Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:38 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

N-aveţi voi treabă cu ce face Mazăre în port! S-a înţeles?

ro

11 Oct, 2012 01:00 1887 Marime text
lavinia_siclitaru.jpgCu alte cuvinte, au găsit USL-iştii o metodă să fenteze FMI-ul şi să protejeze în continuare mizeriile din port. Radu Mazăre îşi trimite parlamentarii cu un nou proiect de lege pentru transferarea acţiunilor Portului Constanţa deţinute de stat către autorităţile locale, menţionând că există voinţă politică în USL, dar şi un acord între el şi premierul Victor Ponta, în acest sens. Prin iniţiativa legislativă a parlamentarilor de Constanţa, se intenţionează ca cele 60% de acţiuni deţinute de stat să fie transferate la administraţiile locale din Mangalia, Năvodari şi Constanţa, în condiţiile în care deja 20% dintre acţiunile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa sunt în prezent deţinute de municipalitate, alte 20% de Fondul Proprietatea şi diferenţa de Guvernul României.

Bătălia este dată în subsidiar pe veniturile Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, care nu vor mai pleca spre Bucureşti, ci vor ajunge în bugetele locale. Ar însemna, anual, un ajutor către Primăria Constanţa de peste trei milioane de euro, ceea ce ar înseamnă ceva pentru constănţeni dacă aceşti bani s-ar întoarce în investiţii pentru ei.

Referitor la proiectul de privatizare şi asigurare a unui management străin la administraţia portuară, Mazăre lasă să se înţeleagă faptul că în momentul în care acţiunile vor trece la autorităţile locale, Portul va dispărea de pe lista convenită de Guvern cu FMI pentru privatizare.

Probabil a fost uitată guvernarea Năstase, când sub patronajul lui Miron Mitrea la Ministerul Transporturilor una dintre vacile bune de muls a reprezentat-o Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ambiţiile megalomanice ale PSD au contribuit la „deturnarea", spre finalul anului 2004, a nu mai puţin de 6,3 milioane de euro de la CN APMC, pentru construcţia unei pasarele în zona Cazino din Mamaia. APC a fost implicată în finanţarea din resurse proprii, colectate de la operatorii portuari, a acestui proiect fantezist, care a văzut lumina zilei abia în această vară. Nu mai puţin adevărat este că investiţia, trebuia să cuprindă şi un port de agrement, obiectiv de joacă şi sporturi nautice.

Abia pe ultima sută de metri înainte de schimbarea guvernării, în decembrie 2004, Guvernul Năstase a dat o ordonanţă de urgenţă prin care a aprobat trecerea în concesiune directă a terenului de 10 ha către APM. Iar cu avizul Ministerului Transporturilor, au fost întreprinse toate aceste demersuri şi a început exploatarea bunului, fără ca ministerul, în calitatea sa de administrator al bunului proprietate a statului să transmită autorităţii portuare dreptul de a exploata terenul. Şi povestea poarte continua şi în zilele noastre. Trecerea portului sub tutela Primăriei? O chestiune de formalism al legii, nu-i aşa? N-aveţi voi treabă cu ce face Mazăre în port! S-a înţeles?

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii