Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:50 13 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Florin Goidea, director CNAPMC „Portul nu e blocat, sunt doar aglomerări în unele terminale. Este o situație specială și trebuie să ne adaptăm" (GALERIE FOTO+VIDEO)

ro

11 May, 2022 00:00 3061 Marime text
  • Portul Constanța este sufocat de nave
  • Zeci de vapoare sunt ancorate în port, iar multe altele așteaptă în largul Mării Negre să le vină rândul
  • Portul Constanța poate descărca zilnic o sută de mii de tone de marfă
  • Florin Goidea spune că se fac eforturi pentru fluidizarea traficului şi expedierea cât mai rapidă a mărfurilor din port
  • Urmează să fie achiziţionate două scanere, în Porturile Constanţa Nord şi Constanţa Sud Agigea, iar personalul vamal a fost suplimentat cu 20 de angajaţi
  • Începând de astăzi se operaționalizează poarta 14 astfel încât intrarea camioanelor să se facă prin poarta 10 bis iar ieșirea prin poarta 14
  • S-au dezafectat cca 400 de vagoane și la începutul lunii următoare se începe reabilitarea primelor 35 de linii din triajele portului
  • Se vor elibera de vagoane liniile de la 2 la 7 în triaj Palas, linii necesare pentru activitatea derulată de compania Oil Terminal
  • În permanență au loc ședinte de pentru soluționarea urgențelor care apar
 
Portul Constanța este sufocat de nave.

Zeci de vapoare sunt ancorate în port, iar multe altele așteaptă în largul Mării Negre să le vină rândul.

Cele mai multe nave trebuiau să ajungă la Odesa, dar zona este înconjurată de armata rusă.

Singura variantă este acum portul Constanța, unde traficul de mărfuri s-a dublat de când a început războiul.

Navele comerciale care staționează în largul litoralul românesc s-au înscris pe o listă de așteptare, pentru că toate danele portului Constanța sunt ocupate de containere pline de mărfuri.

În imaginile surprinse de reporterii ZIUA de Constanța se văd zeci de ambarcațiuni și mii de containere.


„Portul Constanța primește în acest moment un aflux de nave mult mai mare față de ceea ce operau în trecut, de aceea, trebuie să lucreze 24 din 24 și trebuie să demareze toate aceste procese de descărcare mult mai rapid față de cum o făceau înainte”, a declarat și ministrul economiei, Florin Spătaru.

Portul Constanța poate descărca zilnic o sută de mii de tone de marfă.

Acum se descarcă 67.000 de tone.

Practic, se lucrează la 70 la sută din capacitate.



„Este aglomeraţie în unele terminale din Portul Constnaţa, în contextul în care porturile ucrainene nu mai sunt operaţionale, însă nu este vorba despre un blocaj", a declarat pentru ZIUA de Constanța, directorul Administrației Porturilor Maritime Constanța, Florin Goidea.

Acesta precizează că mărfurile care aveau destinația finală Ucraina și Republica Moldova mergeau în ţări non UE, iar România este o ţară a Uniunii Europene şi există regulamente vamale care trebuie respectate şi, din acest motiv, procedura la vamă este mai complicată.

Florin Goidea mai spune că se fac eforturi pentru fluidizarea traficului şi expedierea cât mai rapidă a mărfurilor din port.

De asemenea, urmează să fie achiziţionate două scanere, în Porturile Constanţa Nord şi Constanţa Sud Agigea, iar personalul vamal a fost suplimentat cu 20 de angajaţi.


Florin GOIDEA, director general CNAPMC


Cât privește taxele percepute de operatori, care ar determina armatorii să-și țină navele în larg, în așteptare, directorul CNAPMC, spune că „administrația are terenul în concesiune de la minister și este dat în chirie operatorilor portuari care își fac politica economică și comercială iar administrația portuară nu se poate amesteca în acțiunile lor".

Florin Goidea a dat asigurări că autoritățile chiar își fac treaba pentru a fluidiza expedierea mărfurilor din port.
 
„Vama a mărit semnificativ numărul de agenți și a prelungit programul de lucru.

Începând de astăzi se operaționalizează poarta 14 astfel încât intrarea camioanelor să se facă prin poarta 10 bis iar ieșirea prin poarta 14.
CFR lucrează, s-au dezafectat cca 400 de vagoane și la începutul lunii următoare se începe reabilitarea primelor 35 de linii din triajele portului.
Se vor elibera de vagoane liniile de la 2 la 7 în triaj Palas, linii necesare pentru activitatea derulată de compania Oil Terminal. În permanență au loc ședinte de pentru soluționarea urgențelor care apar", a mai spus directorul CNAPMC pentru ZIUA de Constanța.

În plus, pentru că mărfurile descărcate la Constanța să ajungă la destinație, autoritățile au creat coridoare speciale, prin care acestea vor fi transportate cu camioanele spre Republica Moldova și Ucraina.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Aglomerație în portul Constanța (GALERIE FOTO+VIDEO)
https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/actualitate/aglomeratie-in-portul-constanta-galerie-foto-video-782498.html
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Vezi toate STIRILE VIDEO!

Ti-a placut articolul?

Comentarii