Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:12 20 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

După un profit de 1,3 milioane de lei, în 2013 Confort Urban - „Ne-a tras în jos situaţia Shapir Structures SRL“ (documente)

ro

04 Sep, 2014 00:00 5076 Marime text
Dacă situaţia financiară a Societăţii Naţionale Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu SA este „critică şi instabilă“, potrivit unui raport al societăţii de verificare şi monitorizare firme RisCo, iată că la societatea Confort Urban SRL lucrurile stau cu totul diferit. Dacă în ultimii trei ani, Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu SA a înregistrat doar pierderi, cifra de afaceri a Confort Urban SRL a avut un trend ascendent, profitul societăţii ajungând în 2013 la 1,3 milioane lei.
 
„Compania are o situaţie financiară stabilă. Profitabilitatea operaţională, cea netă, precum şi indicatorii de bilanţ indică o soliditate financiară fără riscuri pentru perioada următoare“, se precizează în raportul societăţii RisCo. Din acelaşi raport mai aflăm că, în anul 2011, societatea Confort Urban a avut o cifră de afaceri netă de 18.527.937 de lei, în anul 2012, de 20.956.962 de lei, iar în anul 2013, de 34.245.144 de lei. Cât priveşte numărul de angajaţi, în anii 2011 societatea a avut 253 de angajaţi, în anul 2012 - 240 de angajaţi, iar în anul 2013, 250 de angajaţi.
 
Raportul RisCo a stabilit, la capitolul care vizează Indicatorii de profitabilitate, următoarele:
 
Marja profitului net este foarte scăzută, comparativ cu industria din care face parte. Firma prezintă un risc mare, având în vedere ca poate intra foarte uşor pe pierdere.
 
Marja Profitului Operaţional este foarte scăzută, comparativ cu industria din care face parte. Firma prezintă un risc mare, având în vedere că profitabilitatea operaţională este foarte scăzută şi poate intra foarte uşor pe pierdere.
 
Evoluţia Cifrei de Afaceri este semnificativ mai bună decât cea a industriei din care face parte. Firma prezintă un risc mai scăzut decât sectorul de activitate din care face parte, dar este puţin probabil ca această performanţă să fie menţinută pe o perioadă mai mare de trei ani.
 
Randamentul Activelor este foarte scăzut, comparativ cu industria din care face parte firma, iar profitul net obţinut este foarte redus, comparativ cu activele firmei, ceea ce indică o competitivitate scăzută sau o perioadă economică adversă.
 
Randamentul Capitalurilor este foarte scăzut, comparativ cu industria din care face parte firma, iar profitul net obţinut este foarte redus, comparativ cu capitalurile acţionarilor. Firma nu fructifică capitalul existent.
 
În ceea ce priveşte Indicatorul de Solvabilitate, s-au stabilit următoarele:
 
Gradul total de Îndatorare - Nivelul datoriilor în total activ este mai mic decât media industriei din care face parte. Firma are capitaluri proprii care permit un bun echilibru financiar.
 
Gradul de Îndatorare Financiară - Datoriile către bănci şi instituţii financiare au o pondere foarte redusă în total activ, iar gradul de îndatorare este semnificativ mai mic decât media industriei din care face parte.
 
Gradul Acoperire Datorii - profitul din activitatea curentă a firmei acoperă într-o măsură foarte mică datoriile totale, iar firma poate avea probleme majore în rambursarea acestora. Indicatorul este semnificativ mai mic decât media industriei.
 
Gradul Acoperire Dobânzi - Profitul din activitatea curentă a firmei acoperă foarte bine dobânzile la împrumuturi, iar firma are suficiente resurse financiare pentru rambursarea datoriilor. Indicatorul este mult mai mare decât cel al industriei din care face parte.
 
La Capitolul Indicatori de lichiditate, Rata curentă, raportul RisCo precizează: activele circulante ale firmei - stocuri, clienti, lichidităţi - acoperă într-o proporţie foarte bună plata datoriilor pe termen scurt. Rata curentă este semnificativ mai mare decât media industriei din care face parte.
 
Testul Acid - Lichidităţile firmei (clienţi, conturi curente, casă) depăşesc semnificativ plata datoriilor pe termen
scurt. Firma are lichidităţi importante şi nu va avea probleme pe termen scurt.
 
La capitolul care urmăreşte Indicatorii de Eficienţă, au fost stabilite următoarele:
 
Perioada de încasare clienţi - Firma încasează facturile emise în termene mult mai lungi decât media industriei din care face parte. Încasarea la termene foarte mari a creanţelor creează lipsa de lichidităţi şi dezechilibru financiar.
 
Perioada de plată furnizori - Firma îşi plăteşte furnizorii la termene mult mai lungi decât cele ale industriei din care face parte. Plata la termene mult mai lungi a acestora constituie surse de finanţare, surplus de lichidităţi şi premise de dezvoltare.
 
Perioada de rotaţie a stocurilor - Firma are stocuri mai mici decât media industriei din care face parte. Menţinerea unor stocuri reduse conduce la un management financiar mai bun, o încasare rapidă a banilor şi premise de dezvoltare.
 
„Rapoartele RisCo au un caracter pur informativ şi nu constituie un sfat, o recomandare, o ofertă sau o invitaţie de a cumpăra sau a subscrie produse sau servicii şi nu pot sta la baza încheierii sau încetării unui contract sau a unui angajament de orice natură şi nici nu reprezintă o garanţie privind minimizarea sau eliminarea anumitor riscuri asociate activităţii utilizatorului“, mai precizează reprezentanţii RisCo.

Ce spune preşedintele Consiliului de Administraţie

Florin Mugur Voinescu, preşedintele CA, a declarat că „situaţia nu este chiar aşa de bună“. „Ne-a cam tras în jos situaţia societăţii Shapir Structures SRL, din cauza problemelor pe care le-a avut. Cred că, în două săptămâni, va avea loc o şedinţă a CA şi voi propune un plan de reorganizare. Va trebui să renunţăm la unii angajaţi“, a spus Florin Mugur Voinescu.

Directorul Viorel Farcaş - „Vom avea un profit mai mic, dar nu ne închidem“

La rândul său, directorul general al societăţii Confort Urban SRL, Viorel Farcaş, ne-a explicat de ce s-a ajuns la situaţia semnalată de preşedintele CA-ului. „Confort Urban SRL se ocupă şi de producerea asfaltului pentru trafic uşor şi trotuare. Societatea Shapir Structures SRL era principalul cumpărător de asfalt de la noi. Însă societatea a intrat în insolvenţă, iar contractul câştigat la Constanţa în noiembrie 2011 pentru «Întreţinere, reparare şi modernizare a tramei stradale a municipiului Constanţa pentru anii 2012, 2013, 2014» a fost stopat. Din luna martie, în Constanţa nu se mai lucrează la reabilitarea străzilor. Acum, soluţia ar fi ca, în următoarea şedinţă a Consiliului Local Municipal, consilierii să aprobe noile tarife de reabilitare a tramei stradale şi să continuăm noi, Confort Urban SRL, reabilitarea străzilor. Dacă aceste tarife noi pentru reabilitarea tramei stradale nu vor fi aprobate, vom fi nevoiţi să ne reorganizăm, adică vom renunţa la circa 50 de angajaţi. Este vorba despre persoane pensionate, cu care lucrăm prin contracte pe perioadă determinată. Dacă anul trecut am avut un profit de 1,3 milioane de lei, anul acesta va fi mai mic, dar nu ne închidem“, ne-a explicat directorul general al Confort Urban SRL, Viorel Farcaş.

Confort Urban, din datele Registrului Comerţului

Potrivit Registrului Comerţului, societatea Confort Urban SRL a fost înfiinţată în anul 1997 şi are sediul social în municipiul Constanţa, Piaţa Ovidiu nr. 9. Societatea are un capital social subscris de 45.538.230 de lei, integral vărsat, fiind compus din 4.553.823 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 10 lei, la care se adaugă un aport în natură de 921.730 de lei. Asociat unic al societăţii este Consiliul Local Municipal Constanţa. Administratorii societăţii sunt: Alexe Dragoş Gabriel (membru în Consiliul de Administraţie), născut în anul 1973, în Bucureşti, Mihaela Claudia Vladu (director economic), născută în 1977, în Constanţa, Cristinel Viorel Farcaş (director general), născut în 1972, în Constanţa, Claudiu George Rădulescu (director comercial), născut în 1957, în Constanţa, Florin Mugur Voinescu (inginer-şef Departament Producţie, preşedintele CA), născut în 1948, în Constanţa, Constantin Găluşcă (membru CA), născut în 1955, în comuna Nicolae Bălcescu, Constantin Bavaleta (membru CA), născut în 1945, în comuna Baia, Tulcea, Maria Oprea (membru CA), născută în 1953, în comuna Scăioşi, judeţul Prahova, Marian Mihoci (membru CA), născut în 1954, în municipiul Constanţa. Activitatea principală a societăţii, conform codificării CAEN, este legată de „lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor“.

Shapir Structures SRL, în insolvenţă

Societatea Shapir Structures SRL, cu sediul social în municipiul Bucureşti, strada Dr. Iacob Felix, a fost înfiinţată în anul 2000. Potrivit ultimei înregistrări la Registrul Comerţului, din data de 23 iulie 2014, SC Shapir Structures SRL este în insolvenţă, aflându-se sub incidenţa Legii nr. 85/2006. Administratorul judiciar al societăţii Shapir Structures SRL este Casa de Insolvenţă Transilvania Filiala Bucureşti SPRL, reprezentată prin Adrian Lotrean şi Andreea Cionca Anghelof. Tot din Registrului Comerţului aflăm că societatea are un capital social de 5.240.000 de lei, integral vărsat, fiind compus din 524 de părţi sociale, valoarea uneia fiind de 10.000 de lei. Asociat unic şi administrator al SC Shapir Structures SRL este SC Larton Consultants Limited, cu sediul în Cipru, 1604, Nicosia, Kennedy Avenue 89, societate înfiinţată în anul 1998 şi reprezentată de Chris Georghiades (născut în 1953, în Cipru) şi Thomas Christodoulou (născut în 1980, în Cipru). Cei doi au fost numiţi în funcţia de administrator după ce Avraham Morgenstern, cercetat de procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie în Dosarul Campusul social „Henri Coandă”, a fost revocat din funcţia de administrator al SC Shapir Structures SRL. Informaţia a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea a IV-a, nr. 4424/4.VII.2014. În anul 2010, SC Shapir Structures SRL apare ca asociat şi în SC Roichman Engineering SRL. Tot în 2010, firma şi-a schimbat obiectul principal de activitate din lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor în lucrări de construcţii a drumurilor şi a căilor ferate. În acelaşi an, firma şi-a modificat valoarea unei părţi sociale de la 10 lei la 10.000 de lei, iar numărul părţilor sociale s-a modificat şi el de la 20 la 100. De asemenea, s-a majorat şi capitalul social al societăţii, acesta ajungând la suma de 1.000.000 de lei, împărţit în 100 de părţi sociale, deţinute în totalitate de asociatul unic Larton Consultants Ltd. În 2011, SC Shapir Structures SRL a fost cooptată ca asociat în SC MD Group SRL, cu sediul în Alexandria. În acelaşi an, SC Shapir Structures SRL preia şi restul părţilor sociale ale SC MD Group SRL, devenind astfel unic acţionar al firmei din judeţul Teleorman. În 2011, SC Shapir Structures SRL şi-a majorat din nou capitalul social cu un milion de euro, acesta ajungând la suma de 5.240.000 de lei. În 2012, SC Shapir Structures SRL şi-a deschis două noi puncte de lucru, de această dată în judeţele Maramureş şi Suceava, şi şi-a extins şi obiectul de activitate. Anul 2013 aduce retragerea firmei Shapir Structures SRL din SC Roichman Engineering SRL.

Afacerile Shapir Structures SRL în Constanţa şi ţară

Shapir Structures SRL, compania care a construit ansamblul de locuinţe sociale ce l-au adus pe primarul Constanţei, Radu Mazăre, în vizorul DNA, a avut o creştere uriaşă a cifrei de afaceri în 2012. Pe lângă contractul de construcţie a locuinţelor sociale din cartierul „Henri Coandă“, compania a câştigat în Constanţa alte câteva contracte foarte importante pe partea de reparaţii de străzi. Shapir Structures a câştigat, în 2009, un contract de peste 162 de milioane lei în Constanţa, printre altele, pentru lucrări de ranforsare şi reparare a tramei stradale. În 2012, compania a primit şi contractul de peste 160 de milioane de lei pentru întreţinerea, repararea şi modernizarea tramei stradale din Constanţa pe anii 2012, 2013 şi 2014. În anii 2011 şi 2012, compania a obţinut contractul de peste 50 de milioane de lei pentru reabilitarea unor drumuri judeţene din judeţul Sălaj şi un contract pentru lucrări suplimentare pe drumul judeţean 108 A şi DN1F. Contractele au fost atribuite de Consiliul Judeţean Sălaj. CNADNR a lăsat pe mâna israelienilor centura de ocolire a Alexandriei şi reabilitarea drumului Alexandria - Craiova, ambele contracte atribuite în 2011.
 
În ediţia online a publicaţiei ZIUA de Constanţa, puteţi vizualiza documente privind procedura de licitaţie în vederea atribuirii contractelor la care facem referire în articolul de faţă.
 
Citeşte şi
 
Numai patru-s norocoase:
Pentru ce a încasat SC Shapir Structures SRL sute de milioane de lei de la constănţeni (documente)

 
Ce explicaţii au CA-ul şi directorul general
Aeroportul Mihail Kogălniceanu, într-o situaţie financiară instabilă (documente)

Ti-a placut articolul?

Comentarii