Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:58 29 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Grupul TTS și COMVEX Operațiune în premieră pentru portul Constanța

ro

24 Oct, 2022 16:34 2219 Marime text
TTS (Transport Trade Services) și COMVEX derulează în aceste zile o operațiune portuară în premieră pentru portul Constanța. Caracterizată prin reducerea timpului de staționare a navei maritime la dană, operațiunea are ca efect creșterea ritmului de afluire a mărfurilor prin port.

Este vorba despre încărcarea în regim combinat – la dană și, apoi, la unul din cele două terminale de geamanduri ale TTS prin transbord direct, a unei nave din clasa Capesize, care urmează să preia 170.000 tone minereu depozitat în terminalul Comvex.
În prima fază, nava acostată la dana Comvex a încărcat 110.000 tone marfă dinspre ambele borduri simultan: direct din stoc cu echipamentele Comvex, și, la celălalt bord, în transbord direct din barje cu macarale plutitoare TTS. Nava a ancorat apoi la unul din terminalele de geamanduri ale TTS din rada interioară a portului Constanța, unde a urmat încărcarea a încă 60.000 tone marfă, în transbord direct barjă - navă.

Această navă este prima operată la terminalul de geamanduri nr. 2 al TTS, de la reabilitarea și operaționalizarea acestuia în septembrie 2022. Trei companii din Grupul TTS sunt angrenate în operațiune: TTS Operator realizează transbordarea directă din barje în navă utilizând macaralele proprietate TTS, în timp ce marfa este transportată la navă utilizând barjele CNFR Navrom Galați.


 
Navele din clasa Capesize sunt cele mai mari nave maritime - putând ajunge până la capacități brute de încărcare de 400.000 tone. Numele clasei –”Capesize”, vine de la faptul că aceste nave sunt nevoite să ocolească continentul sud-american pe la Capul Horn în voiajele lor transoceanice, fiind prea mari pentru a tranzita canalul Panama.


În paralel, activitatea de transbordare cereale din Ucraina la terminalul de geamanduri nr. 1 al TTS se desfășoară în flux continuu. În zilele următoare cea de-a șasea navă – avizată deja pentru intrarea în port, urmează să ancoreze la terminalul TTS pentru încărcarea a 33.000 tone de porumb.

 
Grupul TTS și COMVEX colaborează de peste 25 de ani în organizarea logistică a fluxurilor de materii prime, această operațiune fiind încă un exemplu al modului în care împreună dezvoltăm soluții de transbord inovatoare având ca obiectiv creșterea volumelor de marfă care tranzitează Portul Constanța.
 
 
Grupul TTS este lider pe piața serviciilor logistice integrate și transport pe ape interioare de mărfuri solide vrac – materii prime minerale, produse agricole și produse chimice, din bazinul Dunării. Grupul operează cea mai mare flotă fluvială din bazinul dunărean, formată din unități fluviale cu o capacitate de peste 800 mii tone, și deține capacități de operare portuară – terminale proprii și 8 macarale plutitoare, în Portul Constanța și în 7 porturi fluviale dunărene.

TTS (Transport Trade Services) S.A. este listată pe piața reglementată operată de Bursa de Valori București la categoria Premium, simbol bursier TTS.

COMVEX S.A. este lider pe piață, specializat în manipularea, depozitarea și transbordarea materiilor prime solide vrac - minereuri de fier, cărbuni, cocs, bauxită, operând cel mai mare terminal specializat în din arealul Mării Negre, cu o suprafață de 70 hectare în sudul Portului Constanța.

Cu un front de descărcare la cheul maritim format din 5 dane cu o lungime totala de 1.400 m si adâncime a apei cuprinsa intre 10,8 si 18,5 m, terminalul COMVEX este singurul terminal pentru operarea mărfurilor solide vrac din arealul Mării Negre ce are posibilitatea de a acosta nave din clasa Capesize. De asemenea, terminalul beneficiază de o bună poziție geografică având acces la rețeaua de căi navigabile ce include Dunărea.

COMVEX S.A. este listată pe piața AeRO operată de Bursa de Valori București, simbol bursier CMVX.

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii