Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
01:52 15 05 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ZIUA LIVE Doctorul Răzvan Muja, medic specialist Urologie- „Când pacienții ajung în clinica virtuală nu trebuie să pregătescă nimic. Trebuie doar să aibă o mentalitate deschisă“

ro

14 Apr, 2021 14:21 936 Marime text
Odată cu epidemia de Covid-19, sectoare ale vieții în care este necesară prezența fizică au fost trecute fără drept de apel în online.

 Despre adresabilitatea clinică virtuală și despre cum cerem sfatul medicului în online, despre cum ne putem pregăti pentru o astfel de „vizită“, ne spune la ZIUA LIVE  doctorul Răzvan Muja, medic specialist Urologie, din cadrul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria.

Totodată, medicul răspunde și întrebărilor legate de disfuncția erectilă la pacienții forate tineri, o realitate ce atinge multe persoane și care, inițial, tinde să fie negată.

În acest context, cu sprijinul și experiența doctorului Răzvan Muja, toți cei ce au nevoie de informații în acest domeniu vor afla în timpul emisiunii ce este de făcut în această situație.

Cum s-a făcut trecere la clinica online

Foarte multe aspecte ale vieții s-au schimbat, o dată cu pandemia de covid 19. O dată cu debutul pandemiei, cei de la Regina Maria au avut o inițiativă, pe care la acel moment am considerat-o îndrăzneață. Mi-au propus să colaborăm și din acest punct de vedere. Am fost deosebit de reticent, mai ales prin prisma specializării. În afară de discuția anamnestică sunt necesare și multe alte lucruri, pentru a ajunge la un diagnostic.

Și tocmai din perspectiva aceasta, gândindu-mă că nu voi putea efectua un examen obiectiv, să intru în contact direct cu pacientul, în primă instanță, am refuzat. Ulterior, gândindu-mă la un lucru pe care unul din maeștrii pe care i-am avut în timpul rezidențiatului, și anume că, ar trebui să fiu capabil să pun un diagnostic în momentul în care pacientul se prezintă în birou, am zis totuși să accept.

Aspectul pozitiv al clinicii virtuale este că putem să orientăm pacienții. Dar, ne lipsesc analizele de laborator, investigațiile imagistice, sau o radiografie.

În prima fază, pacienții sunt informați în legatură cu posibilele diagnostice care sunt stabilite ulterior. Sunt îndrumați către a efectua diverse forme de investigații. În sensul acesta, există un mare beneficiu. Aceleași îndrumări le-ar primi și de la o clinică fizică, dar și de la o clinică virtuală. Le-am făcut pacineților recomandări pentru analize de sânge, de urină, și bineînțeles, trimiterea către o ecografie, a fost întotdeuna benefică.


Când pacienții ajung în clinica virtuală nu trebuie să se pregătescă absolut nimic. , a precizat medicul. Ar trebui să aibă mai multă grijă îninate de a ajunge la clinica virtuală. Trebuie doar să aibe o mentalitate deschisă, să fie cât mai deschiși și sinceri.

Foarte multe doamne cu probleme urinare au abordat această clinică virtuală

Foarte multe doamne cu probleme urinare au abordat această clinică virtuală, fiind informate în legătură cu procedura de dignostic. Mare parte din dumnealor trecând prin astfel de afecțiuni anterior, au venit în ideea de a obține informații despre investigațiile pe care trebuie să le efectueze. , a mai punctat doctorul Răzvan Muja, medic specialist Urologie, din cadrul Rețelei Private de Sănătate Regina Maria.

Algoritmul pe care un pacient îl parcurge pentru înscrierea la consultul virtual

Își face programarea. Are un mic loc unde lasă un mesaj scris, unde dă detalii despre simptome. Discuțiile pot deveni mai lungi, si, din cauza asta, atunci când își fac programarea trebuie să spună în mod concert despre simptome, despre situația medicală. Orice afecțiune curentă trebuie încadrată într-un context global.

Procedura, în momentul de față, este la îndemâna multor persoane. Persoanele mai în vârstă, apelează la rude, în ideea în care discutăm despre persoane despre 70-80, sau chiar spre 90 de ani., a precizat medicul.

 

Ti-a placut articolul?

Comentarii