Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:38 15 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

S-a semnat ordinul pentru realizarea bretelei de acces Când se va putea circula pe noul pod de la Agigea. Anul acesta, nu (galerie foto + video)

ro

29 Jul, 2014 00:00 3530 Marime text
Traficul rutier pe podul de la Agigea, amplasat la kilometrul 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, se va putea desfăşura, cel mai devreme, din luna august a anului 2015. Şi asta deşi construcţia propriu-zisă a podului va fi gata la finele lunii octombrie a acestui an. Podul are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare proiect de acest gen din România. De menţionat că pentru fluidizarea traficului greu, între Porţile 10 bis şi 10 ale zonei de sud a Portului Constanţa au fost efectuate lucrări de extindere a drumului de acces.

Lucrările sunt finanţate prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%). Podul este construit de SC Apolodor Comimpex SRL, care va încasa 121.536.898 de lei, fără TVA. Conform Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC), podul rutier va avea o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 de metri, iar lăţimea va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe patru benzi. „Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane vor avea o înălţime de 66 de metri deasupra nivelului marii“, potrivit sursei citate. După cum precizam şi mai sus, construcţia propriu-zisă a podului va fi gata la finele lunii octombrie a acestui an. Chiar şi aşa, circulaţia rutieră nu va putea fi posibilă din cauza lipsei bretelei de acces la DN 39. După cum arată CNAPMC, de finalizarea acestui proiect extrem de important se ocupă Bilfinger Baugesellschaft mbH şi ABC VAL Constanţa, contractul fiind semnat pe data de 19 mai. Recent, consultantul proiectului a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru realizarea bretelei, durata de execuţie fiind de 12 luni. Altfel spus, vom putea circula pe noul pod de la Agigea din august 2015, dacă totul va merge conform planului.

Senzori pentru urmărire specială

De menţionat că, recent, CNAPMC a organizat o licitaţie pentru „achiziţia şi montajul senzorilor de deformaţie şi unităţilor de citire pentru urmărirea specială în timpul execuţiei şi la punerea în exploatare a podului rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră“. Datele vor fi transmise unui punct central de monitorizare, în vederea luării măsurilor necesare. Contractul a fost atribuit societăţii comerciale Apolodor Comimpex SRL, pentru suma de 984.400 de lei.
Sursa video: apolodor.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Vasile 29 Jul, 2014 00:43 Nu de finalizare se ocupa Bilfinger si ABC Val ,ei realizează executia lucrării.De realizarea investitii răspunde APMC .Cine e vinovat ca lucrările la breteaua de legătura încep cu intârziere,necorelat cu termenul de finalizare al podului?APMC.In plus investiția se face cu o valoare dubla fata de cea licitata si e întârziată vreo 3 -4 ani.Chiar nu răspunde nimeni?