Bastroe, inaugurat pe 14 mai
Bastroe, inaugurat pe 14 mai
08 May, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
1298
Marime text
1298
Marime text

Autoritatile ucrainene au anuntat ca au programat pentru 14 mai inaugurarea oficiala a canalului Dunarea-Marea Neagra, pe bratele Chilia si Bastroe din Delta Dunarii. Informatia a fost transmisa la sfarsitul saptamanii trecute de publicatia Eho din Kiev, citand surse din cadrul Ministerului transporturilor si comunicatiilor din Ucraina.
Un reprezentant al ministerului din Ucraina a mentionat ca, in prezent, navigatia pe canalul Dunare-Marea Neagra se desfasoara in regim experimental, de aceea vasele care traverseaza in acest timp canalul ucrainean nu platesc niciun fel de taxe de tranzit. Pana in prezent, 30 de nave au navigat pe canalul Dunare-Marea Neagra, opt dintre care sub pavilionul unor tari occidentale. Pe 26 august 2004, in regiunea Odessa, a avut loc deschiderea oficiala a primului tronson al canalului Dunare-Marea Neagra pe bratul Bastroe, in pofida reactiilor negative si a apelurilor de suspendare a proiectului din partea statelor europene, a Comisiei Europene si organizatiilor internationale pentru protectia mediului. Pe langa firma germana Josef Mobius Bau Aktiengesellschaft, la lucrarile canalului Dunare-Marea Neagra, ce se intinde pe 170,36 km, au participat si firmele ucrainene CerAzmorputi, Ukrvodputi. Anterior, directorul companiei de stat Delta-Lotman, Viktor Bezdolinai a anuntat ca, in urmatorii doi ani, canalul Dunare-Marea Neagra va putea fi accesibil si pentru navele cu pescajul de 7,2 metri. Potrivit acestuia, a doua etapa a lucrarilor pe bratul Bastroe va incepe in vara acestui an, pentru extinderea pana la 80 de metri a latimii canalului, precum si pentru adancirea acestuia. Autoritatile ucrainene intentioneaza sa finalizeze lucrarile pe bratul Bastroe al canalului Dunare-Marea Neagra in urmatorii doi ani. In opinia directorului companiei Delta-Lotman, realizarea acestui proiect va permite navigarea zilnica, timp de 24 de ore, fara pauze, in ambele sensuri, ceea ce va crea un avantaj canalului ucrainean fata de rutele de navigare cu ecluze ale Romaniei, precum si fata de canalul romanesc Sulina.Scris de: {autor}Corina SAMOILA{/autor}
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


