Australia Datele a 5,7 milioane de clienți Qantas, scurse pe internet după un atac cibernetic major
Australia: Datele a 5,7 milioane de clienți Qantas, scurse pe internet după un atac cibernetic major


- Datele personale ale 5,7 milioane de clienți ai Qantas, furate într-un atac cibernetic din iulie, au fost scurse în online, a recunoscut duminică compania aeriană australiană.
Datele personale ale 5,7 milioane de clienți ai Qantas, furate într-un atac cibernetic din iulie, au fost scurse în online, a recunoscut duminică compania aeriană australiană, informează duminică AFP, potrivit Agerpres.
Qantas a anunțat în iulie că hackerii au vizat un sistem utilizat de o terță parte, care stochează datele sensibile ale milioanelor de clienți ai săi și au obținut acces la numele, adresele de e-mail, numerele de telefon și datele de naștere ale acestora.
Numerele de pașaport și de card bancar nu erau prezente în sistem, potrivit companiei.
Terța parte vizată de atacul cibernetic este compania de software Salesforce, potrivit unei surse familiarizate cu situația. Aceasta a indicat săptămâna trecută că era „conștientă de recentele tentative de extorcare”.
Pe lângă Qantas, hackerii au obținut date și de la zeci de companii, între care Air France, KLM, Disney, Google, Ikea, Toyota și McDonald's, potrivit sursei intervievate de AFP.
„Qantas este una dintre companiile din întreaga lume ale cărei date au fost divulgate de infractori cibernetici”, în urma atacului cibernetic din iulie, „în care datele clienților au fost furate prin intermediul unei platforme terțe”, a declarat compania aeriană australiană într-un comunicat difuzat duminică.
„Cu ajutorul experților în securitate cibernetică, investigăm pentru a stabili” mai exact ce date au fost scurse, a adăugat grupul.
Analiștii în securitate cibernetică spun că această scurgere de date este legată de o organizație criminală numită Scattered Lapsus$ Hunters, care a dat termen până vineri pentru a plăti o răscumpărare.
Site-ul specializat FalconFeeds a relatat pe platforma X că datele personale ale clienților Qantas au fost publicate pe dark web în acest weekend, alături de alte date de la Vietnam Airlines și multinaționala japoneză Fujifilm.
În ultimii ani, Australia a suferit o serie de incidente de securitate cibernetică care au ridicat îngrijorări privind protecția vieții private în țară.
În 2023, principalele porturi ale Australiei, care reprezintă 40% din volumul de marfă al țării, și-au suspendat temporar operațiunile în urma unui atac cibernetic.
Cu un an mai devreme, hackerii au furat datele personale a peste nouă milioane de clienți ai Optus, unul dintre cei mai mari furnizori de telecomunicații din Australia.
Citește și:
Donald Trump ordonă plata soldaților americani în ciuda blocajului bugetar din SUA
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp