Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:22 01 08 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

DC NEWS Vacanță cu ploșnițe! Cum am fost păcălită pe litoralul românesc. Atenție! Țeparul din Constanța caută noi victime!

ro

31 Jul, 2025 13:17 499 Marime text
Foto: DC NewsCe faci când vacanța mult așteptată pe litoral se transformă într-un coșmar cu ploșnițe, minciuni și nopți nedormite? Asta am trăit pe pielea mea, alături de doi copii de 8 ani, într-un apartament închiriat prin Booking.com, în Constanța. În loc de concediu, am primit panică, nesiguranță și un proprietar care a mizat pe buna-credință a turiștilor pentru a-și ascunde mizeria.

O vacanță planificată cu grijă, în care ne doream relaxare la malul mării, s-a transformat rapid într-un coșmar cu ploșnițe, minciuni și nopți pierdute pe străzile Constanței. Iar în centrul acestei povești nu e un hotel sau o pensiune, ci un apartament închiriat de pe o platformă cunoscută, Booking.com, de la un „proprietar” care și-a construit mica afacere pe naivitatea turiștilor.

Pe 21 iulie, după o lună de la rezervarea și plata integrală a unui apartament cu două camere în Constanța, eu, fiul meu și o prietenă cu copilul ei de 8 ani ne-am cazat într-o locuință care, la prima vedere, părea perfectă: curată, modernă, cât de cât aproape de plajă. Mai exact, situată pe Bulevardul 1 decembrie 1918 nr.12 din Constanța.  Am făcut check-in-ul după ora 17:00 și, entuziasmați, am ieșit să facem cumpărături.

Seara, după ce am așezat copiii în pat, am trăit un șoc: canapeaua din living și patul din dormitor erau pline de ploșnițe – vizibile, în mișcare, cățărându-se efectiv pe copii. O imagine greu de uitat și imposibil de tolerat.

Am sunat imediat proprietarul, care a venit în jurul orei 23:00, încercând să pară uimit de situație. A spus că nu știa de existența insectelor și că nu are altă cazare disponibilă.

Când i-am cerut banii înapoi pentru a putea merge în altă parte, a refuzat, motivând că „nu are de unde”. Singura alternativă pe care ne-a oferit-o a fost o canapea „la el acasă”, în propriul apartament.

După aproape două ore de discuții tensionate, am decis să plecăm. La ora 3 dimineața, încărcam bagajele într-un taxi, cu copiii adormiți în brațe, încercând să ne asigurăm că nu transportăm cu noi ploșnițele din acel loc infect.

I-am lăsat cheia în cutia poștală, dar omul a continuat cu rugămințile. Ne-a cerut să nu lăsăm un comentariu negativ pe Booking, promițând că ne va returna banii după ce primește plata de la platformă, la început de august. Mi s-a făcut milă. A invocat familia, copiii lui, nevoia de a nu-i fi blocat contul. M-a convins.


Între timp, am raportat incidentul la ANPC, DSP și Poliția Locală Constanța. Răspunsul a fost dezarmant: pentru că nu e vorba de o entitate juridică, ci de o persoană fizică, nimeni nu se poate implica. Practic, turiștii care închiriază de la astfel de „gazde” sunt pe cont propriu.

În ultimele zile de sejur, am sperat în continuare că promisiunea lui va fi onorată. Pe 28 iulie, i-am trimis un screenshot cu recenzia pozitivă, așa cum ne înțeleseserăm. Răspunsul? M-a blocat peste tot. Telefon, WhatsApp. Un semn clar că omul voia de la început să ne păcălească, știa de existeța ploșnițelor, iar motivele invocate despre familie, promisiunile că va rezolva problema ploșnițelor până să vină următorii turiști - au fost doar ca să ne manipuleze.

Am aflat ulterior, chiar din discuțiile cu el, ce înseamnă „dezinsecție” pentru acest individ: un spray și atât. Atât oferă în loc de igienă și responsabilitate. Atât valorează sănătatea copiilor, în ochii unui proprietar care vrea să mai „încaseze” câteva mii de lei de la alți turiști, pe un apartament infestat.

Am raportat totuși cazul la Booking, iar acesta se află în curs de soluționare. Cel mai probabil, proprietarul va fi interzis pe platformă. Problema e că el poate oricând posta oferta pe alte site-uri – iar dacă nu e tras la răspundere, va continua să pună sănătatea altora în pericol.


Poate cel mai trist e că, deși prețul ne-a părut „prea bun ca să fie adevărat”, ne-am gândit că e doar un noroc. Apartamentul era frumos mobilat, iar în discuțiile purtate cu două săptămâni înainte, omul ne asigurase că locul va fi impecabil, mai ales că veneam cu copii. Ne-a spus că și el are copii și că înțelege cât e de importantă curățenia. A mințit.

La final, ne-am ales cu o vacanță stricată, stres continuu și bani pierduți – pe care, cu puțin noroc, îi vom recupera prin Booking. Însă nu toți turiștii au această șansă.

Ce am învățat? Că trebuie să fim extrem de atenți, mai ales atunci când o ofertă pare „perfectă”. Că trebuie să citim toate recenziile, să căutăm informații și, mai ales, să nu avem încredere în vorbele „calde” ale unor proprietari care vând aparențe, dar livrează un coșmar. Litoralul românesc e plin de astfel de povești. A mea e doar una dintre ele.

Am scris această poveste pentru a da un semnal de alarmă. Dacă ne-am povesti mai des experiențele neplăcute, poate am reuși să ne protejăm unii pe alții de astfel de înșelătorii. E important să fim vigilenți și să nu lăsăm astfel de țepari să profite în continuare de buna-credință a turiștilor.

Articol preluat de pe DCNEWS.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii