Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:50 18 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

„Opoziţia“ vrea să atace contractul cu Isuzu Scandal pe achiziţia de autobuze electrice pentru RATC (document)

ro

25 Jul, 2018 00:00 2943 Marime text
Consilierii locali din Comisia de specialitate nr. 5 - pentru administraţie publică, juridică, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeanului din cadrul CLM s-au reunit ieri în şedinţă. Pe ordinea de zi au fost analizate două proiecte de hotărâre de Consiliu Local. Este vorba despre:
- proiectul de hotărâre privind aprobarea participării în cadrul proiectului, de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, a cheltuielilor legate de proiect, precum şi de aprobare a Acordului de parteneriat privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice”;
- proiectul de hotărâre privind aprobarea participării în cadrul proiectului, de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, a cheltuielilor legate de proiect, precum şi de aprobare a Protocolului de asociere privind realizarea în comun a unei achiziţii publice ocazionale pentru proiectul „Achiziţie de mijloace de transport public - autobuze electrice”.
 
Secretarul Comisiei, consilierul local PSD, Dede Perodin, a declarat că aleşii prezenţi au dat aviz favorabil pentru cele două proiecte.
Vă reamintim că, pe 13 iulie a.c., a fost semnat contractul de furnizare a celor 104 autobuze urbane cu Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş., câştigătoarea licitaţiei internaţionale, în cadrul proiectului Smart Transport Public Constanţa.

O treime din flota RATC va fi formată din autobuze electrice 

„Noul parc auto al Regiei de Transport în Comun Constanţa va avea 104 autobuze noi, cu 14 mai multe decât calculasem iniţial, pentru că, în urma licitaţiei şi a preţului propus, am putut suplimenta numărul autovehiculelor noi“, afirma, la sfârşitul lunii iunie, primarul Decebal Făgădău.

Suplimentarea numărului de autobuze a fost votată de Consiliul Local Municipal Constanţa în şedinţa de luna trecută. „Aceste autobuze vor reconstrui coloana vertebrală a companiei de transport. Pe viitor, flota RATC va cuprinde două treimi autobuze Diesel Euro 6, care, ne place nu ne place, reprezintă soluţia cea mai rentabilă din punct de vedere economic, pentru a avea un preţ de călătorie scăzut, şi o treime flotă verde, adică autobuze electrice sau hibrid sau cu hidrogen. Vom vedea ce soluţii vom găsi în perioada următoare. Vrem să facem din RATC principalul pilon de încredere în ceea ce priveşte transportul public din Constanţa“, a adăugat edilul-şef al municipiului Constanţa.

Autobuzele fabricate de ISUZU au o valoare de 100 de milioane de lei, credit accesat de la BERD de Primăria Constanţa. Garanţia este de 24 de luni, societatea urmând a asigura partea de prevenţie şi planificare a mentenanţei.

„Constanţa Altfel” a trecut la faza pe ameninţări! 

Reprezentanţii Asociaţiei „Constanţa Altfel” sunt nemulţumiţi de strategia de transport a municipalităţii: „Dacă nu se achiziţionează autobuze electrice pentru oraş, iar cele 100 de autobuze diesel să fie scoase pe rutele metropolitane, vom ataca hotărârea de Consiliu Local prin care aţi aprobat achiziţionarea de autobuze diesel. Să vedem pe unde scoateţi cămaşa dacă se anulează. Aveţi termen - prima şedinţă de Consiliu Local“, notează reprezentanţii asociaţiei pe pagina sa de Facebook.
 
Şi reprezentanţii USR, care derulează încă de anul trecut în mediul online campania „Înghesuiţi”, critică decizia municipalităţii de achiziţie de autobuze diesel şi susţin că Primăria încalcă chiar şi un acord internaţional. „Mobilitatea este sângele din viaţa oraşelor în care locuim. Drumurile şi autovehiculele rutiere transportă oamenii la muncă, părinţii îşi duc copiii la şcoală, camioanele ne livrează mâncare şi ne curăţă gunoiul. Însă aceste artere care ne reprezintă drumurile şi infrastructura rutieră pot deveni, la rândul lor, blocate, iar părţi din oraş pot ajunge poluate şi zgomotoase.
 
În viitorul apropiat, străzile oraşelor vor arăta diferit, maşinile electrice vor putea înlocui motoarele cu combustie internă, înăuntru nu vor mai exista şoferi, iar oamenii vor fi ocupaţi să lucreze sau să socializeze şi vor împarţi drepturile de utilizare a maşinilor autonome. Cum poate arăta viitorul mobilităţii urbane?
Şi de ce administraţia domnului Făgădău ne promite doar mai multă poluare, aglomeraţie şi incompetenţă?”, susţin aceştia.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • un cetatean 25 Jul, 2018 12:46 Exista autobuze pe pacura sau carbuni!!! Sunt mult mai ieftine!!! Clujul cumpara autobuze electrice cu finantare 70% Elvetia. La achizitiile din afara EU merge bine PARANDARATUL!! De preferinta Turcia!!