Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:17 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Filiera brasoveana a masinilor de lux a "inghitit" si dealerii negri din Constanta

ro

16 Nov, 2004 00:00 1161 Marime text

Razboiul traficantilor

Traficantii de masini din Constanta sunt suparati pe faptul ca omologii lor din zona Brasovului au monopolizat piata masinilor de lux furate * Brasovenii au in prezent aproximativ 85% din piata neagra a masinilor furate din toata tara si 35% din Republica Moldova * Principala sursa de unde sunt procurate masinile este Germania, urmata de Austria si Elvetia * Filierele hotilor de masini sunt acoperite de politisti si de mai marii din Ministerul de Interne si cel al Justitiei # Masinile cel mai bine traficate sunt marca "Mercedes Compresor", "VW Tuareg", Audi si BMW X5 * Preturile practicate de traficanti ajung pana la 100 de mii de euro de masina * Traficantii pretind ca sunt foarte fini cunoscatori ai design-urilor interioare ale acestor tipuri de masini, preturile fiind foarte mult influentate de aceste elemente

Mafia traficantilor de masini din Romania si-a facut o piata extrem de profitabila in Constanta, dar risca sa-si perturbe cat mai curand activitatea din cauza pericolului izbucnirii unui conflict intre traficantii constanteni si cei brasoveni. Recent, unii din capii lumii interlope din Constanta au lasat sa transpire informatii conform carora piata neagra a comertului cu masini straine furate ar fi monopolizata de catre traficantii din Brasov. Ultima intalnire de "afaceri" intre dealerii de masini furate din Brasov si gruparea similara a interlopilor din Constanta a avut loc in week-end in zona Portului Tomis din Constanta. Nume de interlopi precum "Malu" sau "Salau`" faceau parte din meniul negocierilor traficantilor. Brasovenii, patru gealati crestati pe fete cu cutitele si o prostituata blonda, faceau reclama unui automobil Audi A 6 cu numere de Germania. Clientul era un interlop din Constanta, montat de dealerii locali sa-i intoxice cu informatii false pe traficantii brasoveni si sa-i traga de limba, totodata. Negocierea a avut loc in termeni duri, clientul fiind obligat de forta imprejurarilor sa deconspire sursa sa de la Directia de Evidenta Informatizata, care mijlocea inmatricularea autovehiculelor. Este vorba de un oarecare Adi Bila, care a fost sunat pe loc de traficanti, pentru a confirma intr-un limbaj codat daca lucreaza cu individul care s-a prezentat la intalnire. Dupa confirmare, replicile s-au dovedit inutile, clientul fiind invitat fara drept de refuz sa testeze automobilul. Brasovenii au spus ca pretul masinii este de 80 de mii de dolari, negociabil, iar ca bonus, ofereau si blonda pentru "un tur de anduranta" cu clientul masinii. Acest moment a fost bine monitorizat de oameni ai capilor interlopi din Constanta, care au tinut aproape in permanenta legatura prin telefonul mobil cu cel care mijlocea tranzactia. Sursele noastre spun ca interlopul brasovean Malu ar fi sesizat pericolul ca telefonul clientului sau sa fie "infectat" cu o cartita si i-a cerut acestuia sa scoata bateria.Traficantii masinilor de lux au spatele asiguratSe pare ca acest gen de tranzactie este practicat de brasoveni la Constanta inca de la inceputul sezonului trecut, acestia profitand de vidul de autoritate existent in sanul mafiei traficantilor de masini din Constanta. Pe de alta parte, la nivel international traficantii brasoveni au reusit sa monopolizeze piata neagra si in Germania, Austria si Elvetia. Aici, acestia au legaturi ferme cu agenti ai firmelor de asigurari cu care cad la intelegere ca masinile furate sa nu fie imediat identificate, iar anchetele sa fie taraganate atata timp cat masinile furate sa fie scoase din tarile respective. De asemenea, brasovenii controleaza si filierele falsificatorilor straini de documente de provenienta ale autoturismelor, acestia fiind de cele mai multe ori oameni din politiile acelor tari. In Romania, mafia traficantilor brasoveni este sustinuta de la Bucuresti de oameni potenti din cadrul Ministerului de Interne si cel al Justitiei. Pentru identificarea acestora, traficantii folosesc ca de obicei porecle cum ar fi "Manuta", "Nasu", "Unchiu`", "Spaga" etc. Masinile traficate, si cele mai cautate de altfel, sunt cele din marcile Mercedes (de preferat cele Compresor), VW Tuareg, Audi si BMW clasele X. O mare importanta in negocierea masinilor furate o are design-ul interior al autoturismelor supuse vanzarii. Dupa ce au fost furate, acestea sunt supuse unei transformari radicale intr-u atelier de tubbing. Aici tapiteriile sunt facute din piele naturala, iar restul accesoriilor fiind montate in functie de comanda clientului pentru care s-a furat masina. Finisajele interioare sunt atent verificate de dealer, acesta din urma fixandu-si marja de negociere finala in functie de aceste detalii. Aceste amanunte la care se adauga si alte imbunatatiri tehnice ale masinilor, cum ar fi de exemplu modul de construire al motorului - un motor facut manual ajunge pana la 100.000 de euro - fixeaza valoarea finala a masinii traficate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii