Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:57 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

De ce „fuge“ preşedintele suspendat al CJC? 20 de întrebări pentru Nicuşor Constantinescu

ro

06 Nov, 2014 00:00 2174 Marime text
1. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost supraevaluate veniturile estimate prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat iniţial şi în cel aprobat definitiv şi în contul de execuţie bugetară aferentă anului bugetar 2012, faţă de nivelul lor real de încasare?
 
2. De ce nu aţi urmărit respectarea prevederilor legale privind evidenţa activelor fixe corporale în curs de execuţie, în anul 2012?
 
3. Cum explicaţi faptul că, la nivelul entităţii, nu a fost organizată evidenţa analitică a creanţelor bugetului local pe indicatori în cadrul capitolului/subcapitolului, potrivit clasificării indicatorilor privind bugetul instituţiilor publice?
 
4. De ce nu aţi procedat la luarea măsurilor legale pentru stabilirea, înregistrarea în evidenţa contabilă şi urmărirea în vederea încasării a veniturilor cuvenite bugetului judeţean reprezentând cota de 40% din veniturile provenite din impozitul pe autovehiculele de transport marfă cu masa totală autorizată de peste 12 tone, venituri încasate de bugetele locale ale comunelor/oraşelor/municipiilor în sumă totală de 5.645.697,46 de lei?
 
5. De ce nu aţi urmărit respectarea principiului contabilităţii pe bază de angajamente în cazul drepturilor patrimoniale rezultate din contractele de vânzare-cumpărare cabinete medicale, încheiate între CJC şi terţe persoane fizice/juridice?
6. De ce nu aţi procedat la continuarea etapelor executării silite prin acţiuni de executare silită pentru debitorii care nu şi-au plătit obligaţiile la termenele scadente, potrivit normelor legale?
 
 
7. De ce nu aţi respectat prevederile Legii nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică în cazul Pavilionului Expoziţional, obiectiv care aparţine domeniului public al unităţii administrativ-teritoriale judeţene, dat în administrare Fundaţiei Fantasio?
 
8.a. Cunoaşteţi prevederile Legii nr. 53 Codul Muncii din 2003, Legea 284 din 28 decembrie 2010, privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice Legilor 285 din 28 decembrie 2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plătit din fonduri publice (baza de calcul la 01.01.2012), ale Legii nr. 283 din 14 decembrie 2011 şi ale OUG nr. 19 din 16 mai 2012 privind aprobarea unor măsuri pentru recuperarea reducerilor salariale?
 
8.b. De ce nu aţi respectat prevederile legale privind salarizarea lunară a personalului plătit din fonduri publice în anul 2012?
 
9. De ce nu aţi respectat normele legale în vigoare privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata sumei totale de 2.735.136 de lei, pentru cheltuieli reprezentând articole de presă şi servicii de informare şi promovare a instituţiei pe canale TV, cheltuieli care nu au legătură cu informaţiile de interes public şi transparenţă decizională pentru care există obligativitatea comunicării din oficiu ca informaţii de interes public?
 
10. De ce aţi contractat şi acceptat la plată un tarif de administrare nefundamentat corect, faptă care a condus la efectuarea de plăţi nelegale din bugetul entităţii, în anul 2012, în cuantum de 240.312 lei?
 
11. Cum explicaţi faptul că aţi plătit nelegal în anul 2012 contravaloarea închirierii unui număr de 11 autoturisme de la SC Domeniul Public şi Privat Judeţean Constanţa?
 
12. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale în cuantum total de 498.942,82 de lei, reprezentând organizarea de şantier, fără existenţa documentelor justificative specifice?
 
13. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale în sumă totală de 578.518,96 de lei, reprezentând diferenţă cota de cheltuieli proiectare şi alte cheltuieli nelegale privind proiectarea la cap. 84.02.20 Transporturi?
 
14. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 1.239.987,60 de lei, fără documente justificative care să îndeplinească condiţiile prevăzute de lege, care să ateste realitatea lucrărilor efectuate în cele 31 de localităţi, care să conţină date şi informaţii cadastrale aferente lucrărilor realizate pe unităţi administrativ-teritoriale şi fără respectarea prevederilor HCJ Constanţa nr. 148/2010 şi ale Protocolului de colaborare cu autorităţi ale administraţiei publice şi instituţii?
 
15. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi în sumă de 773.519,09 lei, fără respectarea normelor legale în vigoare privind angajarea lichidarea ordonanţarea şi plata cheltuielilor publice şi fără să existe documente legale privind implementarea „Programului judeţean de cercetare şi refacere a plantaţiilor de pomi fructiferi“?
 
16. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale, în sumă de 13.305.000 de lei, reprezentând finanţări nerambursabile din fonduri publice, către asociaţii şi cluburi sportive, finanţarea şi plăţile fiind efectuate de către Consiliul Judeţean Constanţa, numai în baza Hotărârilor Consiliului Judeţean Constanţa, contrar normelor legale în vigoare?
 
17. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale în sumă de 5.094.836 de lei reprezentând finanţări nerambursabile din fonduri publice, către asociaţii şi fundaţii, finanţarea şi plăţile fiind efectuate de către Consiliul Judeţean Constanţa, numai în baza Hotărârilor Consiliului Judeţean Constanţa?
 
18.a. De ce Contractul de vânzare-cumpărare cu ipotecă imobiliară nr. 3314 din 24 iulie 2012 a fost modificat prin actul adiţional autentificat sub nr. 3995/10.09.2012 şi prin Încheierea de rectificare nr. 4877/19.12.2012?
 
18.b. Precizaţi în ce a constat „îndreptarea erorii materiale“ din Încheierea de rectificare nr. 4877/19.10.2012, semnată de reprezentanţii legali ai Consiliului Judeţean Constanţa?
 
18.c. Cum explicaţi faptul că, în anul 2012, au fost efectuate plăţi nelegale, în sumă de 1.107.503 lei, în baza Promisiunii bilaterale de vânzare-cumpărare, sub formă de avans rate apartamente către promitentul vânzător SC Stop SRL?
 
19.a. De ce nu au fost respectate prevederile din anexa 2 la Actul adiţional nr. 37 din 9.05.2012, la Actul adiţional nr. 30 din 20.05.2011, la Actul adiţional nr. 23 din 17.06.2010, acte adiţionale la Contractul nr. 736 din 17.03.2004, încheiate între Consiliul Judeţean Constanţa şi Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa?

19.b. Cum explicaţi faptul că, în perioada 2010 - 2012 au fost efectuate plăţi nelegale în sumă totală de 1.054.405,96 de lei, pentru executarea lucrărilor de împădurire şi pepinieră?

 20. De ce, în anul 2012, a fost plătită nelegal suma de 461.749,06 lei reprezentând contravaloarea lucrărilor de împădurire pe o suprafaţă de 50 de hectare, ucrări de împădurire deja realizate şi decontate în anul 2011, în localitatea Independenţa?

 
Sursa: Raportul Curţii de Conturi pe anul 2013.
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii