Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:30 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raportul Camerei de Conturi. Inspectorii au identificat câteva neconformități în execuția bugetară a CT BUS Constanța pentru anul 2019

ro

16 Mar, 2021 00:00 1476 Marime text
 
  • Inspectorii Camerei de Conturi au sesizat o serie de aspecte legate de achizițiile publice, cu prilejul auditului asupra conturilor de execuție al bugetului CT BUS pentru anul 2019
  • În timpul controlului, conducerea societății a actualizat Planul de pază și l-a înregistrat la Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța
  • S-a recomandat conducerii entității elaborarea unei procedurii operaționale care să cuprindă detaliat modul de lucru de la inițierea procedurii de achiziție sectorială până la atribuirea contractului
 
Camera de Conturi Constanța a publicat sinteza auditului derulat anul trecut la nivelul societății CT BUS SA Constanța, audit derulat în perioadele 04.05.2020 – 27.05.2020 și 29.06.2020 – 10.07.2020.
 
Auditul a vizat controlul situației, evoluției și modului de administrare a patrimoniului public și privat al UAT de către regia autonomă de interes local și societatea comercială cu capital integral sau majoritar al UAT Constanța.
 
În ceea ce privește exactitatea și realitatea
datelor reflectate în situațiile financiare, inspectorii Camerei de Conturi au sesizat
menținerea nejustificată în evidența financiar contabilă (contul „Drepturi de personal neridicate”) a sumei de 1.639 lei reprezentând drepturi salariale nesolicitate și nerestituite în termenul legal de prescripție.
 
Din punct de vedere al calității gestiunii economico-financiare, în procesul de evaluare a ofertelor la achiziția efectuată prin licitație deschisă pentru atribuirea unui contract sectorial de furnizare combustibil, comisia de evaluare a ofertelor nu a respectat modul de lucru prevăzut de legislația privind achizițiile publice și nu a întocmit înscrisuri privind evaluările efectuate.
"A fost afectată aplicarea corectă a procedurii de atribuire a contractului sectorial de servicii de asigurare CASCO a autovehiculelor, CT Bus SA în calitate de autoritate contractantă declarând câștigător un operator economic care a depus o
propunere tehnică ce nu conține toate cerințele solicitate prin caietul de sarcini. Entitatea a solicitat clarificări la propunerea tehnică iar răspunsul ofertantului a fost neconcludent. La declararea ofertei ca fiind conformă, comisia de evaluare nu a ținut cont de prevederile legale și de cerințele din caietul de sarcini și din fișa de date a achiziției", se arată în sinteza raportului de audit.
 
Totodată, la achiziția prin procedură simplificată pentru atribuirea unui contract sectorial de servicii privind curățenia și igienizarea de autobuze, CT Bus SA în calitate de autoritate contractantă a declarat câștigător un operator economic care a depus o propunere tehnică care nu conținea toate cerințele, astfel cum
acestea au fost solicitate prin caietul de sarcini.
 
De asemnenea, la achiziția prin procedură simplificată pentru atribuirea unui contract sectorial de servicii privind curățenia și igienizarea de autobuze, CT Bus SA în calitate de autoritate contractantă a declarat câștigător un ofertant a cărui propunere financiară a fost
de 1.650.000 lei și a declarat inacceptabilă oferta depusă de un operator economic care a depus în SEAP formularul de propunere financiară de 871.539,36 lei, nesemnat cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, fără să mai solicite acestuia clarificări de conformare.
 
Inspectorii Camerei de Conturi au mai sesizat faptul că planul de pază al CT Bus SA nu a fost actualizat, în sensul că acesta prevede 5 posturi permanente și un post cu durata de 8 ore, deși conform documentelor justificative puse la dispoziție de entitate a rezultat că serviciile de pază au fost prestate pentru un număr de 6 posturi cu program permanent, vezi secțiunea "documente".
 

Măsurile luate operativ de conducerea entității auditate pentru înlăturarea deficiențelor constatate

 
- Suma de 1.639 lei reprezentând drepturi salariale nesolicitate și nerestituite în termenul legal de prescripție a fost înregistrată la venituri.
- În timpul controlului, conducerea societății a actualizat Planul de pază și l-a înregistrat la Inspectoratul de Poliție al Județului Constanța.
 

Concluzii audit

 
Având în vedere natura abaterilor și a erorilor, contextul în care acestea s-au produs precum și valoarea abaterilor, în sumă totală de 780 mii lei, auditorii publici externi au exprimat o concluzie generală cu rezerve, datorită caracterului semnificativ al cazurilor de neconformitate (erorilor/abaterilor), gradul de răspândire a acestora fiind redus.
 

Măsurile dispuse și recomandările formulate de camera de conturi

 
Pentru abaterile identificate s-au formulat recomandări cu privire la respectarea prevederilor legale privind organizarea evidenței contabile și efectuarea de achiziții publice. S-a recomandat conducerii entității elaborarea unei procedurii operaționale care să cuprindă detaliat modul de lucru de la inițierea procedurii de achiziție sectorială până la atribuirea contractului, prin transpunerea în acest document a prevederilor Legii privind achizițiile sectoriale și a normelor de aplicare a acesteia.
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii