Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
12:53 19 04 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii se reorganizează. Dispar posturi de execuție și de conducere și se comasează direcții

ro

21 Feb, 2021 07:22 888 Marime text
  • Pe pagina oficială de internet a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a fost postat pentru dezbatere publică un proiect de Hotrărâre de Guvern pentru organizarea și funcționarea instituției.
 
Persoanele fizice sau juridice interesate pot transmite propuneri, opinii, și sugestii cu privire la proiectul de act normativ până la 2 martie anul acesta.
Prin prezenta hotărâre a Guvernului se propune stabilirea funcţiilor şi atribuțiilor Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în calitatea de organ de specialitate al administrației publice centrale şi îndeplinirea rolului de autoritate de stat în domeniul transporturilor și al infrastructurii de transport.
 
Totodată, prin prezentul act normativ se propune stabilirea funcțiilor și atribuțiilor MTI, a numărului maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului, organigrama, numărul secretarilor de stat și numărul  secretarilor generali adjuncți și alte precizări privind funcționarea ministerului.
 
Numărul maxim de posturi al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se reduce cu 56 de posturi, din care:
 
- 28 de posturi aferente domeniului comunicațiilor care sunt preluate de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, respectiv posturile și personalul aferent Direcției Reglementări, Politici, Strategii și Proiecte în Comunicații şi a celor care au atribuţii în domeniul comunicaţiilor;
- 28 de posturi vacante aferente aparatului propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Totodată, prin prezentul act normativ se propune desființarea unui post de secretar general adjunct.

La nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii stabilitatea funcționării ministerului, continuității conducerii și realizarea legăturilor funcționale dintre structurile acestei instituții va fi asigurată de către un secretar general, ajutat de doi secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici.

De asemenea se propune:


Înfiinţarea Direcției Generale Strategie în subordinea ministrului transporturilor şi infrastructurii, în vederea coordonării şi impulsionării procesului de planificare strategică, elaborare strategii și integrare a viziunii  de  dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului.

Înfiinţarea Direcției Generale Monitorizare Proiecte în vederea coordonării şi impulsionării procesului de pregătire şi urmărire a implementării proiectelor de  dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului, precum și monitorizarea realizării în termenii şi la termenele prevăzuţi/prevăzute a proiectelor de importanţă strategică din domeniul infrastructurii naţionale de transport.

Înfiinţarea Direcției Guvernanță Corporativă prin reorganizarea Direcției generale management, strategie, politici publice, privatizare și guvernanță corporativă prin preluarea activității de management, guvernanţă corporativă și privatizare, împreună cu posturile și personalul aferent.

Reorganizarea Direcției economice și ajutor de stat prin preluarea activității de bugete, bilanţuri operatori economici, împreună cu posturile și personalul aferent.

Înființarea Direcţiei Economice prin desființarea Direcției economice și ajutor de stat, respectiv prin:
preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului financiar contabil, Compartimentului CFPP, Serviciului bugete şi bilanţuri instituţii publice, Serviciului finanţare bugetară şi ale Compartimentului ajutor de stat şi avizare tarife.
activitatea, stryuctura, posturile și personalul aferent Serviciului bugete, bilanţuri operatori economici se preiau la structura nou înființată, respectiv Direcția Guvernanță Corporativă.

Înfiinţarea Direcţiei Achiziţii Publice şi Servicii Interne prin:
- preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei achiziţii publice şi administrarea domeniului public;
- preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Serviciului Tehnic Administrativ;
- preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Compartimentului informatizare din cadrul Direcţiei comunicare, relaţia cu sindicatele, patronatele şi organizaţiile neguvernamentale.

Înfiinţarea Direcţiei comunicare şi dialog social prin reorganizarea Direcţiei comunicare, relaţia cu sindicatele, patronatele şi organizaţiile neguvernamentale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent, mai puțin a activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului informatizare, activitate preluată în cadrul Serviciului Tehnic Administrativ.

Desfiinţarea Direcţiei Generale Transport Terestru și:

- înfiinţarea Direcţiei Transport Feroviar prin preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei Transport Feroviar, organizată în cadrul Direcţiei generale transport terestru;
- înfiinţarea Direcţiei Transport Rutier prin preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei Transport Rutier, organizată în cadrul Direcţiei generale transport terestru.

Se redenumeşte Direcţia Corp Control şi Anticorupţie, în Corp Control, organizat la nivel de direcţie.

Se reorganizează Serviciul Probleme Speciale, prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului probleme speciale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului prelucrare date cu caracter personal.

Documentele pot fi consultate şi în cadrul Punctului de Informare de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G.

Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului
 
Propunerile/opiniile/sugestiile celor interesaţi pot fi transmise prin cel puţin una din următoarele modalităţi:
 
- Prin poştă la adresa Ministerul Transporturilor și Infrastructurii– Direcţia  Comunicare, Relaţia cu  Sindicatele, Patronatele si Organizaţiile  Neguvernamentale – Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti
 
- Prin depunere la Registratura Ministerului Transporturilor și Infrastructurii - Bdul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1, Bucureşti, Poarta G
 
- Prin fax la numărul de telefon 021-319.61.29
 
- Prin poşta electronică la adresa consultare.publica@mt.ro
 
- Prin formularul E-consultare

Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Ti-a placut articolul?

Comentarii