Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
16:42 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Calitatea serviciilor de pe litoral ii nemultumeste pe turisti

ro

06 Nov, 2003 00:00 749 Marime text

In opinia turistilor din acest an, calitatea serviciilor de pe litoralul romanesc este neschimbata

Desi in cadrul intalnirilor ce au avut loc, atat intre reprezentantii FPTR, cat si intre cei ai ANAT, s-a adus, in treacat, vorba despre faptul ca in unele hoteluri si restaurantele aferente conditiile s-au imbunatatit, parerea turistilor care au ales litoralul romanesc in vara acestui an este cu totul alta * Unul dintre factorii aparitiei problemelor de consum a fost identificat de consumatori in persoana vanzatorilor, 65,9% dintre cei chestionati considerandu-i a fi persoane care nu sunt cinstite si profesioniste, 48% avand foarte putina sau putina incredere in sfaturile vanzatorilor * Un procent de 7% dintre cei chestionati considera calitatea serviciilor hoteliere ca fiind foarte scazuta, 31% ca fiind scazuta, 48% ca fiind medie, in timp ce doar 10% s-au pronuntat ca ar fi ridicata

Numarul turistilor care au fost prezenti in acest sezon estival pe litoral a fost unul dintre mult mediatizatele subiecte ale acestei toamne, fiind bine cunoscute estimarile in contradictoriu oferite de catre cele doua mari asociatii din domeniul hotelier, respectiv Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc si Agentia Nationala a Agentiilor de Turism. Totodata, cum toata lumea a fost atenta la acest subiect, unei alte teme, cu la fel de mare rezonanta, i s-a acordat mult mai mica atentie. Este vorba de conditiile pe care le-au oferit institutiile hoteliere de pe litoralul Marii Negre in decursul ultimului sezon. Astfel, desi in cadrul intalnirilor ce au avut loc, atat intre reprezentantii FPTR, cat si intre cei ai ANAT, s-a adus, in treacat, vorba despre faptul ca in unele hoteluri si restaurantele aferente conditiile s-au imbunatatit, parerea turistilor care au ales litoralul romanesc in vara acestui an este cu totul alta. La baza acestor concluzii sta marturie un sondaj de opinie realizat de catre Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania, in perioada august-septembrie 2003. Obiectivul sondajului de opinie a fost acela de a observa modul in care percep consumatorii calitatea produselor si serviciilor oferite pe litoralul romanesc in anul 2003, precum si gradul de activism al consumatorilor in privinta problemelor de consum ce apar in momentul achizitiei de produse si servicii. Unul dintre factorii aparitiei problemelor de consum a fost identificat de consumatori in persoana vanzatorilor, 65,9% dintre cei chestionati considerandu-i a fi persoane care nu sunt cinstite si profesioniste, 48% avand foarte putina sau putina incredere in sfaturile vanzatorilor. In ceea ce priveste calitatea serviciilor oferite pe litoralul romanesc, dupa cum arata rezultatele la intrebarile referitoare la calitatea serviciilor de pe litoral, se poate observa tendinta de nemultumire a consumatorilor fata de serviciile si produsele oferite. Astfel, un procent de 7% dintre cei chestionati considera calitatea serviciilor hoteliere ca fiind foarte scazuta, 31% ca fiind scazuta, 48% ca fiind medie, in timp ce doar 10% s-au pronuntat ca ar fi ridicata. Totodata, motivele pentru care consumatorii sunt nemultumiti de calitatea serviciilor sunt urmatoarele: pretul ridicat - 3%, comportamentul agentilor economici - 19,3% si calitatea serviciilor oferite - 77,8%. Urmarindu-se relatia dintre statutul social (studii, profesie) al consumatorilor chestionati, se observa faptul ca cei cu un statut ridicat, care au asteptari mai mari fata de serviciile oferite, considera aceste servicii ar fi de calitate scazuta in proportie de 23,1%, medie - 20,8%. Cei cu statut social mediu: 9,2% - scazuta, 28,3% - medie. Referitor la calitatea serviciilor oferite de terase si restaurante, un procent de 10% dintre cei chestionati considera aceasta ca fiind foarte scazuta, 30% ca fiind scazuta, 49% ca fiind medie si doar 8% ridicata. Totodata, la fel ca si in cazul motivelor nemultumirii turistilor, 1,4% dintre consumatorii chestionati au reclamat pretul ridicat cu un procent, comportamentul agentilor economici si calitatea serviciilor si produselor oferite au fost sanctionate de 43,9%, restul nebeneficiind de aceste servicii din cauza indisponibilitatii de a plati pentru acestea. Urmarindu-se rationamentul anterior, se observa ca persoanele cu statut social ridicat considera a fi foarte scazuta calitatea serviciilor in proportie de 6,2%, 20% - scazuta, 24% - medie, cei cu statut mediu considera calitatea a fi foarte scazuta in proportie de 4%, 10,2% - scazuta, 25,7% - medie. In incheiere, concluzia desprinsa in urma acestui sondaj de catre Agentia pentru Protectia Consumatorului este ca, "desi preturile din acest an pentru serviciile si produsele oferite pe litoral au fost mai ridicate decat in anii anteriori, calitatea acestora nu a cunoscut o crestere".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii