Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:22 14 10 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Codul Rutier se schimbă radical! Amenzi pe parbriz, fără să vezi polițistul

ro

14 Oct, 2025 13:15 627 Marime text

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a prezentat astăzi, prin chestorul Bogdan Despescu, secretar de stat în MAI, principalele măsuri și modificări legislative la Codul Rutier propuse în cadrul proiectului „Siguranță în Trafic”, parte a eforturilor de reformare a sistemului rutier românesc.

Proiectul include o serie de propuneri legislative și măsuri concrete care vizează îmbunătățirea siguranței rutiere, digitalizarea serviciilor pentru șoferi și o mai bună organizare a traficului.

Monitorizarea automată a traficului: 700 de camere pentru identificarea abaterilor

Una dintre principalele noutăți este integrarea într-un sistem național de monitorizare rutieră – e-SIGUR, operațional de la 1 ianuarie 2025. Acesta presupune folosirea a peste 700 de camere mobile ale Poliției Române pentru identificarea abaterilor din trafic. De asemenea, proiectul prevede integrarea camerelor CNAIR și ale administrațiilor locale, pentru a permite procesarea unui volum mare de date în timp real.

Pentru o eficiență crescută, la nivel național a fost înființat un Centru de Monitorizare Automată a Traficului, responsabil cu procesarea constatărilor automate ale abaterilor rutiere.

Șoferilor li se va calcula viteza medie cu care circulă pe un tronson de drum. Ce schimbări sunt la amenzi

Pentru a fluidiza procedurile și a degreva polițiștii rutieri de sarcini administrative, MAI propune simplificarea procesului de sancționare:

  • Dacă proprietarul este și conducătorul obișnuit al vehiculului, procesul-verbal va fi transmis direct și considerat comunicat automat.

  • Dacă proprietarul nu este șoferul, are posibilitatea să indice identitatea celui care a condus, iar în acest caz, procesul-verbal devine nul, fără alte formalități.

Se introduce și conceptul de viteză medie, folosit deja în alte state europene, ca metodă de sancționare a excesului de viteză. Aceasta presupune calcularea vitezei medii a unui vehicul pe un tronson de drum, iar dacă aceasta depășește limita legală, șoferul va fi sancționat, chiar dacă nu a fost oprit de poliție în acel moment.

În ceea ce privește parcarea și oprirea neregulamentară, sancțiunile vor fi aplicate direct proprietarului vehiculului, fără aplicarea de puncte de penalizare. Procesul-verbal va fi comunicat printr-un autocolant lipit pe parbriz.

Proiectul „Siguranță în Trafic” este în prezent în consultare publică și urmează să fie supus aprobării Parlamentului. Dacă va fi adoptat, acesta va aduce schimbări semnificative în modul de sancționare a abaterilor rutiere și în organizarea traficului în România.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii