Justiție Constanța Societatea Citadel Eforie cere suspendarea deciziei de desființare a unor construcții de pe plajă! Dosarul ajunge la Curtea de Apel Constanța
Justiție Constanța: Societatea Citadel Eforie cere suspendarea deciziei de desființare a unor construcții de
92
Marime text
Pe rolul Curții de Apel Constanța se află dosarul cu numărul de înregistrare 5128/118/2025 înregistrat la data de 27 noiembrie 2025 la Secția de contencios administrativ si fiscal. Dosarul are ca obiect suspendare executare act administrativ Somaţia nr. 29616/12/07.10.2025 și se află în stadiul procesual de recurs.Părți în dosar sunt Citadel Eforie SRL - Intimat Reclamant, Orașul Eforie - Recurent Pârât, Primarul Orașului Eforie - Recurent Pârât, Primăria Orașului Eforie - Serviciul de Urbanism și Disciplină în Construcții - recurent Pârât.
Momentan nu a fost stabilit termen în acest dosar.
Dosarul s-a mai aflat și în atenția magistraților de la Tribunalul Constanța care la data de 4 noiembrie 2025 au admis cererea de suspendare.
„Solutia pe scurt: Admite excepţia lipsei capacităţii procesuale de folosinţă a pârâtei Primăria Oraşului Eforie – Serviciul de Urbanism şi Disciplină în Construcţii. Respinge cererea de suspendare formulată de reclamanta Citadel Eforie S.R.L. în contradictoriu cu pârâta Primăria Oraşului Eforie – Serviciul de Urbanism şi Disciplină în Construcţii, ca fiind formulată împotriva unei persoane fără capacitate procesuală de folosinţă. Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a pârâtului Oraşul Eforie. Respinge cererea de suspendare formulată de reclamanta Citadel Eforie S.R.L. în contradictoriu cu pârâtul Oraşul Eforie, ca fiind formulată împotriva unei persoane fără calitate procesuală pasivă. Respinge excepţia inadmisibilităţii cererii de suspendare invocată de pârâtul Primarul Oraşului Eforie, ca neîntemeiată. Respinge excepţia lipsei de interes în formularea cererii de suspendare invocată de pârâtul Primarul Oraşului Eforie, ca neîntemeiată. Admite cererea de suspendare a actului administrativ formulată de reclamanta Citadel Eforie S.R.L. în contradictoriu cu pârâtul Primarul Oraşului Eforie. Dispune suspendarea executării somaţiei de desfiinţare nr. 29616/12/07.10.2025 emise de Primarul oraşului Eforie până la pronunțarea instanței de fond. Obligă pârâtul Primarul Oraşului Eforie să plătească reclamantei suma de 3520 lei cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicarea hotărârii. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Constanța – Secția de contencios administrativ și fiscal. Pronunțată prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței, astăzi, 04.11.2025“ – conform Portalului Instanțelor de Judecată.
Potrivit Rejust.ro, prin cererea de chemare în judecată din data de 15.10.2025, înregistrată sub numărul ####/118/2025, ####### ###### SRL, în contradictoriu cu ORASUL ######, PRIMARUL ORASULUI ###### şi PRIMARIA ORASULUI ######-SERVICIUL DE URBANISM SI DISCIPLINA IN CONSTRUCTII, a solicitat suspendarea actului administrativ, în baza dispoziţiilor art. 14 din Legea nr 554/2004, pana la pronunţarea instanţei de fond.
Despre Citadel Eforie SRL„În motivare, reclamanta a arătat că, prin Somația nr. ###########.10.2025, recepționată de Societatea ####### ###### SRL, la data de 11.10.2025, potrivit dovezii de înmânare nr #############.10.2025, i s-a adus la cunoştinţă că, îi incumba obligaţia legală de a proceda la desființarea construcțiilor realizate fără autorizație de construire, neindividualizate, cu precizarea că deține această obligație în virtutea calităţii sale de beneficiar în cadrul contractului de închiriere nr ######### perfectat cu ####-L. I s-a pus în vedere să procedeze la desființarea în termen de 48 ore a construcțiilor existente pe sectorul de plajă, realizate fără autorizație de construire, în baza OUG nr 41/2010, cu precizarea că somaţia reprezintă un act subsecvent unei acțiuni de control desfășurată de Inspectoratului de Stat in Construcții Constanța pe sectoarele de plajă din raza UAT ######. De asemenea, i s-a adus la cunoştinţă faptul că, în cazul neconformării, neaducerii la îndeplinire a masurilor în termenul acordat, se va proceda la desființarea construcțiilor existente pe sectorul de plaja pe cale administrativă, în termen de 30 de zile pe cheltuiala sa.
În continuare a precizat că, în baza contractului de închiriere nr. 1401/13.06.2025, perfectat în relația cu ####-L, deține calitatea de titular a dreptului de folosință asupra sectorului de plaja ###### #### II, subsector 25, situat in ###### ####, ####### #########, în suprafață de 6.700 mp cu funcția de recreere şi 3.916 mp cu funcția sportivă, în scopul exploatării, cu număr cadastral 103951, 107958 si 108128, începând cu data de 13.06.2025 si pana la 31.12.2034.
Sectorul de plaja închiriat în data de 13.06.2025 a fost predat-preluat cu construcții provizorii din lemn edificate pe sectorul de plajă (beach bar, cabine pentru schimbat vestimentația, grupuri sanitare, dușuri, împrejmuiri) fără ca aceasta să cunoască regimul juridic al construcțiilor, fără a deține informații privind corelarea acestora cu prevederile documentației de urbanism sau caracterul autorizat/ neautorizat al construcțiilor existente.
Totodată, a arătat că nu a edificat, în calitate de executant/investitor nicio construcție pe sectorul de plaja închiriat începând cu data de 13.06.2025 şi nu deține calitatea de proprietar asupra acestora, fără a cunoaște dacă aceste construcții sunt legal/ilegal edificate.
În scopul exploatării sectorului de plajă închiriat, în deplină conformitate cu prevederile art. 10.3 -10.4 din contract, şi a Ordinului MDRT nr. 1204/2010, a amplasat pe sectorul de plaja pe care îl deține în folosinţă șezlonguri şi umbrele fixe.
A arătat că, în baza Contractului de închiriere nr. 1401/2025, reclamanta, în calitate de utilizator al sectorului de plajă, are obligaţia contractuală să nu execute construcții definitive sau alte dotări ilegale pe suprafața închiriată ce formează obiectul contractului, sub sancţiunea rezilierii contractului de închiriere perfectat pe o durată de 9 ani şi a pierderii garanției de bună execuţie în valoare de 30.205,23 lei.
După recepționarea Somației nr. ###########.10.2025, în condiţiile art. 7 din Legea nr 554/2004, împotriva acesteia a fost formulată plângere prealabilă, solicitându-se revocarea in tot a actului administrativ, ținând seama că actul este emis de un organ competent material, nemotivat în fapt şi în drept, iar destinatarul actului nu deține calitatea pretinsă de legiuitor, si anume, calitatea de proprietar asupra construcțiilor existente pe sectorul de plajă.
Prin Decizia nr ######### emisă de Înalta ##### de Casaţie şi Justiție - Secția de Contencios Administrativ şi Fiscal, Înalta ##### a stabilit că O.U.G. nr. 41/2010 nu conține reglementări de ordin procedural, sens în care, celelalte dispoziții din Legea nr. 50/1991 rămân pe deplin aplicabile, astfel că, potrivit art. 35 alin. (3) din Legea nr. 50/1991, dispozițiile acestei legi se completează cu prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, iar potrivit art. 32 alin. (2), competența aparține judecătoriei în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția. Faptul că somația în litigiu a fost emisă separat, prin derogare de la art. 28, 31 şi 32 din Legea nr. 50/1991, apreciază că nu conferă acestui act administrativ o altă natură, în măsură să atragă competența materială a unei alte instanțe, în lipsa unor dispoziții legale în acest sens.
Totodată, a precizat că, în practica constantă recentă a instanţelor judecătoreşti, s-a tranșat chestiunea procedurală privind calificarea somațiilor emise în baza OUG nr. 41/2010, acestea fiind calificate ca acte administrative supuse controlului judecătoresc pe calea contenciosului administrativ, cu admisibilitatea cererii de suspendare întemeiată strict în baza art. 14-15 din Legea nr. 554/2004.
De asemenea, arată că a fost analizată excepția de neconstituționalitate a art. 1-3 din OUG nr 41/2010, iar Curtea Constituțională a constatat prin Decizia nr. ###/2013, că, în situația reglementată de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2010, demolarea se realizează în temeiul actului administrativ şi în lipsa unei hotărâri judecătoreşti pronunțate în prealabil“ – conform Rejust.ro.
Potrivit termene.ro, platformă consultată la data de 1 decembrie 2025 firma a fost înființată în anul 2018, adresa sediului social este în Eforie Sud, județul Constanța, iar obiectul principal de activitate este „ Facilități de cazare pentru vacanțe și perioade de scurtă durată“.
Unic asociat și administrator este Mircea Marcu.
În 2024, a avut cifră de afaceri de 1.806.968 lei, profit de 216.767 lei și 2 angajați.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro și platforma rejust.ro
Citește și.
Procesul dintre UM 02384 București și Project Ank Util SRL, reluat la Secția a II-a Civilă a Tribunalului Constanța (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


