucureşti. Acest traseu de 225 kilometri este parcurs, acum, în cinci ore, o durată mai mare decât în perioada comunistă. Din 2011, se promite că durata maximă va fi de 2 ore şi jumătate. Şi, totuşi, lucrările durează de câţiva ani şi sunt departe de a se finaliza.

http://lideruldeopinie.ro 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii