Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:22 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Minte Pilat, şeful din primărie? 12 miliarde de lei pentru ceasuri nefuncţionale (galerie foto)

ro

09 Feb, 2011 01:43 3769 Marime text
cap_5.jpgDirectorul Direcţiei de Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanţa, Ionel Pilat, ne-a spus, surprinzător sau nu, că ceasurile au îngheţat de frig la propriu şi că deocamdată nu sunt bani pentru serviciile de reparare a acestora. Daniela Costea, administratorul Media Outpost SRL, societatea care s-a ocupat de repararea ceasurilor, îl contrazice însă pe şeful din primărie: „Defecţiunile sunt legate de branşamente, nu au legătură cu temperaturile de afară"

Menţionăm că pentru achiziţionarea acestora s-a plătit nu mai puţin de 12 miliarde de lei vechi fără TVA, întreţinerea acestora costă anual 1,3 miliarde de lei vechi, iar serviciile au fost asigurate până în decembrie 2010 de Media Outpost SRL

ceasuri_ceasuri_2.jpgProblema referitoare la aceste ceasuri nefuncţionale este ştiută de direcţia din primărie care are sub aripă aceste ceasuri digitale, dar nimeni nu a făcut nimic până acum.

În urmă cu aproape trei ani, autorităţile locale constănţene anunţau cu mare tam-tam, înaintea campaniei pentru locale, că vor să instaleze ceasuri analogice, tip calion, şi ceasuri digitale în cele mai importante intersecţii din oraş, pentru a le înlocui pe cele vechi. După aproape patru luni, autoritatea contractantă a predat contractul de 1.251.932,84 de lei fără TVA unei societăţi din Arad, SC Apel Industries SRL, aleasă în detrimentul altor două firme.

Nu sunt bani de reparaţii

Dacă până acum au mers relativ bine, cu mici excepţii din când în când, de mai bine de o săptămână, în mai multe intersecţii din oraş acestea nu mai merg: nici ceasul digital din parcarea de vizavi de blocurile ANL din Poarta 6, nici cel din intersecţia de la Far, dar nici cel de la ICIL. Culmea este că nimeni nu s-a interesat să le repare în vreun fel. Se pare că cei de la Direcţia de Servicii Publice din cadrul primăriei, aflată în mâna directorului Ionel Pilat, ştiu despre această problemă, însă nu sunt bani pentru reparaţii. De la directorul Pilat am aflat că va mai trece ceva timp până când acestea vor fi reparate, pentru că este nevoie mai întâi de organizarea unei proceduri de licitaţie, demers care se va iniţia imediat după votarea bugetului municipal pe 2011, în şedinţa de Consiliu Local de mâine. „Să vedem forma finală a proiectului de buget şi banii care sunt alocaţi şi vom începe de îndată procedurile de cumpărare directă a serviciilor de reparaţii inclusiv a pieselor de care este nevoie pentru cele stricate. În prezent, am identificat şapte ceasuri care nu merg", ne-a spus Pilat. Cât despre societatea care s-a ocupat până acum de service-ul acestor ceasuri, Pilat nu ne-a spus nimic în acest sens, doar că firma responsabilă cu furnizarea şi montarea acestor ceasuri, în 2008, s-a ocupat şi de mentenanţa lor timp de şase luni de la data încheierii contractului.

1,3 miliarde de lei pe an pentru mentenanţa ceasurilor

Din alte surse am aflat că, după ce a expirat contractul firmei care le-a montat, de mentenanţa acestora s-a ocupat societatea Media Outpost SRL, al cărei administrator şi unic acţionar este Daniela Teodora Costea. Pentru acest contract anual se achită din bugetul primăriei aproximativ 1,3 miliarde de lei vechi. Daniela Costea a devenit asociat unic în urma unei hotărâri a Adunării Generale a Asociaţilor din 27 aprilie 2010, când Cristian Gabriel Costea s-a retras din firmă cedându-i părţile sociale acesteia. Menţionăm că Daniela Costea a fost cooptată în 15 ianuarie 2010 şi în SC Plasty Prod SRL, după ce acelaşi Gabriel Costea i-a cedat părţile sociale.

Aceleaşi surse ne-au spus că, de fapt, în această colaborare dintre societatea care se ocupă de repararea ceasurilor şi primărie ar fi implicat şi Ionuţ Barbu, unul dintre oamenii apropiaţi administraţiei locale, numele său fiind legat de cursa de bărci de pe Siutghiol, de show-urile cu maşini ce au loc vara în Mamaia şi de toate celelalte evenimente de gen, organizate împreună cu primăria prin Seaview Media SRL şi SC Seaview Advertising SRL. Contactat telefonic, Ionuţ Barbu ne-a spus că nu are nicio legătură cu acest contract, susţinând că el doar a ajutat la momentul în care a fost solicitat pentru a-şi da cu părerea cu privire la locul în care ar putea fi amplasate aceste ceasuri, în 2008.

Am luat legătura şi cu Daniela Costea, care ne-a spus că frigul nu are nicio legătură cu defecţiunile pe care le au în prezent ceasurile digitale: „Defecţiunile sunt legate de branşamente, nu au legătură cu temperaturile de afară". Daniela Costea ne-a mai spus că acest contract cu primăria a fost încheiat pentru un an, de la momentul în care a expirat service-ul asigurat de firma care a furnizat ceasurile. Rămâne de văzut acum dacă Media Outpost SRL va continua contractul după ce primăria va organiza licitaţia pentru unul nou sau se va găsi alt agent economic care să se ocupe de această problemă.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Cu-Cu.... 08 Feb, 2011 23:59 Pai el cu ce sa isi ridice mastodontul de cladire din Mamaia ?