Poprire pe conturile Primăriei Mangalia Trezoreria a fost obligată să plătească peste 1,3 milioane lei către Bricohouse SRL. Dosarul a ajuns la Tribunal
Poprire pe conturile Primăriei Mangalia: Trezoreria a fost obligată să plătească peste 1,3 milioane lei către
02 Dec, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
291
Marime text
291
Marime text

- Dosarul cu indicativul 3149/254/2025 a fost înregistrat pe 27 noiembrie a.c., în urma căii de atac formulate de Trezoreria Mangalia
- În acest moment, părțile așteaptă să se stabilească data primei înfățișări
Primăria Mangalia, Trezoreria orașului și firma Bricohouse SRL își dispută litigiul pe poprirea conturilor municipalității la Tribunalul Constanța, în faza apelului.
Dosarul cu indicativul 3149/254/2025 a fost înregistrat pe 27 noiembrie a.c., în urma căii de atac formulate de Trezoreria Mangalia.
În acest moment, părțile așteaptă să se stabilească data primei înfățișări.

Precizăm că Judecătoria Mangalia s-a ocupat prima de caz, instanța admițând cererea creditorului Bricohouse SRL care a solicitat poprirea pe sumele de bani aflate în contul/conturile debitoarei Primăria Mangalia până la concurența sumei de 1.320.817,88 lei reprezentând debit datorat firmei potrivit sentinței civile nr. 1375/05.11.2025 din 13 august 2024 pronunțată de Tribunalul Constanța în dosarul 338/118/2017.
Redăm minuta Judecătoriei din data de 5 noiembrie 2025:
„Solutia pe scurt: JUDECĂTORIA MANGALIA DOSAR NR. 3149/254/2025 HOT. 05.11.2025. Admite cererea formulată de creditoarea BRICOHOUSE S.R.L. în contradictoriu cu terţul poprit Ministerul Finanţelor Publice -D.G.R.F.P. Galaţi- Unitatea Fiscală Municipală Serviciul Trezorerie şi Contabilitate Publică Mangalia şi debitorul MUNICIPIUL MANGALIA prin Primar. Validează poprirea înfiin?ată prin adresa emisă de executorul judecătoresc Cristea Nicolae la data de 20.05.2025 în dosarul de executare silită nr. 1431/CN/2024 asupra sumelor de bani (solduri creditoare prezente şi viitoare) aflate în contul/conturile debitorului MUNICIPIUL MANGALIA prin Primar până la concurenţa sumei de 1320817,88 lei reprezentând debit datorat creditoarei BRICOHOUSE S.R.L. potrivit sentinţei civile nr. 1107/2024 din 13.08.2024 pronunţată de Tribunalul Constanţa în dosarul nr. 338/118/2017 (1298844,62 lei) şi cheltuieli de executare silită (21973,26 lei). Obligă pe terţul poprit Ministerul Finanţelor Publice -D.G.R.F.P. Galaţi- Unitatea Fiscală Municipală Serviciul Trezorerie şi Contabilitate Publică Mangalia la plata către creditoarea BRICOHOUSE S.R.L. a sumelor aflate în conturile debitorului MUNICIPIUL MANGALIA, în limita creanţei de 1320817,88 lei. Cu apel în 5 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Mangalia. Pronunţată astăzi, 05.11.2025, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 1375/2025 05.11.2025”.
Dosarul nr. 338/118/2017
Dosarul cu obiect „litigiu privind achizițiile publice” a fost în atenția Tribunalului Constanța, fiind înregistrat la data de 23 ianuarie 2017. Inițial, părțile au fost SC SZD Electro SRL (reclamant) și Serviciul Public Administrarea Domeniului Public și Privat Mangalia (pârât). Pe parcursul procesului, Bricohouse SRL a preluat drepturile SC SZD Eelectro SRL, iar Primăria Mangalia a preluat drepturile ADPP Mangalia.
Pe 13 august 2024, Tribunalul a obligat pârâtul să achite reclamantei suma de 1.298.844,62 de lei cu titlu de dobândă legală penalizatoare aferentă debitului restant de 2.496.767,35 de lei pentru perioada 17 ianuarie 2015– 24 martie 2023.
MINUTA:
„Solutia pe scurt: Admite în parte cererea de chemare în judecată, astfel cum a fost modificată, formulată de reclamanta SC BRICOHOUSE SRL (care a preluat drepturile SC SZD ELECTRO SRL) în contradictoriu cu pârâtul MUNICIPIUL MANGALIA prin PRIMAR (care a preluat obligaţiile SERVICIULUI PUBLIC ADPP MANGALIA). Obligă pârâtul să achite reclamantei suma de 1.298.844,62 de lei cu titlu de dobândă legală penalizatoare aferentă debitului restant de 2.496.767,35 de lei pentru perioada 17 ianuarie 2015– 24 martie 2023 şi respinge în rest pretenţiile formulate. Cu drept de recurs în termen de 10 zile de la comunicare. Cererea de recurs se depune la Tribunalul Constanţa – Secţia de contencios administrativ şi fiscal. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, astăzi, 13 august 2024.
Document: Hotarâre 1107/2024 13.08.2024”
Decizia a fost menținută și de magistrații Curții de Apel Constanța.
„Solutia pe scurt: Respinge recursul, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi 14.10.2024. Red.jud. MVM - gref.AA
Document: Hotarâre 781/2024 14.10.2024”
Ce a arătat Bricohouse SRL în fața Judecătoriei Mangalia
„În motivarea cererii, creditoarea a arătat, în esenţă, faptul că (...) la data de 18.11.2024 i-a fost comunicată debitorului somaţia de plată privind sumele datorate creditoarei şi i-au fost aduse la cunoştinţă prevederile art. 2 şi art. 3 din OG nr. 22/2002, astfel că termenul prevăzut de lege pentru alocarea de către debitor a fondurilor necesare stingerii debitelor s-a împlinit la data de 19.05.2025, iar la data de 21.05.2025 terţul poprit Ministerul Finanţelor Publice -D.G.R.F.P. ###### - Trezoreria Mangalia a recepţionat adresa de înfiinţare a popririi asupra conturilor debitorului dar nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi reveneau pentru efectuarea popririi potrivit art. 787 Cod procedură civilă ci a comunicat faptul că în bugetul de venituri şi cheltuieli al autorităţii administrativ teritoriale nu au fost aprobate şi repartizate sume în vederea stingerii obligaţiilor către creditoare şi a solicitat cu rea credinţă aplicarea încă o dată a prevederilor OG nr. 22/2002.”
De ce a solicitat Trezoreria Mangalia respingerea cererii de judecată
„Terţul poprit D.G.R.F.P. ######-A.J.F.P. Constanţa pentru Trezoreria Mangalia a depus întâmpinare prin care a solicitat respingerea ca nefondată a cererii motivat, în esenţă, prin aceea că s-a conformat dispoziţiilor OG nr. 22/2002 şi Ordinului M.F. nr. 2336/2011, a răspuns executorului judecătoresc prin adresa nr. 2522/22.05.2025, prin care a confirmat primirea popririi, a transmis notificarea nr. R28118/21.05.2025 şi Anexa 2 către Primăria Mangalia şi, de la data primirii adresei de înfiinţare a popririi (rectificată), respectiv 21.05.2025, ora 10,00, a înfiinţat poprirea asupra conturilor debitorului pentru suma de 1320817,88 lei.
S-a mai arătat de către terţul poprit faptul că debitorul a comunicat situaţia disponibilităţilor/creditelor bugetare deschise şi neutilizate în conturi şi a stabilit, potrivit art. 3 alin.2 din OMF #########, că sumele ce fac obiectul indisponibilizării sunt în cuantum de 0 lei, faptul că Trezoreria Mangalia a întocmit Anexa 1 privind sumele ce alimentează conturile debitorului iar debitorul i-a transmis Anexa 2 completată cu sumele neutilizate care se indisponibilizează din conturile respective, care indică valoarea de 0 lei, astfel că, în condiţiile în care debitorul instituţie publică nu alocă fondurile necesare executării titlului, nu se poate reţine atitudinea culpabilă a terţului poprit şi neîndeplinirea de către acesta a obligaţiilor ce îi revin potrivit art. 789 Cod procedură civilă.”
Primăria Mangalia nu are sumele necesare în buget
„Debitorul a depus întâmpinare prin care a solicitat respingerea ca inadmisibilă şi ca nefondată a cererii motivat, în esenţă, prin aceea că terţul poprit şi-a îndeplinit toate obligaţiile impuse de Ordinul nr. ######### emis de Ministerul Finanţelor Publice iar neconsemnarea la dispoziţia executorului judecătoresc a sumelor indicate în adresa de înfiinţare a popririi s-a datorat conduitei debitorului care, potrivit situaţiei comunicate prin adresa nr. R 28118/21.05.2025 şi prin adresa nr. 28234/22.05.2025, Anexa 2 la procedură, a arătat că nu au fost alocate în bugetul propriu sumele pentru efectuarea plăţilor sumelor stabilite prin titluri executorii, şi a solicitat, prin notificarea nr. R 28118/21.05.2025, aplicarea dispoziţiilor OG nr. 22/2002, aplicare care nu instituie un impediment la pornirea executării silite şi nici temei pentru admiterea cererii de validare a popririi în maniera solicitată de creditoare.”
Ce a reținut Judecătoria Mangalia
„#### de dispoziţiile legale anterior menţionate şi văzând împrejurarea că probele administrate în cauză au relevat faptul că adresa de înfiinţare a popririi a fost comunicată terţului poprit la data de 21.05.2025 (...), iar termenul de 6 luni prevăzut de dispoziţiile O.G. nr. 22/2002 s-a împlinit în condiţiile în care somaţia emisă de executorul judecătoresc ####### ####### în dosarul de executare nr. 1431/CN/2024 la data de 12.11.2024 i-a fost comunicată debitorului Municipiul Mangalia prin ###### la data de 18.11.2024, instanţa apreciază că sunt întrunite condiţiile legale pentru admiterea cererii de validare a popririi.”
În legătură cu apărările formulate de către terțul poprit în care acesta arată că nu i se poate imputa situația de față, instanța a apreciat că aspectele învederate de Trezoreria Mangalia nu sunt de natură să conducă la respingerea cererii de chemare în judecată. Judecătoria Mangalia a făcut trimiteri spre a susține opinia la jurisprudența Curții Europene a Drepturilor Omului și la prevederile art. 20 din Constituția României.
„În concret, debitorul din prezenta cauză este o instituţie publică, deci parte a administraţiei în înţelesul autonom acordat acestei noţiuni în cadrul blocului de convenţionalitate, şi are îndatorirea, ca reprezentant al statului, de a veghea la respectarea principiului legalităţii şi de a executa de bunăvoie şi cu promptitudine o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă (...)
În atare condiţii, în raport de ansamblul considerentelor de fapt şi de drept anterior expuse, instanţa va admite cererea formulată de creditoarea ########## S.R.L., va dispune validarea popririi înființate prin adresa emisă de executorul judecătoresc ####### ####### la data de 20.05.2025 în dosarul de executare silită nr. 1431/CN/2024 asupra sumelor de bani (solduri creditoare prezente şi viitoare) aflate în contul/conturile debitorului MUNICIPIUL MANGALIA prin ###### până la concurenţa sumei de 1320817,88 lei reprezentând debit datorat creditoarei potrivit sentinţei civile nr. ######### din 13.08.2024 pronunţată de Tribunalul Constanţa în dosarul nr. ###/118/2017 (1298844,62 lei) şi cheltuieli de executare silită (21973,26 lei) şi îl va obliga pe terţul poprit Ministerul Finanţelor Publice -D.G.R.F.P. ######- Unitatea Fiscală Municipală Serviciul Trezorerie şi Contabilitate ####### Mangalia la plata către creditoarea ########## S.R.L. a sumelor aflate în conturile debitorului MUNICIPIUL MANGALIA, în limita creanţei de #######,88 lei.”
Despre Bricohouse SRL
Conform termene.ro, Bricohouse SRL a fost fondată în anul 2012, are sediul social în Zalău, județul Sălaj, iar obiectul de activitate este „comerț cu ridicata al mobilei, covoarelor și a articolelor de iluminat”.
Asociat unic și administrator este Elekes Atilla, care mai apare în Field Residence SRL, conform sursei citate.
Bricohouse SRL a terminat anul 2024 cu un profit de 4.869 lei, datorii de 166.773 lei și un singur angajat.
Contractele dintre SC SZD Electro SRL și ADPP Mangalia
Conform licitatiapublic.ro, cele două părți au încheiat două contracte, ambele reprezentând lucrări pentru serviciul iluminat public.
Primul contract a fost parafat în august 2007 și a avut o valoare de 7.606.492 lei. Ulterior, în anul 2010, părțile au bătut din nou palma pentru un acord cadru de 280.000 de lei, ce a fost prelungit prin contracte subsecvente în perioada 2011-2013.
Sursă motivare: ReJust și Portal Just
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
Citește și:
Studiu de oportunitate de aproape 24.000 de euro cumpărat de Primăria Mangalia. Cine îl întocmește (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


