Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
11:32 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Un nou pas făcut de CN APM Constanţa în proiectul privind adâncimea şenalelor şi a bazinelor şi siguranţa navigaţiei

ro

21 May, 2019 00:00 1482 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) Constanţa continuă demersurile pentru proiectul privind creşterea adâncimilor şenalelor şi ale bazinelor şi a siguranţei navigaţiei.
 
Pe data de 15 mai, CN APM Constanţa a obţinut de la Primăria Constanţa autorizaţia de construire nr. 755, care presupune „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa obiectiv 1- dragaje“. De altfel, pe data de 22 martie, CN APMC a obţinut de la Primăria Constanţa certificatul de urbanism nr. 755, care constă în „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa (proiectare + execuţie) - organizare de şantier“.
 
Reamintim că CN APMC anunţase o licitaţie pentru modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi ale bazinelor, în valoare de peste 161 de milioane de lei. În acest sens, a fost organizată o procedură de achiziţii publice pentru atribuirea contractului „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa (proiectare+execuţie)“, în valoare estimată de 161.708.293 de lei.
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, în calitate de administrator al porturilor maritime româneşti, are ca obiectiv prioritar asigurarea condiţiilor necesare de navigare în siguranţă a navelor în porturi. Asigurarea acestor condiţii impune ca şenalele de acces, bazinele de manevră şi bazinele danelor să aibă dimensiunile şi adâncimile corespunzătoare tipurilor de nave care circulă în port, corelat cu adâncimea de fundare a cheiurilor. Astfel, se doreşte îmbunătăţirea condiţiilor de manevră şi funcţionare în siguranţă în Portul Constanţa şi, de asemenea, creşterea eficienţei de utilizare a infrastructurii existente.
 
Activităţile ce se vor realiza în cadrul proiectului sunt: lucrări de dragaj pentru adâncirea la cotele impuse de siguranţa navigaţiei în bazine şi şenale; lucrări de dragaj (proiectare + execuţie) în suprafaţă totală de 2.186.942,0 mp din care 1.815.655,8 mp (dragaj pentru aducerea la cota de proiect) şi 371.286,70 mp (dragaj de adâncire a şenalului şi a bazinului Portului de lucru de la -7m la -9m); lucrări pentru asigurarea stabilităţii cheiurilor în Portul de lucru (proiectare + execuţie) - 1.250 ml.
 
Impresa Di Costruzioni Ing. E. Mantovani SPA din Italia se va ocupa de dragarea porturilor maritime
 
Contractul „Dragaj de întreţinere în porturile maritime“, în valoare de 24.675.000 lei fără TVA, a fost adjudecat de compania Impresa Di Costruzioni Ing. E. Mantovani SPA din Italia. Obiectul prestaţiei îl constituie execuţia operaţiunilor de dragaj de întreţinere în bazinele şi şenalele porturilor maritime, dar şi realizarea acestor lucrări în zonele afectate de situaţii neprevăzute, apărute pe perioada derulării contractului. Volumul care se va draga pe perioada de maximum 24 de luni va fi de 1.000.000 mc.
 
Volumele exacte din zonele de dragaj se vor calcula în vederea decontărilor pe baza ridicărilor hidrografice efectuate înainte şi după dragaj, de către beneficiar. Se vor executa lucrări de dragaj până la încadrarea în valoarea contractuală. Sectoarele de dragaj şi bazinele incluse în fiecare sector sunt: bazinul danelor 12-21, din portul Constanţa, şenal de acces către B01 din portul Constanţa, bazinul danelor RR3-RR4-D39, bazinul danelor de pasageri şi DRR 5 din portul Constanţa, bazinul danelor 71 şi 74 din portul Constanţa, bazinul de manevră din portul Constanţa, bazinul danelor 77 din portul Constanţa, şenalul de acces în port, bazinul danelor 89-90 din portul Constanţa, bazinul danelor 91-94 din portul Constanţa, bazinul danelor 1260131 din portul Constanţa; şenalul de acces în portul Mangalia, bazinul de manevră din portul Constanţa, bazinul danei tehnice din portul Mangalia, bazinul danelor 1 şi 2 portul Mangalia şi bazinul şantierului naval din portul Mangalia.
 
Lucrările de dragaj în bazinele unde au fost delimitate prin coordonate subzone cu materiale ce nu pot fi dragate (calcar, stânca) vor fi considerate finalizate, în sensul că dragajul a fost efectuat până la cota la care dragajul este posibil de realizat cu utilajele de dragaj utilizate de către antreprenor. Lucrările de dragaj se execută atât în bazine, până la o distanţă de 15 m de la faţa cheiului, cât şi în zona limitrofă cheiurilor, pe o lăţime de 15 m de la faţa acestora. Pentru aceste lucrări trebui să asigure utilaje corespunzătoare tipului de dragaj necesar în zona respectivă. În funcţie de priorităţile operaţionale, se va stabili ordinea execuţiei lucrărilor în interiorul fiecărui sector prin dispoziţie de dragaj în bazine, emisă de beneficiar.
 
Impresa Di Costruzioni Ing. E. Mantovani SPA deţine părţi sociale în Mantovani Danube Engineering & Contracting SRL, firmă cu sediul în Bucureşti. În luna septembrie a anului în curs, firma italiană, în asociere cu Aduro Impex SRL (lider) şi Petrodesign SA, a câştigat contractul „Servicii şi lucrări pentru realizarea obiectivului 1.2 - Amenajare spaţii de depozitare în pavilioanele S4-S7, - obiectiv 1.2 SF ce fac parte din proiectul Lucrări reabilitare cazarma 2766 Bucureşti“, în valoare de 8.203.304,8 lei. Contractul a fost atribuit de Ministerul Apărării - Unitatea Militară 02523 Bucureşti.
 
Citeşte şi:
 
CN APM Constanţa, demersuri pentru proiectul privind creşterea adâncimilor şenalelor şi ale bazinelor şi a siguranţei navigaţiei

O firmă din Italia, în graţiile CN APM Constanţa SA. Italienii se vor ocupa de dragarea porturilor maritime (document)

 
 
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii