Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:21 11 08 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii- „Nu a existat o legătură directă între contractul de finanțare semnat de către MTI și cel semnat de Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu“

ro

05 Aug, 2025 11:27 347 Marime text
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a făcut precizări importante azi, 05 august, cu privire la informații vehiculate în spațiul public. 

Potrivit sursei citate, nu a existat în niciun moment o legătură directă între contractul de finanțare semnat de către  MTI și contractul de execuție semnat de reprezentanții Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu. MTI a asigurat doar finanțarea. Derularea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de lucrări au intrat exclusiv în atribuțiile autorității contractante, respectiv Aeroportul.

Aeroportul are obligația legală de a verifica dacă documentele prezentate în cadrul procedurii sunt complete și conforme. Nu intră în atribuțiile experților în achiziții de la nivelul Aeroportului să efectueze cercetări de fond privind veridicitatea absolută a conținutului documentelor, dacă acestea au aparență de legalitate, se mai arată în comunicatul de presă pus la dispoziție de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Amintim că, la Tribunalul Constanța va fi pus din nou în dezbatere un dosar de expropiere a unei parcele de teren intravilan din județul Constanța, în care Parohia Mihail Kogălniceanu a chemat în judecată Ministerul Apărării Naționale, precum și Ministerul Transporturilor!
ad
 
Dosarul cu indicativul 8061/118/2024 este disjuns dintr-o cauză în care mai mulți reclamanți au chemat instituțiile statului în instanță (1332/118/2024), arătând că prin acestea, Statul Român a înțeles să realizeze un proiect de investiţii la nivelul Bazei Aeriene de la Mihail Kogălniceanu, jud. Constanța.
 
Potrivit informaţiilor media se doreşte construirea unui centru care sa găzduiască circa 10.000 de militari, prin HG nr. 781/2019 au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Infrastructura Bazei 57 Aeriene din cazarma 888 Mihail Kogălniceanu". Potrivit acestui act normativ, se vor construi clădiri, parcări, platforme, drumuri, împrejmuire.


Oficial de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI)


Având în vedere informațiile vehiculate în spațiul public, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) face următoarele precizări:

•  MTI a avut un rol exclusiv în semnarea contractului de finanțare, contract care a fost semnat de către directorul general Felix Ardelean ( conducătorul structurii care gestioneză fondurile europene) și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, în calitate de reprezentanți ai ministerului.
•  Nu a existat în niciun moment o legătură directă între contractul de finanțare semnat de către MTI și contractul de execuție semnat de reprezentanții Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu. MTI a asigurat doar finanțarea. Derularea procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de lucrări au intrat exclusiv în atribuțiile autorității contractante, respectiv Aeroportul.
•  Responsabilitatea, în ceea ce privește relația contractuală cu executantul lucrărilor, revine în întregime Aeroportului, în calitate de autoritate contractantă. Orice discuție privind derularea contractului de execuție privește această autoritate și asocierea de firme contractante.
•  Aeroportul are obligația legală de a verifica dacă documentele prezentate în cadrul procedurii sunt complete și conforme. Nu intră în atribuțiile experților în achiziții de la nivelul Aeroportului să efectueze cercetări de fond privind veridicitatea absolută a conținutului documentelor, dacă acestea au aparență de legalitate.
•  Sesizarea referitoare la posibile nereguli a fost transmisă chiar de către reprezentanții Aeroportului, cei care au semnat contractul de execuție, ceea ce demonstrează reacția responsabilă a autorității contractante în fața unor posibile suspiciuni.
•  În baza procedurilor legale în curs, inclusiv a unor acțiuni în instanță, dacă se constată prejudicii aduse autorității contractante, există mecanisme legale de recuperare a acestora.

•  Reamintim că firmele participante la procedurile de achiziție publică au obligația legală de a depune declarații pe proprie răspundere privind veridicitatea documentelor și conformitatea acestora cu legislația în vigoare.
•  În caz de nerespectare a prevederilor legale, răspunderea aparține în totalitate operatorilor economici, care pot fi trași la răspundere civilă sau penală, în funcție de gravitatea faptelor constatate.



Citește și:

Proces în rejudecare la Tribunalul Constanța!Parohia Mihail Kogălniceanu a chemat în judecată MApN și Ministerul Transporturilor! La mijloc, o expropriere
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii