Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:40 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Elevii și preșcolarii din Constanța nu vor face teste de salivă săptămâna viitoare! Ce spune șeful IȘJ Constanța

ro

11 Dec, 2021 00:00 1795 Marime text
  • Testele de salivă Covid pentru copii nu vor ajunge în școli săptămâna viitoare.
  • Depozitele pentru testele de Covid sunt goale, întrucât firmele contractate nu și-au respectat obligațiile.
  • Contactat telefonic, prof. Sorin Mihai, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Constanța, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că testele vor fi distribuite către școli în cel mai scurt timp odată ce vor fi livrate de către reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
  • „Și până acum am fost informați în scurt timp, dar ne mobilizăm rapid. Încă nu avem o informație (n.r. legat de data posibilă a livrării), dar distribuirea ne propunem să se realizeze în 24 de ore de la primirea lor“, a mai adăugat șeful IȘJ Constanța. 
 
În fiecare săptămână, în zilele de luni și joi, elevii și preșcolarii ar trebui să fie testați la domiciliu de către părinți.
 
Din păcate, săptâmâna viitoare, copiii nu vor putea fi testați deoarece stocurile de teste covid nu au fost asigurate.
 
Vineri, 10 decembrie 2021, următorul lot de teste ar fi trebuit să fie distribuit în școli, dar acest fapt nu a fost posibil.
 
Firmele responsabile cu livrarea testelor covid pentru elevi și preșcolari
 
Opt firme au câștigat licitația pentru loturile 2 și 3 pentru testele de salivă.
 
A fost semnat acordul cadru pentru Lotul 2 care are 11,1 milioane de teste de salivă și termen de livrare în 10 zile, de asemenea a fost semnat acordul cadru pentru Lotul 3 care numără în total 12,5 milioane de teste, conform Edupedu.ro.
 
La Lotul 1 au câștigat 3 firme care vor livra 9 milioane de teste. Astfel, totalul de teste care va ajunge în școli este de 32,6 milioane din cele 70 de milioane de teste despre care autoritățile au spus că este nevoie ca elevii și personalul din școli să poată fi testat de două ori pe săptămână până la finalul senestrului I.
 
Lotul 2 a fost atribuit către DDS Diagnostic – 2,4 milioane de teste, Doctor Swiss – 1.5 milioane de teste, IossocialMedia – 4 milioane de teste, MCM EVA – 3.2 milioane de teste.
 
Lotul 3 a fost atribuit către Self Care&CampMedica – 3 milioane de teste, Diomedica&Proton – 3 milioane de teste,  Sinofarm&Vitrosens – 3.5 milioane de teste, Logaritm&Best Achizitii – 3 milioane de teste.
 
Conform edupedu.ro, Lotul 1 a fost atribuit către Viggo Fashion International SRL – 5 milioane de teste, Medpark BV – 3 milioane de teste și Eva Healthcare SRL – 1 milion de teste.
 
Dintre firmele menționate mai sus, în evidență iese Viggo Fashion Internațional, firmă din București, cu sediul pe Lascăr Catargiu, conform confidas.ro. Amintim că Viggo Fashion International SRL, producător de costume şi haine made to mesure pentru bărbaţi, un brand lansat de Ionuţ Marin şi Cătălin Botezatu, a câştigat, în 2020, un contract de 54 mil. lei pentru furnizarea a 500.000 de combinezoane şi un altul în valoare de 33 mil. lei pentru 1,75 milioane de viziere de protecţie. Asociat unic al firmei este Ionuț Marin.
 
DDS Diagnostic este o firmă din București, Sector 3, de pe strada Segovia, cu peste 6.600 de contracte publice. Asociați în firmă sunt Dana Stan, Marius Bostan și Alin Valentin Angheluță.
 
Doctor Swiss este o altă firmă din Capitală, controlată de Bogdan Gabriel Manole și Diana Manole. Firma a mai avut alte 19 contracte cu statul, pe puțin.
 
IossocialMedia, o altă filmă din București, Sector 1, care în 2020 a fost pe pierdere. Nu a mai avut contracte publice, fiind controlată de Mihail Lala și Mihail Cristinel Lala.
 
MCM EVA, o altă firmă din Capitală, are peste 500 de contracte publice, cu o cifră de afaceri de 84 milioane de lei. Acționari sunt Janosevic Drăgan, cu cetățenia în Serbia-Muntenegru și EDM Recycling SRL, firmă din Chiajna.
 
Eva Healthcare este o firmă din Ilfov, sat Dobroești. Asociat unic și administrator este Claudia Adina Andrei. Înainte a purtat numele de EvaTech Electonics, firmă care apare în investigația RISE Project – „În bârlogul traficanților de măști”.
 
Comunicatul oficial al Ministerului Sănătății:
 

„În urma administrării testelor rapide antigen noninvazive efectuate din proba de salivă joi, 9 decembrie, până la ora 19:00, au fost raportate 76 de cazuri detectate pozitiv. Dintre acestea, 4 au fost deja confirmate prin teste PCR, 3 au fost infirmate, iar 69 nu au încă rezultat de confirmare/infirmare.
 
Referitor la solicitarea adresată DSU/IGSU de către Ministerul Educației cu privire la graficul de aprovizionare cu teste, prin răspunsul comunicat în această seară ni s-a adus la cunoștință faptul că „a fost recepționată cantitatea de 8.000.000 bucăți, rămânând de livrat doar 7.000.000 de bucăți, deoarece furnizorii DDS Diagnostic SRL si ISSOSOCIAL MEDIA SRL nu și-au îndeplinit obligațiile contractuale”. În răspunsul primit nu ni s-a comunicat data la care vor fi livrate cele 7.000.000 de teste. Ca atare, Ministerul Educației va solicita clarificări suplimentare cu privire la acest aspect.
 
Reiterăm faptul că Ministerul Educației nu are competențe/responsabilități în a se pronunța asupra unor date evaluate și stabilite de autoritatea ce are în atribuții desfășurarea procedurii de achiziție publică, respectiv contractarea și gestiunea bugetului aferent, neputându-se pronunța în niciun fel asupra unor aspecte care privesc firmele furnizoare, prețurile de achiziție sau alte detalii ce țin de organizarea licitației și nici asupra unor chestiuni ce țin de încheierea/executarea unor contracte în care Ministerul Educației nu are vreo calitate.
 
Atribuțiile și obligațiile Ministerului Educației, în calitate de autoritate de stat în domeniu, implică întreprinderea tuturor demersurilor necesare pentru buna desfășurare a procesului de învățământ, inclusiv desfășurarea activităților didactice cu respectarea condițiilor de siguranță sanitară stabilite în Hotărârile CNSU și în Ordinul comun nr. 5.338/2.015/2021 (cu modificările și completările ulterioare).“

 
Comunicatul oficial DSU:
 

„În data de 8 octombrie 2021, prin Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 83, s-a aprobat stabilirea unei noi categorii de produse, stocuri de urgență medicală de strictă necesitate, constând în teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din probă de salivă, în scopul monitorizării permanente și eficiente a riscului epidemiologic la nivelul unităților de învățământ. Conform anexei hotărârii CNSU amintite, cantitatea necesară a fost stabilitata pentru 70 milioane de astfel de dispozitive medicale.
 
Totodată, conform procedurii, Oficiul Național de Achiziții Centralizate – ONAC, desemnat ca instituție abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire, în vederea încheierii de acorduri-cadru, conform OUG 11/2020, a inițiat demersurile necesare realizarii achiziției de “Teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din proba de saliva”, împărțită pe 3 (trei) loturi, semnând mai apoi acordurile cadru cu societățile comerciale câștigătoare.
 
Ca urmare a mai multor informații apărute în mass-media, conform cărora, caietul de sarcini ar fi fost elaborat de către Departamentul pentru Situații de Urgență, precizăm că NU reprezentanții DSU sau IGSU au întocmit caracteristicile regăsite în caietul de sarcini elaborat în scopul achiziționării dispozitivelor medicale despre care facem referire, ci reprezentanți din cadrul Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), la solicitarea ONAC care prevedea nevoia stringentă de sprijin din partea unor specialiști, în scopul realizării documentului în discuție.
 
Ulterior, în baza prevederilor OUG 11/2020, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate pune la dispoziția Inspectoratului General pentru Situații de Urgență acordurile-cadru atribuite pentru punerea in aplicare a procedurilor specifice.
 
Până la acest moment, la nivelul IGSU au fost încheiate contracte subsecvente pentru furnizarea produsului “Teste rapide de determinare a antigenului SARS-CoV-2 efectuate din proba de saliva”, astfel:
 
– Lotul 1-
 
❖ contract subsecvent pentru cantitatea de 5.000.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
 
❖ Promitentul furnizor clasat pe locul I în cadrul Acordului Cadru aferent lotului nr. 1 nu s-a prezentat pentru semnarea contractului subsecvent ce avea ca obiect furnizarea a 3.000.000 buc..
 
– Lotul 2 –
 
4 contracte subsecvente astfel :
 
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 2.400.000. buc. – cu termen de livrare 2 decembrie, precizăm că aceasta deși a depus garanția de buna execuție, termenul de livrare nu a putut fi respectat, conform angajamentelor contractuale. Drept urmare, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a decis rezoluțiunea contractului subsecvent.
 
❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
 
❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. În cazul acestui contract furnizorul nu a constituit garanția de bună execuție. Drept urmare, contractual nu a intrat în vigoare. Precizăm că garanţia de bună execuţie a contractului se constituie în scopul asigurării condițiilor privind cantitatea, calitatatea şi perioada convenită/stipulată pentru livrarea produselor, în contractul de achiziţie publică/contractului subsecvent. În situația neîndeplinirii angajamentelor contractuale, autoritatea contractantă asigură continuitatea procedurii de achiziție cu următorii furnizorii eligibili.
 
❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 17.12.2021
 
– Lotul 3 –
 
4 contracte subsecvente astfel :
 
❖ contract subsecvent nr 1 pentru cantitatea de 1.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 18.12.2021
 
❖ contract subsecvent nr 2 pentru cantitatea de 1.500.000. buc., cantitate ce a fost livrată integral
 
❖ contract subsecvent nr 3 pentru cantitatea de 2.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 20.12.2021
 
❖ contract subsecvent nr 4 pentru cantitatea de 3.000.000. buc. al căror termen de livrare este data de 21.12.2021
 
Astfel, în luna noiembrie a acestui an, 8 milioane teste de salivă au fost recepționate, conform contactelor semnate cu primele firme câștigătoare, incluse în stocurile de urgență și repartizate, in cel mai scurt timp, către inspectoratele școlare, la nivel național.
 
Pentru corecta informare a opiniei publice reamintim ca:
 
În conformitate cu art. 4, alin (2) din Ordonanța de urgență nr. 11/2020 privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii carantinei, Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate este desemnat ca instituție abilitată pentru organizarea și derularea procedurilor de atribuire, în vederea încheierii de acorduri-cadru.
 
Potrivit actului normativ mai sus menționat (OUG nr.11 din 2020), achiziția produselor pentru acumularea, reîntregirea și împrospătarea stocurilor de urgență medicală se realizează conform prevederilor legale privind achizițiile publice.
 
Oficiul Național pentru Achiziții Centralizate pune la dispoziția Inspectoratului General pentru Situații de Urgență acordurile-cadru atribuite.
 
Monitorizarea acordurilor-cadru și încheierea contractelor subsecvente pentru achizițiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din OUG nr. 11 din 2020 se realizează de către Departamentul pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.“

 
Precizări din partea conducerii IȘJ Constanța
 
Contactat telefonic, prof. Sorin Mihai, șeful IȘJ Constanța, a declarat pentru ZIUA de Constanța că „imediat ce vom primi din partea reprezentanților ISU teste pentru elevii din județ, le vom distribui în cel mai scurt timp către toate școlile“.
 
Nu se cunoaște data la care vor fi primite testele de salivă.
 

„Și până acum am fost informați în scurt timp, dar ne mobilizăm rapid. Încă nu avem o informație, dar distribuirea ne propunem să se realizeze în 24 de ore de la primirea lor“, a mai adăugat șeful IȘJ Constanța.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Sursă foto: ZIUA de Constanța
 
Citește și:
 
Discuții contradictorii între părinți - „O să-i spun copilului meu să stea departe de copilul tău netestat!“. Care este poziția oficială ISJ Constanța (FOTO+VIDEO
)
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii