Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:07 23 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Marfa vanduta poate fi schimbata

ro

07 May, 2003 00:00 1425 Marime text

Agentii economici care refuza sa inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea produselor sau serviciilor neconforme risca o amenda contraventionala cuprinsa intre 10-100 milioane lei

De multe ori, cand mergem la cumparaturi, dam peste anunturi care ne avertizeaza sa ne gandim bine inainte de a cumpara un produs. Un pas inapoi nu se mai poate face odata tranzactia incheiata. Oficiul pentru Protectia Consumatorului a fost sesizat de existenta in unele magazine a unor afise pe care este scrisa sintagma "Marfa vanduta nu se schimba".Agentii economici sunt obligati sa puna pe piata numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, sa se comporte in mod corect in relatiile cu consumatorii si sa nu foloseasca practici comerciale abuzive. Aducem la cunostinta consumatorilor, cat si a agentilor economici ca afisarea, in unele magazine, a anunturilor de tipul "nu primim marfa inapoi" sau "marfa vanduta nu se schimba" constituie o incalcare a drepturilor consumatorilor stipulate in Ordonanta Guvernului 21/1992, cu completarile si modificarile ulterioare, care prevede ca un drept al consumatorului pretinderea catre vanzator a remedierii sau inlocuirii gratuite a produselor sau serviciilor achizitionate, precum si despagubirea aferenta pierderilor suferite ca urmare a deficientelor constatate in cadrul termenului de garantie sau de valabilitate.

Restituirea obiectului cumparat

Conform art. 15 din OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, "restituirea contravalorii sau inlocuirea produsului achizitionat sau a serviciului prestat se face imediat dupa constatarea imposibilitatii folosirii acestuia daca aceasta situatie nu este imputabila consumatorilor". Refuzul agentilor economici de restituire catre consumatori a contravalorii sau inlocuirea produsului neconform achizitionat sau a serviciului prestat necorespunzator constituie o practica abuziva in activitatea comerciala, prin care sunt afectate interesele consumatorilor. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor recomanda consumatorilor sa nu se lase indusi in eroare de anunturile mentionate mai sus, drepturile consumatorilor prevazute de lege neputand fi restranse de comercianti sau prestatori de servicii care utilizeaza astfel de anunturi. Daca un produs sau serviciu achizitionat ar putea sa le prejudicieze viata, sanatatea sau securitatea ori interesele legitime, consumatorii trebuie sa se adrese agentilor economici de la care au achizitionat produsul respectiv, pentru reparare, inlocuire sau despagubire, dupa caz. Pentru a face dovada achizitionarii, la o anumita data si de la un anumit agent economic, a unui produs sau serviciu pe care il considera necorespunzator, consumatorii trebuie sa pastreze chitanta fiscala sau bonul de casa. Conform dispozitiilor legale, agentii economici care refuza sa inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea produselor sau serviciilor neconforme risca o amenda contraventionala cuprinsa intre 10-100 milioane lei. Inspectorii ANPC vor stabili, o data cu sanctiunea contraventionala, si masuri de remediere, inlocuire a produsului ori a serviciului, precum si restituirea contravalorii acestuia, dupa caz. In cazul in care agentul economic refuza sa schimbe produsul sau serviciul necorespunzator ori refuza sa restituie contravaloarea acestuia, recomandam consumatorilor sa se adreseze oficiilor judetene pentru protectia consumatorilor sau Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii