Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
05:42 14 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Știri Constanța Ce obiective va avea de îndeplinit managerul MINAC pentru perioada 2024-2028 (DOCUMENT)

ro

24 Oct, 2024 17:00 1491 Marime text


 
  • Prin dispoziția nr. 613 din 15 octombrie 2024, președintele CJC a aprobat Caietul de Obiective elaborat în vederea organizării concursului de proiecte de management pentru Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța
  • Perioada de management este de 4 ani, din momentul începerii noului contract de management
  • MINAC se încadrează în categoria muzeelor de importanţă naţională
  • Răzvan Victor Pantelimon a fost numit în funcția de director general interimar/manager interimar în luna august 2024 până la data începerii executării noului contract de management, dar nu mai mult de 120 de zile calendaristice
  • Reamintim că de la începutul lunii octombrie 2024, MINAC a închis expoziția permanentă de la sediul din Piața Ovidiu nr. 12 pentru o perioadă nedeterminată, ca urmare a intrării clădirii într-un amplu proiect de restaurare




Răzvan Victor Pantelimon a fost numit în funcția de director general interimar/manager interimar la Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța în luna august 2024 până la data începerii executării noului contract de management, dar nu mai mult de 120 de zile calendaristice.

Prin dispoziția nr. 613 din 15 octombrie 2024, președintele CJC a aprobat Caietul de Obiective elaborat în vederea organizării concursului de proiecte de management pentru Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța.

Perioada de management este de 4 ani, din momentul începerii noului contract de management.

MINAC se încadrează în categoria muzeelor de importanţă naţională (conform HG 1341/31 octombrie 2007).

Finanţarea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa se realizează din venituri proprii şi subvenţii, acordate prin bugetul Consiliului Judeţean Constanţa, donaţii, sponsorizări şi alte surse, conform legii.


MINAC este o instituţie publică şi are ca obiective cercetarea, achiziţionarea, tezaurizarea, conservarea, restaurarea şi valorificarea patrimoniului cultural naţional de natură arheologică, numismatică şi istorică, în scop de studiu şi educaţie.

Sarcini pentru management

A. Managementul va avea următoarele sarcini pentru durata proiectului de management:
I. Pentru perioada de 4 ani, managementul va avea următoarele sarcini:
1) să coordoneze activitatea de valorificare a colecţiilor muzeale prin organizarea de expoziţii, realizarea
unor materiale publicitare performante, elaborarea de studii în domeniul științei, informării și comunicării,

pe parcursul participării la conferinţe de specialitate;
2) să asigure dezvoltarea activitatilor de cercetare ştiinţifica și documentare a patrimoniului muzeului;
3) să asigure creşterea nivelului de protejare a patrimoniului cultural mobil și imobil al muzeului, din
punct de vedere al păstrării, conservării si restaurării;
4) să crească gradul de atractivitate al muzeului în scopul atragerii unui număr cat mai mare de vizitatori,
prin diversificarea continuă a serviciilor oferite de muzeu, respectiv, îmbunătățirea și ajustarea ofertei
culturale și a materialelor publicitare și de promovare, diferitelor segmente de vizitatori;
5) să asigure îmbunătățirea sistemului de evidentă și de digitizare a patrimoniului cultural mobil din
cadrul muzeului;
6) să asigure inventarierea bunurilor culturale deţinute;
7) să asigure clasarea în categoriile fond și tezaur a bunurilor culturale mobile;
8) să realizeze expoziţii virtuale pentru expoziţiile temporare desfăşurate la sediul muzeului;
9) să asigure creşterea nivelului de accesibilitate și punerea în valoare a patrimoniului muzeal deținut în
scopul cunoaşterii, educării si recreării;
10) să evalueze activitatea de actualizare și gestionare permanentă a bazei de date referitoare la colecţii,
respectiv a catalogului on-line al serviciilor oferite de muzeu, prin sporirea numărului de cercetări, expoziţii
si vizibilitate publica;
11) să stimuleze obţinerea fondurilor de cercetare naţionale și europene în vederea finanţării unor
programe de cercetare pentru creşterea eficientei și performanțelor în domeniul cercetării ştiinţifice în cadrul fiecărei secţii muzeale;
12) să promoveze metodologii şi tehnologii modeme de lucru în domeniul metodelor interdisciplinare de cercetare, restaurare, conservare, evidenţă şi publicare;
13) să promoveze prin acţiuni specifice identitatea şi cultura românească;
14) să sprijine crearea tututor condiţiilor necesare pentru documentarea, conservarea şi clasarea colecţiilor;
15) să iniţieze şi să controleze activităţile de întreţinere a imobilelor aflate în administrare, inclusiv reparaţiile curente şi capitale, restaurarea şi conservarea lor;
16) să se ocupe prin secţiile de specialitate și în limita posibilităţilor financiare cu organizarea cercetărilor arheologice sistematice;
17) să ia măsuri, pe baza constatărilor și propunerilor organelor competente, pentru prevenirea și îndepărtarea deficiențelor și abaterilor specifice activității muzeului;
18) să sprijine realizarea activităților de pedagogie muzeală, esenţiale în educaţia tinerei generaţii în spiritul apropierii acesteia de muzeul modern;
19) creşterea ponderii veniturilor proprii și a sponsorizărilor în total venituri și în acelaşi timp a gradului de acoperire din aceste surse a cheltuielilor administrative ale instituţiei;
20) să aplice un management de calitate al resurselor umane prin asigurarea participării personalului la programe de formare si specializare;
21) să participe la parteneriatele cu instituţii similare din țară și din străinătate în vederea atragerii de resurse (materiale informaţionale și, după caz, financiare);
22) să organizeze cel puţin două activitati anuale de mare anvergură, respectiv, Noaptea Muzeelor și Zilele Patrimoniului;
23) să promoveze dezvoltarea paginii web a muzeului, sursa de atragere a unui număr însemnat de noi clienţi si noi segmente de vizitatori, precum și de asigurare a accesului tineretului, precum și de oferire a informaţiilor pentru turişti;
II. Îndeplinirea tuturor obligaţiilor care derivă din aprobarea proiectului de management şi în conformitate cu ordinele/dispoziţiile/hotărârile autorităţii, respectiv cele prevăzute în legislaţia în vigoare şi în reglementările care privesc funcţionarea instituţiei;
III. Transmiterea către autoritate, conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgentă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţa de urgenţă, a rapoartelor de activitate şi a tuturor comunicărilor necesare.

B. În cazul activităţii de management desfăşurate în cadrul instituţiilor cu specific muzeal şi a colecţiilor publice, proiectul de management trebuie să aibă în vedere şi următoarele sarcini specifice:

1. constituirea ştiinţifică, administrarea, conservarea şi restaurarea patrimoniului;
2. cercetarea ştiinţifică, evidenţa, documentarea, protejarea şi dezvoltarea patrimoniului;
3. punerea în valoare a patrimoniului în scopul cunoaşterii, educării şi recreerii;
4. elaborarea şi punerea în aplicare a proiectelor de restaurare, cercetare, punere în valoare şi dezvoltare a patrimoniului.
C. În cazul activităţii de management desfăşurate în cadrul altor categorii de instituţii publice de cultură, în care este organizată conducerea pe baza contractului de management, proiectul de management trebuie să aibă în vedere îndeplinirea obiectivelor prevăzute în actul normativ de constituire a instituţiei.
VI. Structura şi conţinutul proiectului de management
Proiectul întocmit de candidat este limitat la un număr de 60 de pagini + anexe şi trebuie să conţină punctul de vedere al candidatului asupra dezvoltării instituţiei pe durata proiectului de management. În întocmirea proiectului se cere utilizarea termenilor conform definiţiilor prevăzute în ordonanţa de urgenţă.
În evaluarea proiectului de management se va urmări modul în care oferta candidatului răspunde sarcinilor formulate în baza prevederilor art. 12 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, având în vedere următoarele prevederi, care reprezintă totodată şi criteriile generale de analiză şi notare a proiectelor de management:
a) analiza socio-culturală a mediului în care îşi desfăşoară activitatea instituţia şi propuneri privind evoluţia acesteia în sistemul instituţional existent;
b) analiza activităţii instituţiei şi, în funcţie de specific, propuneri privind îmbunătăţirea acesteia;
c) analiza organizării instituţiei şi propuneri de restructurare şi/sau de reorganizare, după caz;
d) analiza situaţiei economico-financiare a instituţiei;
e) strategia, programele şi planul de acţiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituţiei publice de cultură, conform sarcinilor formulate de autoritate;
f) o previziune a evoluţiei economico-financiare a instituţiei publice de cultură, cu o estimare a resurselor
financiare ce ar trebui alocate de către autoritate, precum şi a veniturilor instituţiei ce pot fi atrase din alte surse.
Proiectul trebuie să conţină soluţii manageriale concrete, în vederea funcţionării şi dezvoltării instituţiei, pe baza sarcinilor formulate de autoritate.

Candidații, în baza unei cereri motivate, pot solicită de la instituție (MINAC) informații suplimentare, necesare elaborării proiectelor de management (e-mail: minaconstanta@gmail.com).

Relații suplimentare privind întocmirea proiectului de management se pot obține și de la Direcţia de Turism şi Coordonarea Instituţiilor de Cultură Subordonate din cadrul autorității, Compartiment Coordonarea Instituţiilor de Cultură Subordonate, e-mail: serv.cultura@cjc.ro.

Reamintim că de la începutul lunii octombrie 2024, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța a închis expoziția permanentă de la sediul din Piața Ovidiu nr. 12 pentru o perioadă nedeterminată, ca urmare a intrării clădirii într-un amplu proiect de restaurare și modernizare.
 
Astfel nu mai sunt posibile vizite în interiorul clădirii.
 
„Patrimoniul muzeal va fi găzduit într-o altă clădire, urmând ca relația cu publicul să fie reluată în cel mai scurt timp. De asemenea, până la reluarea activității expoziționale în noul sediu provizoriu, puteți vizita celelalte muzee din administrarea MINAC: Muzeul și Cetatea Histria; Muzeul, Monumentul triumfal și Cetatea de la Adamclisi; Muzeul Carsium de la Hârșova; Cetatea Capidava; Cetatea Ulmetum”, au mai transmis reprezentanții MINAC.  

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Citește și:

Schimbări la conducerea Muzeului de Istorie și Arheologie Constanța. Director interimar este Răzvan Pantelimon (DOCUMENTE)
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii