Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
21:41 27 11 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Contestația Strabag pentru contractul de modernizare a traseului DJ 226 A Cetatea Histria – DN 22 / Tariverde, respinsă

ro

07 Oct, 2020 00:00 781 Marime text
 
  • Contractul vizează „Servicii de proiectare (PT + DDE), execuție de lucrări și servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiție Modernizare infrastructură de transport regională pe traseul DJ226A Cetatea Histria - DN22/Tariverde“.
  • Câștigătoare fusese desemnată Asocierea G&M Road Building Engineering SRL (Lider de Asociere) – Building Design 2000 Top SRL.
  • CNSC a decis să respingă contestația formulată de Strabag.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis să respingă contestația formulată de firma Strabag, lider al Asocierii Strabag SRL – Autoprima Serv SRL împotriva rezultatului licitației pentru modernizarea traseului DJ 226 A Cetatea Histria – DN 22 / Tariverde.
Contractul privind „Servicii de proiectare (PT + DDE), execuție de lucrări și servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiție Modernizare infrastructură de transport regională pe traseul DJ226A Cetatea Histria - DN22/Tariverde“ fusese adjudecat de Asocierea G&M Road Building Engineering SRL (Lider de Asociere) – Building Design 2000 Top SRL.

Ce a cerut Strabag SRL

Nemulțumită de rezultatul licitației organizate de Consiliul Județean Constanța, firma Strabag s-a adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor.
Societatea a cerut anularea rezultatului procedurii de atribuire din 17 august 2020 și a raportului procedurii, din aceeași zi, dar și a actelor anterioare ori subsecvente și/sau conexe „în ceea ce privește declararea admisibilă și conformă a ofertei depuse de Asocierea G&M Road Building Engineering SRL (Lider de Asociere) – Building Design 2000 Top SRL (Asociat 1)“.
De asemenea, Strabag a mai solicitat ca CJC să fie obligat la reeveluarea ofertei depuse de asocierea clasată pe locul 1, „cu consecința stabilirii caracterului neconform al acesteia în sensul art. 137 alin. (3) lit. a) și d) din HG nr. 395/2016“.
Nu în ultimul rând, firma contestatoare a mai cerut și emiterea unui nou raport / rezultat al procedurii, în conformuitate cu prevederile legale.

Decizia CNSC poate fi contestată

La rândul său, liderul asocierii desemnate câștigătoare, SC G&M Road Building Engineering SRL a formulat cerere de intervenție și a solicitat respingerea contestației și continuarea procedurii de achiziție publică.
În urma analizării actelor de la dosarul contestației, reprezentanții CNSC au decis să admită, în principiu, cererea de intervenție formulată de SC G&M Road Building Engineering SRL.
De asemenea, aceștia au respins, ca nefondată, contestația formulată de Strabag SRL.
Decizia CNSC este obligatorie pentru părți, dar împotriva ei se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare.

Contract de peste 20 de milioane de lei

Amintim, contractul „Servicii de proiectare (PT + DDE), execuție de lucrări și servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiție Modernizare infrastructură de transport regională pe traseul DJ226A Cetatea Histria - DN22/Tariverde“ a fost estimat de CJC la suma de 20.414.814,41 de lei.
Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate – preț și este finanțat din fonduri europene.
Pentru atribuirea contractului s-a mers pe procedura simplificată, iar ofertele au fost deschise pe 17 decembrie 2019, în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice.

Cine a depus oferte

Pentru această procedură, au depus oferte mai multe asocieri.
Astfel, prima dintre ofertele enumerate în SEAP aparține asocierii Strabag – Autoprima Serv, din care mai fac parte subcontractanții Romasco Concept, Proiect Expert Consult Design, Tiab și Proteclo SA.
O altă ofertă a venit din partea asocierii Mega Edil – SC SPC Elite Consulting SRL, iar o a treia ofertă a fost propusă de asocierea Kronstarr BAU Company – Total Road, în care SC Viales Y Obras Publicas SA era terț.
Nu în ultimul rând, Asocierea SC G&M Road Building Engineering SRL și Building Design 2000 Top SRL au depus ultima oferă, aceasta fiind desemnată câștigătoare, la data de 17 august 2020.
 
Citește și:
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii