Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:35 12 05 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Amintiri despre comandantul Traian Băsescu, de pe Biruința. „Era unul dintre comandanții de top ai flotei naționale“

ro

22 Apr, 2021 00:00 2279 Marime text
  • „Pe perioada cât a fost la navă și eu am navigat, comandantul Băsescu era unul dintre comandanții de top ai flotei naționale, pe navele pe care el a fost și vorbim de Biruința“, și-a amintit Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.
  • Acesta a relatat un incident produs când Traian Băsescu nu se afla la bordul Biruinței, fiind în concediu. Navei i-au picat turbinele în timpul descărcării țițeiului, în timp ce se afla într-un port din Italia.
  • „Comandantul Băsescu și-a asumat niște riscuri, dar așa era el, își lua anumite responsabilități. Nu era ușor să navigi cu el“, și-a amintit Adrian Mihălcioiu legat de acel incident.
„Comandantul Băsescu era unul dintre comandanții de top ai flotei naționale“, a povestit Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Naavigatorilor din România, în cadrul emisiunii ZIUA LIVE de miercuri, 21 aprilie 2021.
 
Invitat al emisiunii, liderul SLN și, totodată, reprezentantul ITF în România, a amintit de perioada în care a navigat, în anii 1984-1986, avându-l drept comandant pe fostul președinte Traian Băsescu, pe petrolierul Biruința.
 
 „Nava Biruința era o navă grea, una din navele construite în totalitate cu echipamente românești, vorbim de motoarele navei, de sistematizări și toate componentele care duc la funcționarea unui tanc petrolier de o asemenea mărime, de 155.000 de tone. (...) Era o navă care nu funcționa așa cum trebuie, care nu era în standardele normale. Navigam pe standardele noastre, pe standardele comuniste“, a explicat Adrian Mihălcioiu.
 
„A trebuit să faci foarte multe ore de veghe și de dublare a ofițerilor pentru a putea să manevrezi o operațiune de încărcare-descărcare pe această navă. Era o navă cu provocări în fiecare moment, iar eu, personal spun că Traian Băsescu, atât cât a fost el comandant de navă, nu l-am cunoscut înainte, după ce a intrat în politică am păstrat foarte puțin legătura, dar pe perioada cât a fost la navă și eu am navigat, comandantul Băsescu era unul dintre comandanții de top ai flotei naționale, pe navele pe care el a fost și vorbim de Biruința. Și știu Biruința și când nu era el, că trebuia să își ia concediu. Cu toate rigorile pe care trebuia să le îndeplinim câdn era comandant la vnbordul navei, era o navă care mergea foarte bine. (...) A fost un comandant de navă foarte incomod pentru conducerea NAVROM de la vremea aceea“, și-a amintit liderul SLN.
 

Turbine picate în timpul descărcării țițeiului

 
De asemenea, acesta a relatat un incident produs când Traian Băsescu nu se afla la bordul Biruinței, fiind în concediu. Navei i-au picat turbinele în timpul descărcării țițeiului, în timp ce se afla într-un port din Italia.
 
„Nava a fost scoasdă în radă, aproape plină 90% cu țiței, a căzut nivelul țițeiului atunci, exact în ziua aceea, proprietarul mărfii pierdea vreo 4-5 milioane de dolari la diferența de preț la baril. Comandantul acela a fost mai blând, oamenii s-au văzut că nu mai sunt împinși de la spate să-și facă fiecare treaba foarte minuțios. A revenit comandantul Băsescu și a reușit să salveze acele milioane de dolari pentru țară, să nu le pierdem, printr-o operațiune foarte riscantă“, a explicat Adrian Mihălcioiu.
 
„Transbord de marfă de la o navă la alta. A tras altă navă cu turbinele ei marfa din tancurile noastre si apoi acea navă a descărcat marfa la cheu. Operațiunea s-a făcut în largul mării, o manveră de doi coloși, pe o mare care nu era foarte calmă. Comandantul Băsescu și-a asumat niște riscuri, dar așa era el, își lua anumite responsabilități. Nu era ușor să navigi cu el“, a încheiat liderul SLN.
 
Întreaga emisiune poate fi văzută aici:
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Mesagerele Marii Uniri (II) Pierderea petrolierului „Unirea“ (galerie foto)
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii