Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:42 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cererea de anulare, respinsă Regulamentul parcărilor adoptat de administrația Chițac, „normal şi rezonabil“! (MOTIVARE)

ro

29 Sep, 2022 00:00 3021 Marime text
  • Se arată în motivarea instanței că Tribunalul Constanța „găsește actul administrativ adoptat (nr., Regulamentul Parcărilor) capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfășoară în municipiul Constanța, desigur și prin implicarea organelor abilitate (...)“.
  • Judecătorii au spus, de asemenea, că „Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea  firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“.
  • În Secțiunea Document puteți accesa Hotărârea 1147/2022 a Tribunalului Constanța, în care se regăsesc toate motivele explicate de judecători pentru care a fost respinsă cererea de anulare a Regulamentului parcărilor publice din Constanța.
  • Regulamentul parcărilor publice din Constanța este unul dintre cele mai contestate regulamente adoptate de administrația Chițac, pe rolul instanțelor din Constanța existând mai multe procese pentru anularea acestuia.
  • Cu toate acestea, cel puțin în primă instanță, cererile de anulare a regulamentului au fost respinse, până în prezent.
  • Decizia Tribunalului Constanța în dosarul 7099/118/2021 poate fi atacată în recurs, la Curtea de Apel Constanța, în termen de 15 zile de la comunicarea hotărârii motivate.
 
Secția de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța a motivat decizia de a nu anula Regulamentul Parcărilor publice din oraș, adoptat prin HCL 123/2021, în timpul administrației Vergil Chițac.
 
În Hotărârea 1147/2022, judecătorii secției au arătat, în legătură cu unele aspecte privind modalitatea de plată că „referitor la modalitatea plăţii anticipate a tarifului de parcare, Tribunalul reţine că nu este nimic nelegal în această privinţă şi că nelegalitatea Regulamentului nu poate rezulta dintr-o imposibilitate a persoanei de estimare a timpului necesar staţionării în parcare, susţinută de altfel doar la nivel formal de reclamantă“.
 
Legat de același aspect, judecătorii au mai spus că „pe de altă parte, în situaţia în care este achitat un tarif de parcare pentru o perioadă mai lungă decât cea efectivă în care un conducător auto a ocupat un loc de parcare, Tribunalul consideră că există mecanisme juridice pentru ca respectivei persoane să-i fie restituită suma de bani achitată în plus“.
 
Autoritatea publică nu poate prevedea gradul de ocupare al unei anumite zone
 
Foarte important, în legătură cu locurile de parcare pentru o anumită zonă, judecătorii Tribunalului Constanța au subliniat că:
 
„De asemenea, lipsa din Regulament a modalităţii de soluţionare a diferitelor situaţii imaginate de reclamantă, ce în realitate pot apărea, sunt urmarea directă a utilizării aceloraşi locuri de parcare de persoane diferite, îndreptăţite la ocuparea aceluiaşi loc de parcare. Cu toate acestea, autorităţii publice nu i se poate imputa că nu asigură/garantează unei persoane care deţine un abonament pentru o anumită zonă, că va găsi un loc de parcare situat în imediata vecinătate a zonei unde acesta locuieşte sau intenţionează să efectueze diferite activităţi, aceasta pentru că, indiferent de cât de multă diligenţă ar manifesta autoritatea publică în amenajarea locurilor de parcare sau efectuarea de studii preliminare privind parcările pe raza municipiului Constanța, aceasta nu pot cunoaşte sau prevedea în mod efectiv gradul de ocupare al unei anumite zone din municipiu la un moment dat întrucât cele două aspecte vizate sunt influenţate de factori subiectivi şi temporari“.
 
Toate aceste fragmente fac parte din Hotărârea nr. 1147/2022 a Tribunalului Constanța, decizie luată de instanța de Contencios administrativ și fiscal în dosarul cu indicativul 7099/118/2021, deschis de Organizația Patronală Mamaia Constanța pentru anularea HCL 123/2021 – Regulamentul Parcărilor.
 
Dosarul a fost soluționat de Tribunal, în primă instanță, la data de 10 august 2022, judecătorii hotărând să respingă cererea de anulare a hotărârii Consiliului Local Constanța, ca neîntemeiată.
 
Decizia Tribunalului Constanța este supusă însă recursului și poate fi atacată în termen de 15 zile de la comunicarea hotărârii motivate.
 
În cazul în care Organizația Patronală Mamaia Constanța va declara recurs, cazul va ajunge pe masa judecătorilor din cadrul Curții de Apel Constanța, instanță care va avea ultimul cuvânt în legătură cu Regulamentul Parcărilor Publice din oraș.
 
Aspectele legate de discriminare și prioritatea interesului național
 
În motivarea deciziei de respingere a cererii de anulare a Regulamentului, judecătorii Secției de Contencios administrativ și fiscal a Tribunalului Constanța au analizat și nemulțumirile Organizației Patronale Mamaia Constanța în legătură cu faptul că sunt percepute trafice mari pentru turiști, în Stațiunea Mamaia.
 
Legat de acestea, judecătorii au spus că „prin raportare la susţinerile reclamantei referitoare la prioritatea interesului naţional faţă de cel local, perceperea unor tarife mari pentru autoturismele cu care sosesc turiştii în Staţiunea Mamaia ce duce la scăderea numărului de turişti din staţiune dar şi discriminarea făcută de Regulament prin perceperea unor tarife mai mari în Staţiunea Mamaia decât în #### ######### ###### ####### #### #, Tribunalul le găseşte neîntemeiate având în vedere că prin regulamentul adoptat este prevăzută posibilitatea pentru persoanele fizice autorizate sau persoane juridice care îşi desfăşoară activitatea în Staţiunea Mamaia de a le fi atribuite în mod exclusiv locuri de parcare aflate în proximitatea unităţilor unde îşi desfăşoară activitatea contra unui abonament suplimentar celui unic, aceste locuri de parcare putând fi puse la dispoziţia turiştilor“.
 
„Sub acest aspect este de subliniat că deşi există această facilitate destinată direct hotelierilor din staţiunea Mamaia, din înscrisurile depuse la dosarul cauzei de către pârât reiese că pentru aceste locuri de parcare nu au fost formulate decât 10 cereri de atribuire iar în baza acestor cereri au fost rezervate un număr de 227 locuri de parcare“, au mai spus judecătorii.
 
Exces de putere legat drepturile și libertățile fundamentale?
 
Totodată, „referitor la următorul motiv de nelegalitate invocat şi mai cu seamă la susţinerile reclamantei în sensul acestui motiv, ce vizează încălcarea dreptului de apreciere al UAT Constanţa în privinţa drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, exercitare ce constituie un exces de putere ce contravine prev. art. 31, alin. 2 din Legea fundamentală a României, Tribunalul le apreciază ca fiind nemulţumiri ale reclamantei legate de conduita pârâtului în privinţa modului de amenajare a locurilor de parcare astfel încât acestea nu pot duce la anularea regulamentului, fiind aşadar neîntemeiate sub acest aspect“.
 
Regulamentul, „capabil să rezolve o serie de probleme“
 
În final, judecătorii au concluzionat că instanța „găsește actul administrativ adoptat (nr., Regulamentul Parcărilor) capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfășoară în municipiul Constanța, desigur și prin implicarea organelor abilitate (...)“:
 
„În concluzie, Tribunalul va reţine în contra tuturor susţinerilor reclamantei în ce priveşte nelegalitatea actului administrativ reprezentat de Hotărârea nr.  123/23.04.2021 a Consiliului Local  municipal Constanţa, prin care a fost aprobat Regulamentul de organizare şi funcţionare a parcărilor publice de pe raza Municipiului Constanta şi găseşte actul administrativ adoptat capabil să rezolve o serie de probleme legate de traficul ce se desfăşoară în #### #########, desigur şi prin implicarea organelor abilitate în vederea identificării prompte şi sancţionarea conducătorilor auto care folosesc locuri de parcare neamenajate, creând frustrare în rândul celor care achită tariful pentru locuri de parcare şi deranjând sau blocând chiar traficul.
 
„Tribunalul găsește regulamentul parcărilor normal și rezonabil“
 
Nu în ultimul rând, judecătorii au mai spus că „Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“:
 
„De asemenea, prin raportare la corespondenţa ţinută de pârât cu autorităţile publice omoloage de la nivelul #### #########, Tribunalul găseşte regulamentul parcărilor normal şi rezonabil, acesta înscriindu-se în ordinea  firească a lucrurilor într-unul din cele mai mari oraşe ale României“.
 
Ca o paranteză, așa cum am arătat în edițiile anterioare, Regulamentul parcărilor publice din Constanța este unul dintre cele mai contestate regulamente adoptate de administrația Chițac, pe rolul instanțelor din Constanța existând mai multe procese pentru anularea acestuia.
 
Cu toate acestea, cel puțin în primă instanță, cererile de anulare a regulamentului au fost respinse, până în prezent.
 
Hotărârea 1147/2022 a Tribunalului Constanța poate fi atacată în recurs, caz în care Curtea de Apel Constanța va decide dacă se impune sau nu anularea Regulamentului parcărilor publice din Constanța.
 
Sursa documentare: Portalul Național al Jurisprudenței – rejust.ro – Hotărârea 1147/2022
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Hotărârea care îi vizează pe proprietarii mașinilor din Constanța. Judecătorii de la Tribunal, explicații despre Regulamentul de gospodărire (MOTIVARE)
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii