Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:53 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Documente Primăria Constanța asfaltează „de urgență” în an electoral cartierul Veterani. 3,3 milioane euro pentru aproape 3 kilometri (I)

ro

02 Feb, 2024 16:19 2568 Marime text
  • Cartier Veterani Constanța – Primăria asfaltează „de urgență” în an electoral, valoarea pentru 3,972 km este de 3,3 milioane euro. Studiile și proiectarea costă un million de euro
  • Asfaltări Constanța în an electoral – pe repede înainte și renunțarea la calitatea lucrărilor
  • Prețul mediu unui kilometru costă 836.959 euro 
  • Proiectantul SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța a propus varianta cea mai ieftină și cu o durată de exploatare redusă pentru asfaltarea Cartier Veterani. 
  • SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța - activitatea pe ultimii opt ani - cifre de afaceri modeste și pierderi regulate .
  • SC Confort Urban SRL face studii de fezabilitate cu societatea Art Colosseum SRL (2006) Constanța încă din 2017.
  • Societatea a elaborat experiza tehnică și pentru viitoarea Sală Polivalentă Constanța.
  • SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța încă 129.000 lei de la Confort Urban SRL în anul 2022. Studii de fezabilitate pentru trei cartiere și 19 străzi.
  • Urgența lucrărilor în an electoral reiese chiar din sudiul de fezabilitate
  • Durata de implementare este de 90 de zile  în plin an electoral , respective 30 de zile elaborare studii, avize , etc și 60 de zile lucrările de excuție.
 
Primăria Constanța a aprobat în ședința de CLM din data de 31 ianuarie 2024, un proiect privind aprobarea documentației tehnico - economice, faza de studiu de fezabilitate pentru „Lucrări de construire aferente tramei stradale din municipiul Constanța – Cartier Veterani – Etapa I: Str. General Mr. Toma Zotter, Aleea Veteranilor Tronson 2, Strada Prelungirea Tractorului – Tronson 1,2,3, Strada Lt. Col. Ion Jalea, Strada Mareșal Alexandru Averescu, Strada General De Brigadă Ioan Eremia – Tronson 1, Strada Locotenent Horia Hulubei Tronson 1,2,3, Strada Prelungirea Meșterul Manole Extindere″.
 
Primarul Vergil Chițac, prin SC Confort Urban SRL, prin director general Hira Stere, au propus consilierilor locali asfaltarea tramei stradale pe opt străzi din Cartierul Veterani. Proiectul a fost avizat de comisiile de specialitate nr. 1,3 și 5.
 
Caracteristicile generale ale proiectului de asfaltare sunt următoarele. Societatea SC Confort Urban SRL, prin  director general Hira Stere, este ordonator principal de credite și responsabilă pentru implementarea proiectului.
 
Durata de implementare este de 90 de zile în plin an electoral, respectiv 30 de zile elaborare studii, avize, etc și 60 de zile lucrările de excuție.
 
Finanțarea investițiilor se va face prin fonduri de la bugetul local cu o valoare totală de 3,3 milioane euro, cu TVA (16.622.011 lei) din care valoare lucrărilor este de 2,3 milioane euro (11.534.381 lei), iar diferența de un million de euro reprezintă studii, proiectare, avize, etc.
 
Suprafața totală asfaltată este de 3.972 m adică aproape 4 km. Durata de execuție este de 90 de zile de la data începerii lucrărilor pentru fiecare stradă , iar lucrările se vor desfășura simultan pe stadii de execuție , astfel încât durata totală a lucrărilor pentru întregul obiectiv de investiții va fi de 12 luni .
 
Valoarea pe kilometru este de 836.959 euro. Studiul de fezabilitate pentru asfaltare a fost elaborate de către societatea  Art Colosseum SRL prin  ing. Rădulescu Iulian. Proiectul propus nu necesită evaluarea impactului asupra mediului, reprezentând lucrări de dimensiuni reduse.
 
Străzile sunt următoarele :


1).Aleea Veteranilor  cu 2 benzi de circulație, Tronson 2 urmărește traseul dinspre Prel. Meșterul Manole spre est pe o lungime de 385 m ; Valoare 978.176 lei lei (195.635 euro) din care construcții- montaj 677.437 lei (135.487 euro)


2). Str.Prelungirea Tractorului cu 2 benzi de circulație, Tronson 1,2,3 urmărește traseul dinspre str. Lt. Col. Ion Jalea către str. Mareșal Al. Averescu pe o lungime de 323 m;Valoare 928.872 lei (185.774 euro) din care construcții- montaj 642.961 lei (128.592 euro)


3).Str. General Mr. Toma Zotter cu 2 benzi de circulație,  urmărește traseul dinspre Str. Mareșal Al. Averescu spre strada Tractorului pe o lungime de 275 m; Valoare 1.014.422 lei (202.884 euro) din care construcții- montaj 702.296 lei (140.459 euro)

 
4). Str. Lt. Col. Ion Jalea - 4 benzi de circulație ,  urmărește traseul dinspre Mareșal Al. Averescu spre sud până la str. General de Brigadă Ioan Eremia pe o lungime de 740 m;Valoare 4.282.325 lei (856.465 euro)  din care construcții- montaj 2.973.061 lei (594.122 euro)


5).Str. Mareșal Al. Averescu –  4 benzi de circulație  1 urmărește traseul dinspre str. Ctin. Hârjeu spre est până la Șos. Mangaliei pe o lungime de 565 m; Valoare 2.940.893 lei (588.179 euro) din care construcții- montaj 2.041.060 lei (408.212 euro)




6).Str. General de Brigadă Ioan Eremia cu 2 benzi de circulație,  urmărește traseul dinspre Str. Lt.Col. Ion Jalea către str. Prelungirea Meșterul Manole pe o lungime de 330 m ; (pietriș/pământ) Valoare 987.864 lei (197.553 euro) din care construcții- montaj 684.076 lei (136.815 euro).


7).Str. Lt. Horia Hulubei cu 2 benzi de circulație,  Tronson 1,2,3 urmărește traseul dinspre  Str. Mareșal Al. Averescu spre sud cu o lungime de 704 m;  Valoare 1.977.013 lei (395.403 euro) din care construcții- montaj 1.371.433 lei (274.866 euro) .


8). Prelungirea Meșterul Manole extindere 650 m cu 4 benzi de circulație , Etapa 1urmărește traseul dinspre Str. Mareșal Al. Averescu spre sud pe o lungime de 650 m . Valoare 3.512.550 lei (702.510 euro) din care construcții- montaj 2.442.063 lei (488.413 euro).

 
 
 

Ce a propus și recomandat proiectantul SC Art Colosseum SRL prin ing. Rădulescu Iulian. Proiectantul a propus varianta cea mai ieftină și o durată de exploatare redusă pentru asfaltarea Cartier Veterani. 

 
Studiul de fezabilitate propune două etape respectiv,  Etapa I - drumuri   cu acostamente de categoria tehnică II sau  III cu două benzi/patru benzi de circulație și Etapa II - construirea străzii cu parte carosabilă și trotuare, ca etapă finală și realizarea iluminatului public și a altor utilități subterane.
 
Pentru Etapa 1 proiectantul oferă două variante:

 Varianta (1).- Drum cu acostamente și îmbrăcăminte rutieră cu un strat asfaltic de protecție și rulare, pe ampriza disponibilă existentă.
Varianta (2) - prevede îmbrăcăminte rutieră cu două straturi asfaltice  de protecție și rulare  pe ampriza disponibilă existentă, dar recomandarea proiectantului este pentru variant 1 cu un singur strat asfaltic  de 6 cm și fundație de piatră spartă de 30 cm.
 
Proiectantul recomandă varianta (1) îmbrăcăminte rutieră cu un strat asfaltic și precizează faptul că valoarae costurilor este redusă cu 20 % față de varianta (2), dar are dezavantajul duratei de exploatare este redus.
 
Societatea Art Colosseum SRL prin ing. Rădulescu Iulian  recomandă la capitolul 8 al studiului de fezabilitate -  Implementarea Etapei finale (II) Construirea străzii cu parte carosabilă și trotuare în cel mult 3 ani după execuția etapei I.
 
Varianta recomandată prevede urgența implementării proiectului.
 
Urgența lucrărilor în an electoral reiese chiar din sudiul de fezabilitate

Iată cum motivează proiectantul recomandarea variantei ieftine dar cu durată de exploatare redusă.
“Având în vedere situația actuală a amprizei disponibile, necesitatea și oportunitatea îmbunătățirii cât mai rapide a condițiilor de circulație și siguranța a traficului, avantajul costului de realizare mai redus, precum și faptul că structura drumului se va integra ulterior în structura și secțiunea finală a străzii prevăzută în PUZ, varianta recomandată este Varianta (1) .- Drum cu îmbrăcăminte rutieră cu un strat asfaltic de protecție și rulare , pe ampriza disponibilă existentă, care rezolvă într-un interval relativ scurt și printr-o soluție tehnică economică , necesitățile publice cele mai urgente și obiectivele esențiale ale investiției propuse.”, se arată în SF.
 
 

SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța. Activitatea pe ultimii opt ani - cifre de afaceri modeste și pierderi regulate.

 
Societatea este reprezentată de asociat majoritar /administrator cu 67 % Bejenaru Raluca Mihaela și  Lăcustă Mihaela cu 33% are  sediul social pe str. Calafatului 82D , punct de lucru Bdul Mamaia nr. 269  și desfășoară activități de inginerie și consultanță tehnică.
Studiul de fezabilitate este semnat de ininer  Iulian Rădulescu în calitate de reprezentant al societății Art Colosseum SRL (2006) Constanța.
 

Scurt istoric al societății Art Colosseum SRL (2006) Constanța

 
Societatea SC Art Colosseum SRL s-a înființat în anul 2006  ( mof. 1360/2006) de către asociatele  fondatoare Bejenaru (fostă Spoială)  Raluca Mihaela și Pârâianu Nicoleta  (fostă Marin)  și  activități declarate de arhitectură, inginerie tehnică.
 
 În  anul 2007 au cooptat asociat nou  pe Lăcustă Mihaela cu 30%, iar Bejenaru (fostă Spoială)  Raluca Mihaela și Pârâianu Nicoleta  (fostă Marin)   dețineau câte 30% din societate.
 
SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța  își suspendă o perioadă scurtă activitatea , ulterior se  schimă sediul social pe str. Calafatului 64 și se schimbă  distribuirea procentelor între asociate astfel - Bejenaru Raluca Mihaela asociat majoritar  cu 34 % și administrator, Pârâianu Nicoleta  (fostă Marin)  cu 33%  și  Lăcustă Mihaela cu 33% (Mof. 293/2015) .
 

Modificări de actualitate în societatea Art Colosseum SRL (2006) Constanța

 
După 16 ani, asociata fondatoare Pârâianu Nicoleta (fostă Marin) se retrage din societate iar la sfârșitul anului trecut înființează socieatea Mirani Domus SRL (2023) Constanța cu același obiect de activitate , activități de inginerie tehnică și sediul social pe str. Calafatului 64.
 
Asociata Bejenaru Raluca Mihaela  devine asociat majoritar cu 67 % și administrator și  Lăcustă Mihaela cu 33%, sediul social se schimbă în str. Calafatului 82D, punct de lucru B-dul Mamaia nr. 269 cu aceeași activitate de inginerie și consultanță tehnică.
 

SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța. Activitatea pe ultimii opt ani - cifre de afaceri modeste și pierderi regulate.

 
Societatea a înregistrat în ultimii opt ani de activitate o medie a cifrei de afaceri de 195.000 lei și patru ani a întregistrat pierderi financiare. Chiar în anul 2022 când a contract lucrările de la societatea Confort Urban SRL societatea Art Colosseum SRL (2006) Constanța a înregistrat  pierderi în procent de 147%.
 
Media cifrei de afaceri pe ultimii opt ani  a societății administrate de către Bejenaru Raluca Mihaela  este de 195.000 lei  care reprezintă valori apropiate  cu achizițiile contractelor de la autorități publice .  Acest fapt arată faptul că societatea oferă serviciile  preponderant entităților publice de stat , și mai puțin pe nișa de profil privată. 
 
SC Confort Urban SRL face studii de fezabilitate cu societatea Art Colosseum SRL (2006) Constanța încă din 2017. Societatea a elaborat experiza tehnică și pentru viitoarea Sală Polivalentă Constanța. SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța încă 129.000 lei de la Confort Urban SRL în anul 2022. Studii de fezabilitate pentru trei cartiere și 19 străzi.
 
Societatea Art Colosseum SRL (2006) Constanța , în anul 2019, a efectuat expertiza tehnică pentru viitoarea Sală Polivalentă  pentru care a câștigat 43.950 ron.
 
SC Confort Urban SRL, societate aflată în subordinea Primăriei Constanța, a atribuit prin cumpărare directă două contracte în 2017 și 2019  în valoare de 161.157 lei către societate. SC Art Colosseum SRL (2006) Constanța a elaborate  studii de fezabilitate pentru 61 de străzi din Constanța în intervalul 2017-2019.
 
Societatea  Art Colosseum SRL (2006) Constanța , în anul 2022, căștigă din nou elaborarea studiilor de fezabilitate pentru trei cartiere și 19 străzi din Constanța. Autoritatea contractantă este tot SC Confort Urban SRL și valoarea contractului este de 129.000 lei.
 
Studiile de fezabilitate sunt pentr Cartierul Veterani - Aleea Veteranilor  pe o lungime de 385 m , Str.Prelungirea Tractorului pe o lungime de 323 m, Str. General Mr. Toma Zotter pe o lungime de 275 m, Str. Lt. Col. Ion Jalea pe o lungime de 740 m, Str. Mareșal Al. Averescu pe o lungime de 565 m, Str. General de Brigadă Ioan Eremia pe o lungime de 330 m, Str. Lt. Horia Hulubei lungime de 704 m și Prelungirea Meșterul Manole pe o lungime de 650 m , Cartierul Compozitorilor – Aleea Muzicii, Aleea nr. 3, Aleea nr. 6, Str. Nicolae Kirculescu  tronson 2 și Str. Hariclea Darclee lărgire , și Cartierul Palazu Mare străzile – Bobâlna, Octavian Goga , Iosif Iser, Ionel Teodoreanu , Iuliu Maniu și Vintilă Brătianu.
 
Vergil Chițac a propus varianta ieftină și durată redusă de exploatare și consilierii locali au votat. Promisiune electorală
 

Ce promitea USR-PLUS în campania electorală din anul 2020

 
În vara 2020, Stelian Ion, candidatul Alianței USR-PLUS a organizat, o conferință de presă chiar lângă mormanele de gunoaie din cartierul Veterani, subiectul de discuție fiind legat de problemele majore privind calitatea vieții curente cu care se confruntă locuitorii din respectivul cartier. El a promis atunci că acest cartier va fi o prioritate pentru partid.
 
 
 

Asfaltări Constanța în an electoral – varianta mai rapidă, în fața celei de calitate superioară

 
Proiectantul a propus varianta cea mai ieftină și o durată de exploatare redusă pentru asfaltarea Cartier Veterani.  De asemeni recomadă ferm implementarea Etapei (II) Construirea străzii cu parte carosabilă și trotuare în cel mult 3 ani după execuția etapei I, idee care este la fix pentru primarul Vergil Chițac în campania electorală.
 
Cinci din cele opt străzi propuse sunt drumuri de pământ și se va executa un singur strat asfaltic de protecție și rulare , așa cum recomandă studiului de fezabilitate ing. Iulian Rădulescu reprezentant al societății Art Colosseum SRL.
 
Varianta 2 din studiul de fezabilitate prevede îmbrăcăminte rutieră cu două straturi asfaltice de protecție și rulare pe ampriza disponibilă existentă, dar recomandarea proiectantului este pentru varianta 1 cu un singur strat asfaltic  de 6 cm și fundație de piatră spartă de 30 cm.
 
Străzile Mareșal Al. Averescu, Prelungirea Meșterul Manole și Lt. Col. Ion Jalea  sunt propuse pentru 565 m și respective 650 m  cu lărgire pentru patru benzi .
 
Varianta 2 are în plus două straturi asfaltice  de protecție  și rulare   pe ampriza disponibilă existentă, mai exact  un strat de legătură din mixtură asfaltică de 6 cm grosime și îmbrăcăminte asfaltică strat de uzură și rulare de 4 cm grosime.
 
Mai citește și

Art Colosseum SRL câștigă un contract de la Primăria Constanța. Este vizată documentația pentru reabilitarea urbană a terenului situat pe strada Primăverii (DOCUMENTE)

 
Ce se construiește Un cetățean spaniol investește în imobiliare, în Mamaia Sat

În campania de la locale, USR PLUS a promis investiții în zonă. Noroaiele din cartierul Veterani din municipiul Constanța, astupate cu asfalt provizoriu
o

Candidatul USR-PLUS, Stelian Ion - „Locuitorii din cartierul Veterani din municipiu vor să se rupă de Constanța și să se lipească de Lazu sau Cumpăna”

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii