Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
01:56 12 05 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Trei șoferi trimiși în judecată după un accident mortal pe drumul Mangalia - Constanța. Urmează decizia finală

ro

29 Apr, 2021 00:00 1656 Marime text
  • Acest dosar a fost soluționat în primă instanță, de Judecătoria Mangalia, care a decis condamnarea unui singur șofer trimis în judecată în prezenta cauză și a decis achitarea celorlalți doi.
 
Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Mangalia au dispus trimiterea în judecată a trei conducători auto, aceștia fiind acuzați de producerea unui grav accident rutier, eveniment înregistrat la jumătatea lunii iulie 2013, pe drumul național 39, Mangalia - Constanța.
 
În prezent, dosarul se află la Curtea de Apel Constanța, instanță care se va pronunța definitiv în cauză săptămâna viitoare.
 
Oricare va fi decizia instanței de apel, aceasta va fi definitivă.
 
De precizat că acest dosar a fost soluționat în primă instanță, de Judecătoria Mangalia, care a decis condamnarea unui singur șofer trimis în judecată în prezenta cauză și a decis achitarea celorlalți doi.
 
Tot Judecătoria Mangalia a apreciat că, în raport de situația de fapt expusă, de probele administrate în cauză și concluzia experților, întreaga culpă în producerea accidentului de circulație în urma căruia a decedat victima aparține unui singur inculpat.
 
În opinia judecătorilor, acesta a generat starea de pericol prin reducerea vitezei până la oprirea autoturismului pe banda a doua, într-un sector de drum în care un alt conducător auto nu putea anticipa această situație. Recent, șoferul găsit vinovat a fost condamnat la pedeapsa de trei ani de închisoare cu suspendare.
    

Date din anchetă  

 
În fapt, în cuprinsul rechizitoriului s-a menționat că la jumătatea lunii iulie 2013, în jurul orei 13 00 , autoturismul marca VW Sharan condus de inculpatul C.P., se dep lasa pe banda a doua de mers a drumului național DN 39, dinspre Mangalia către Constanța. Ajuns la kilometrul 38+ 200, șoferul a încetinit și apoi a oprit, determinând, astfel, intrarea pe contrasens, peste marcajul dublu longitudinal, a autoturismului marca Audi A4 condus de inculpatul D. G., care se deplasa din spate, pe aceeași bandă.
 
Pe sensul opus, dinspre Constanța către Mangalia, pe banda a doua, se deplasa autoturismul marca Renault Twnigo, iar în spatele acestuia se deplasa autoturismul marca Skoda, care era condus de cel de al treilea inculpat C. M.

 

Frontal

 
Procurorii arată că urmare a manevrei neregulamentare a inculpatului D. G., de a pătrunde, peste marcajul dublu longitudinal, pe sensul opus al drumului, autoturismul condus de acesta a acroșat autoturismul marca VW Sharan condus de inculpatul C. P. și apoi a intrat în coliziune frontală cu autoturismul marca Renault Twnigo.
 
Întrucât nu a păstrat o distanță regulamentară față de autoturismul care se deplasa în fața sa, autoturismul marca Skoda condus de inculpatul C. M. a izbit din spate autoturismul Renault Twnigo, conform magistraților.
 
În urma accidentului, toate cele patru autoturisme implicate în accident au suferit avarii.
 
Pasagera autoturismului Renault Twnigo a decedat la fața locului, la scurt timp după accident, iar conducătoarea auto a fost grav vătămată, fiind transportată la spital în regim de urgență.
 
După accident, cei trei conducători auto, au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
 

Opinia experților

 
Potrivit raportului de expertiză, conducătorul autoturismului marca VW Sharan, inculpatul C. P., a generat starea de pericol prin reducerea vitezei până la oprirea autoturismului pe banda a doua, într-un sector de drum în care conducătorul autoturismului marca Audi A4 nu putea anticipa această situație, fapta inculpatului fiind interzisă de art. 122 din R.O.U.G. nr. 195/2002.
 
 
Astfel, s-a reținut de către experți că inculpatul C.P., prin reducerea vitezei și oprirea a autoturismului marca VW Sharan, a determinat pe inculpatul D.G. să efectueze o manevră de evitare a impactului cu autovehiculul susmenționat, trecând, astfel, peste axul drumului mar cat cu două linii continue, activitate interzisă de art.77 alin.2 din R. OUG nr.195/2002.
 
În final, instanța a apreciat că, în raport de situația de fapt expusă, de probele administrate în cauză și concluzia experților, întreaga culpă în producerea accidentului de circulație aparține inculpatul D.G., astfel încât se va dispune condamnarea acestui inculpat și achitarea celor doi inculpați.
 
Așa cum precizam și mai sus, decizia Judecătoriei Mangalia a fost contestată la Curtea de Apel Constanța. Primul termen a fost stabilit pentru data de 29 octombrie.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și
 
Mortul, vinovat 50%
Sentință definitivă în cazul unei tragedii rutiere produsă în Constanța de un șofer băut

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii